Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Afvist RMA?!

Af Ultra Nørd gekko_man | 29-01-2015 11:34 | 5457 visninger | 68 svar, hop til seneste
Jeg købte i sommer en bærbar til 11.000 kr hos MM-Vision (model G4760). Den har været med på farten nogle få gange og altid i en kraftig polstret rygsæk fra Dell. Bærbaren er så blød i chassiset, at den ved let tryk under transport har fået slidt en streg i skærmen. Jeg lavede en RMA, som hurtigt blev afvist: "Vi kan godt se de mærker der er kommet, men vi anerkender det ikke som en garanti skade eller fabrikationsfejl. Det er en skade som kommer udelukkende af fysisk påvirkning, og noget som ses også på andre producenters bærbare, så som HP, Acer, osv. Selvom det er en flytbar computer, høre det stadig ind under skrøbelig elektronik, og er ikke designet til at klare hård belastning. Det kan forekomme hvis man trykker hårdt på den, eller evt. har den i en taske med bøger eller andre sager som får trykket ind på. Bare for at nævne nogle få af de muligheder der kan have været årsagen til at man oplever disse ting. Et skifte af skærmpanel ligger på 1.895,- Meld tilbage om det ønskes udført eller om den bare skal sendes retur igen." Bærbaren har ikke været udsat for hård belastning - rygsækken er blevet transporten under 10 gange i bil (hverken cykel eller offentlig transport). Jeg har skrevet i oprettelsen af RMA'en, at jeg mener bærbaren er dårligt konstrueret, bl.a. er der en skarp kant mellem håndledsstøtten og tatstaturet. Desuden den nævnte meget bløde konstruktion. Jeg har haft en Dell XPS M1730 i omkring 7 år i samme taske uden problemer og den er også tydeligt bedre konstrueret. Slidmærket sidder næsten midt i skærmen og er generende ved tekstbehandling, så jeg vil gerne have den skiftet. Har jeg en sag og hvordan skal jeg agere?
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
#1
Azakiel
Skribent
29-01-2015 11:36

Rapporter til Admin
Tror ikke der er så meget at komme efter, som MM-vision selv skriver, så er det ikke en fabrikationsfejl, eller noget der var der fra start af. Derfor går det ind under kateogir på linje med almindeligt slid, og det dækker reklamationsretten ikke.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet
#2
LudvigH
Maxibruger
29-01-2015 11:38

Rapporter til Admin
Sådan er det når man køber de bambus maskiner.. Derfor rører jeg dem aldrig selv. En af mine bekendte havde et bundkort som stod af i sådan en MM-vision bærbar og der sagde de også at det var pga. forkert håndtering selv den havde stået på et bord siden dag 1. De prøver bare at tørre regning af på kunden..
--
Pentium III 1 GHz - 128MB Rambus PC800 - GeForce 256 DDR 32 MB
#3
KB_
Elite Supporter
29-01-2015 11:43

Rapporter til Admin
Det sker også på nogle erhvervsmaskiner kan jeg så informere dig om.. Der er det heller ikke noget som garantien dækker! ;)
--
#4
LudvigH
Maxibruger
29-01-2015 11:49

Rapporter til Admin
#3 Har aldrig oplevet en erhversmaskine have sådan en fejl. De er ofte godt kontrueret med aluminium chassis. Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilke "erhversmaskiner" i benytter.. MM-vision er det pureste tynde plastik, ofte med en strømforsyning på størrelse med en liter mælk..
--
Pentium III 1 GHz - 128MB Rambus PC800 - GeForce 256 DDR 32 MB
#5
Hans
Guru
29-01-2015 11:51

Rapporter til Admin
Prøv at tage fat i forbrugerstyrelsen... Ps. Derfor jeg sværger til Thinkpads :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#6
Woll
Ultra Supporter
29-01-2015 11:53

Rapporter til Admin
Alt andet lige, er det en dårlig konstruktion af maskinen som gør den ubrugelig som skole PC mm. Ud fra hvordan jeg læser at du passer godt på den. Mange bærbare er lavet på en måde så berøring af skærm ved tryk kræver hård belastning. Sørg for at lave en vurdering på f.eks. Trustpilot af mm vision, som sikre andre er opmærksomme på problemet.
--
#7
Activity
Junior Nørd
29-01-2015 11:54

Rapporter til Admin
Du altid velkommen til at få tjekket på ekstern værksted hvis du er uenig i afgørelsen. Gør da det, og kommer de frem til samme påstand, ja så der ikke så meget at gøre. Ingen grund til at køre det længere ud eller noget, når det "nok" er en udefrakommende skade.
--
i5-4690K Z97i-Plus OcUk GTX970 8GB XMS3 1600Mhz
#8
the688
Guru
29-01-2015 11:54

Rapporter til Admin
Det er jo - desværre - en fejl som er opstået af at den ikke har været passet "godt nok på". Uanset om du så har pakket den ind i bobleplast og båret den i hænderne - så er fejlen jo ikke en fejl fra fabrikantens side. Det svarer vel til at nogen er dumme nok til at ridse deres spritnye matsorte Sparco-fælge samme uge som man får dem monteret på sin spritnye bil... ..ikke at jeg kender nogen der er så dum. Eller noget. :/
--
"ORK SATME!"
#9
PeterAA
Guru
29-01-2015 11:56

Rapporter til Admin
Tja, det er jo ret mange penge så måske du vil overveje forbrugerrådet. De skal vel "bevise" rigtigheden i det de siger. Du skal ikke tage en sådan afvisning for gode vare. Og så læg lige din historie op på Trustpilot.(gør det nu pænt og sobert, blot så andre ved de skal passe på deres maskiner)
--
4960X/MSI GTX780Ti/ROG FORMULA IV/SSD840PRO/8GB G.Skill Ares 2133mhz/Corsair RM850W/Antec 1900/Samsung S27A750D.
#10
Hans
Guru
29-01-2015 12:00

Rapporter til Admin
Spørgsmålet er jo egentligt principielt - Hvis en bærbar ikke kan holde til transport med mindre det er pakket ind i vat, før det ryger i et peli-case, og derefer bliver placeret på en pude... Om det så ikke, grundliggende, er konstrueret forkert/dårligt...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#11
Fc Junkies
Nørd Aspirant
29-01-2015 12:10

Rapporter til Admin
#10 Det er jo påstand mod påstand. Jeg har før arbejdet i Expert/Elgiganten/Merlin og gud ved hvad jeg har hørt af gode historier... #0 Men som flere påpeger, så få fat i et værksted mere og få deres vurdering hvis du er helt sikker i din sag. Det koster jo så selvfølgelig penge.
--
Mvh Fc Junkies
#12
Anomynous
Semi Supporter
29-01-2015 12:24

Rapporter til Admin
Smil og betal ved kasse 1.. Og forhåbentligt har du lært at man ikke må spare på det ydre. MMvisions ser jo fine ud på papiret men er det pureste genbrugsplastik udenom.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#13
guest
Gæst
29-01-2015 12:26

Rapporter til Admin
hold dig væk fra det firma, sådan helt ærligt, i din sag fremstår de som en flok amatører. også gå ind og klag til forbruger ombuds, plus giv dem en ringe anmeldese på trustpilot.dk
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
KB_
Elite Supporter
29-01-2015 12:26

Rapporter til Admin
#4/5 Jeg kan ikke lige mindes om det var en HP eller en Lenovo maskine problemet var ved.. Men der sad nogle gummidutter på topcoveret der kunne "ridse" selve panelet ;) #5 - Lige pt er Lenovo sgu ikke noget at råbe hurra for.. jeg håber at de har løst en del af deres problemer med den nye 50'er serie maskiner! ;)
--
#15
LaZyMann
Mega Supporter
29-01-2015 12:26

Rapporter til Admin
Fatter ikke folk bliver ved med at købe bærbar fra mm-vision. De er på på det nærmeste skruet sammen med en skrue og ligner noget der støbt så der kun skal et tastatur til at dække hullet. Når det er sagt så ville jeg også finde et andet værksted og høre, hvad det de har og sige. Først derefter vurdere, om det kan betale sig at klage til forbrugerrådet. Det er jo som sagt påstand mod påstand.
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#16
Smatso
Gæst
29-01-2015 12:32

Rapporter til Admin
Jeg bestilte en bærbar hos dem for et par år siden og skærmen faldte af da jeg skulle åbne den en dag. Hele klassen skreg af grin det var fandme sjovt, det var dyre lærepenge.. I dag køber jeg altid kvalitet. Livet er for kort til kina skrammel!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Rasmus
Gæst
29-01-2015 12:35

Rapporter til Admin
Jeg forstår ikke folk her på hol.dk nogen gange. Jeg har flere gange set tråde med "Er MM-vision godt?" og lignende og hver gang roser folk dem næsten til skyerne. I denne tråd er det nærmest det modsatte. Ang din sag #0, så er jeg enig I at det er for dårligt. Hvis du hånden på hjertet mener at du har passet utrolig godt på den, så burde det være deres fejl; som en anden vidst også sagde, er det jo bærbaren der er dårligt konstrueret og ikke kan holde til det som standarden for bærbare er sat til. Jeg har selv en ultrabook og selvom jeg generelt er utilfreds med min ASUS UX32LN, så må jeg sige at byggekvaliteten holder. Jeg ville helt sikkert prøve at få presset dem til at lave det; eller måske finde en mellemvej med at betale ½ pris hver, hvis sådan noget overhovedet er muligt. De må da kunne se at byggekvaliteten er utilstrækkelig hvis sådanne fejl opstår ved ordenlig behandling af elektronikken...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Hans
Guru
29-01-2015 12:43

Rapporter til Admin
#14 Thinkpads, problemer? Noget udover deres touchpad med indbyggede knapper? Overvejer lidt at skifte min t440s med t450s, når den kommer på markedet pga, at den kommer med knapper igen...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#19
Thomas G
Megabruger
29-01-2015 13:10

Rapporter til Admin
Det er desværre et gængst problem, men i min verden stadig en bygge fejl. Prøv at se om du kan fange dem på den forkerte fod. F.eks. hvis de anbefaler det til skolebrug, som må antages at indebære en del transport. Desværre ser det ud til at MM-Vision er ved at have givet køb på den kvalitet de må have haft i starten. For noget må have fået mange til at anbefale dem for en 2-4 år siden. Det tager lidt tid inden et lidt fesent ry slår igennem for alvor. Og som de andre skriver, langt de fleste erhvervsmaskiner kan tåle virkelig mange tæsk, uden nogen problemer. Så overvej en erhvervsmodel fra en af de mere anerkendte. Kig efter beskrivelse som aluminiumskabinet etc.
--
#20
Peder
Semi Supporter
29-01-2015 13:17

Rapporter til Admin
#19 Det der har fået folk til at købe deres maskiner er specifikationer til en skarp pris. Men som med alt andet vokser træerne ikke ind i himles, og der må derfor være sparet på et eller andet, for at kunne lave dem billigere end andre mærker. I dette tilfælde er det så kabinet og samlekvaliteten der er røget. Man kunne få 11.000 have fået en rimelig T-serie Thinkpad, men hvis behovet er at game dagen lang på den, så dur den heller ikke.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#21
EQuiNoX
Semi Nørd
29-01-2015 13:48

Rapporter til Admin
Jeg ved ikke hvem der har ret i den sag, men jeg er helt sikker på du aldrig finder en kunde som indrømmer det er deres skyld at noget er gået i stykker. 0# få sagen afprøvet i forbrugerstyrelsen, de kan vælge at tage maskinen ind til test for at vurdere om konstruktionen er for dårlig. Det er dit eneste håb for at vinde en sag. Når en maskine transporteres i en taske kan der nemt ske ting man ikke lige lægger mærke til. og er tasken fylddt med bøger og andre ting, kan det nemt give et trk i skærmen, og det kan ske på alle laptops. Hændelige uheld sker, og indtil sagen er afgjorrt bør det være en sag mellem dig og mm-vision. vinder du så sagen, så kan du hænge dem ud. Lige nu er det dit ord mod deres teknikker
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#22
LudvigH
Maxibruger
29-01-2015 13:54

Rapporter til Admin
#21 Tjaa, men mmvision bærbare har særligt meget flex på grund af den dårlige byggekvalitet. Man kan trykke på skærmen fra bagsiden... Man får jo hvad man betaler for..
--
Pentium III 1 GHz - 128MB Rambus PC800 - GeForce 256 DDR 32 MB
#23
Den Skrækkelige Vandpyt
Maxi Supporter
29-01-2015 13:55

Rapporter til Admin
Hvis bærbaren er under et halvt år gammel, så er det MM-Vision der står med bevisbyrden.
--
Tror 87,65% af alle HOL'ere er stærkt påvirket af Buyer's Stockholm Syndrome, og her er min e-penis selvfølgelig.
#24
EQuiNoX
Semi Nørd
29-01-2015 13:56

Rapporter til Admin
#22 kan man squ på alle laptops hvis man trykker, også dem i alu case. Men få sagen afprøvet og få beviser, indtil da lyder det blot som en kunde som prøver at tørre sin fejl af på virksomheden
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#25
EQuiNoX
Semi Nørd
29-01-2015 13:57

Rapporter til Admin
#23 hvis der er mærker efter tryk er det jo netop bevist
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#26
LudvigH
Maxibruger
29-01-2015 14:06

Rapporter til Admin
MMvision maskiner er lige to, måske tre, niveauer under de billigste Acer maskiner hvad angår byggekvalitet.
--
Pentium III 1 GHz.. 128MB Rambus PC800.. GeForce 256 32 MB DDR..
#27
Ali
Junior Nørd
29-01-2015 14:57

Rapporter til Admin
#7 bedste bud i tråden ;)
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#28
KB_
Elite Supporter
29-01-2015 15:07

Rapporter til Admin
#18 Ja.. x40's serien er noget mere fejlbehæftet end de tidligere serier synes jeg.. Der bliver skiftet en del flere bundkort og lign i dem.. og deres touchpad sucks i x40 serien ja.. det er utroligt at de lige frem går tilbage til det gamle igen, men de har sgu også fået tæsk for den :P
--
#29
gekko_man
Ultra Nørd
29-01-2015 19:02

Rapporter til Admin
Jeg vil gerne lige præcisere et par ting: Min 7 år gamle Dell er så stiv i "låget", at den ikke giver sig ved let tryk. MM-Vision'en giver sig vel et par millimeter. Der har ikke ligget bøger eller andet sammen med bærbaren i rygsækken. Den har været fragtet få gange i rygsækken med bil. Den gamle Dell var med på cykel og i bus mange gange. Den høje, skarpe kant mellem håndledsstøtten og tastaturet er ikke noget, jeg har set på andre maskiner og i mine øjne den indirekte skyld i skaden. Jeg prøver at gå til et værksted for at få en bedømmelse. Maskinen er RMA'et lige inden, den blev et halvt år, så bevisbyrden ligger selvsagt hos MM-Vision.
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
#30
ToFFo
Guru
29-01-2015 19:11

Rapporter til Admin
#29 - Bevisbyrden? Bevis for hvad? De skal jo bare bevise, at produktet ikke var beskadiget ved overdragelse til dig. Idet du har haft den længe, og ikke har gjort opmærksom på fejl eller mangler, er det jo netop bevist, at skaden er sket som følge af håndteringsfejl. Dette er DIN side af historien. Jeg siger ikke du pynter på sandheden. Blot at det er din fortolkning af hvordan det er sket. Jeg har hørt lidt af hvert i min tid. Men en RMA får mig altid til at grine når jeg tænker tilbage. En Acer bærbar, med smadret skærm og tydeligt havde været tabt på gulvet kommer til RMA. Under 6 måneder, så jeg har bevisbyrden. Jeg ringer til kunden for at høre hvordan det er sket, for at høre om der evt. kan være andet der er skadet, for at kunne give et reparationstilbud. Kunden siger så, at maskinen selvantændte, og derfor udgjorde en brandfare. Kunden tager derfor maskinen og stormer ud i haven for at få den væk fra huset. I sin hast, løber kunden dog ind i en dørkarm, med computerens hjørne først, deraf skaderne der er sket. Gets me every time.
--
Nu uden signatur :O
#31
michaelp
Giga Supporter
29-01-2015 19:16

Rapporter til Admin
#30 Fed historie, findes der websider hvor sådanne dårlige undskyldninger slås op? Det lyder lidt som dem politiet møder når bilister tages i at køre for stærkt og derfor ikke skal betale for deres fejl.
--
#32
ToFFo
Guru
29-01-2015 19:20

Rapporter til Admin
#31 - Ikke direkte. Men der findes www.haderkunder.dk[...] som er fyldt med fantastiske historier, fra butiksansatte landet over. Der er mange gode historier imellem. Men for satan, det er svært at lade være med at grine når sådanne idioter ikke kan finde på en historie, for at redde deres synkende skude. Eller den med læreren fra den kristne skole, som pludselig havde fået flækket skærmpanelet, mens computeren bare havde stået på hendes bord i klassen, mens hun var til frokost. Alle eleverne sagde at det ikke var dem og dem stoler hun jo på!!! De er jo kristne!! Eller Acer bærbaren, som Post Danmark havde kørt over med en palleløfter, de 2 46" LG plasma TV der stak ud af et fragtbur, som der så blev bakket ind i, med en gaffeltruck. Det så vildt ud :D Der var mærker efter 2 hjul, på tværs af kassen og bærbaren var helt krøllet. De 2 plasmaskærme bøjet i en godt 40 grader vinkel. Avs. Det med at de stak ud af fragtburet og der blev bakket ind i dem, er blot et gæt. Jeg ved ikke hvordan det skete. Men vildt var det.
--
Nu uden signatur :O
#33
M.Mikkel
Junior Nørd
29-01-2015 19:35

Rapporter til Admin
Ja tror nu også den sag er tabt kan kun være en selvforskyldt skade. Derfor jeg altid køber Bærbare i Metal. Og fatter ikke folk køber det plastik skidt fra mm. Men, folk bliver blændet af den flotte Hardware pakket i plastikpose plastik
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air. ejer ikke en win eller Android(kommer aldrig til det)
#34
Ahmad
Nørd
29-01-2015 19:48

Rapporter til Admin
#0 En ting jeg ville overveje hvis jeg var dig, ville være om der er gået 6 mdr fra købsdato til dagen du reklamerede. For hvis der ikke er, så er det MM-vision der står med bevisbyrden. Det betyder at det er MM-vision der skal kunne dokumentere, at maskinen er blevet udsat for en overlast, fra din side af. Såfremt at de ikke kan bevise det, så skal de bare makke ret! Ellers så skal du kunne dokumentere, at der var en væsentlig fejl/mangel på maskinen, som fra købsdato af har eksisteret. Og at denne fejl/mangel er grunden til at produktet nu har den defekt, den nu har. Bemærk venligst det som der står i linket jeg har herunder. Grund: Reklamationsret på 2 år, hvoraf de første 6 mdr er dækket af en formodningsret. Kilde: http://www.forbrug.dk[...] Et godt råd: Lad være med at diskuter garanti - den er ofte ringere end reklamationsretten, selvom den ikke "må" være det.
--
3960x @4,4GHz|Gigabyte X79 UD3|HD DCu2 7970|16GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120GB|750GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+
#35
ToFFo
Guru
29-01-2015 21:31

Rapporter til Admin
#34 - For hvis der ikke er, så er det MM-vision der står med bevisbyrden. Det betyder at det er MM-vision der skal kunne dokumentere, at maskinen er blevet udsat for en overlast, fra din side af. "Shits broken. Fysisk smadret endda. Det sker ikke af sig selv, hvis man behandler den ordentligt. Det ved enhver.." Bevist. Problem?
--
Nu uden signatur :O
#36
BabaMac
Super Nørd
29-01-2015 21:50

Rapporter til Admin
#34 Problemet med en sådan skade/defekt/konstruktionsfejl er jo at den ikke "bare" opstår fra dag til dag men vil blive værre og værre over en længere periode som vi for eksempel har set ved dårligt konstruede hængsler på diverse laptops gennem tiden. Har køber ikke reklameret over dette indenfor rimelig tid efter fejlen er opstået, så er det ikke sælgers problem, så ligger skylden og ansvaret hos køber. Men, vi mangler stadig at få svar på hvornår maskinen er købt, om den har været til rma med denne konstruktionsfejl før, og ville være ufattelig dejligt om #0 tog et billede af det han mener er en fejl ved designet som forårsager den fejl han oplever. MM-Vision bruger så vidt jeg ved Clevo bærbare, ligesom et utal af andre forhandlere på verdensplan, så hvis det er en design fejl fra Clevos side er jeg sikker på man kunne finde andre der sad med samme problem i andre verdensdele. Det kunne være med til at hjælpe #0 med at underbygge påstanden om at han ikke selv har påført den omtalte skade/defekt.
--
*Tager altid imod bud* *2860 Søborg*
#37
Ahmad
Nørd
30-01-2015 01:39

Rapporter til Admin
#35 de skal stadig bevise at det er HANS skyld. Han vil så kunne sige at det skete fordi at den vari "lukket til stand". En tilstand man må forvente en bærbar kan holde til.
--
3960x @4,4GHz|Gigabyte X79 UD3|HD DCu2 7970|16GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120GB|750GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+
#38
zubrowka01
Maxi Nørd
30-01-2015 04:00

Rapporter til Admin
hvis man lige læser hvad mmvision selv skriver om deres computere - og bemærk her er tale om bærbare computere, hvis formål det må formodes er at flytte rundt på - når man læser teksten i denne kontekst - vil jeg sige #0 ville have en god sag hos forbrugerstyrelsen: G4760 17,3'' gaming bærbar ... ...Denne notebook udmærker ved at have en optimal sammensætning af meget høj kvalitet, godt design, og meget kraftige dele... ... De bygges til at holde i mange år, og med henblik på en lav TCO (Total Cost of Ownership) Vi udvælger de mest stabile og bedst ydende mærker og modeller, således at man får den bedst mulige oplevelse. Vi går ikke på kompromis med ydelse og kvalitet, som langt de fleste andre på det danske marked, for at spare få hundrede kroner. Det kan ikke svare sig i det lange løb ... ...Kvalitet En Vision Computer er ikke bare en almindelig computer. Der er kræset om detaljerne og Vision computere er bygget til at holde i mange år. Der bruges de bedste kvalitetsdele, som nøje udvælges for at opnå størst mulig stabilitet og kvalitet.
--
1% af verdens befolkning ejer 50% af verdens værdier. 20% ejer 94,5%. #gørnoget http://tiny.cc[...]
#39
Run Faster
Semibruger
30-01-2015 09:08

Rapporter til Admin
Har selv haft en bærbar der fik slidtmærker i skærmen, enten fordi skærmen sad for tæt på tastaturet, ellers også fordi den var lavet dårligt så den blev trykket ned i tastaturet under transport. Jeg klagede flere gange direkte til butiks chefen ellers skete det ikke noget. Til sidst fik jeg medhold og fik en ny computer. Ved den er det samme problem opstået og har nu opgivet at klage mere. Istedet ligger jeg altid noget papir mellem skærm og tastatur for at undgå at stregerne kommer og tørre så skærmen af tit. Tror bare de fleste bærbare nu til dags er lavet dårligt. Min old gamle Hp som jeg ikke behandlede særlig godt havde aldrig det problem, for der var skærmen rent faktisk hævede over tastaturet når man lukkede den!
--
#40
EQuiNoX
Semi Nørd
30-01-2015 15:10

Rapporter til Admin
#37 Det du postulerer ville være en bevis byrde der aldrig ville kunne hæves medmindre forhandlerne video optog alle deres kunder brug af maskinerne døgnet rundt. Købeloven er ikke indrettet sådan at det er det som skal til. Butikken skal blot sandsynliggøre at fejlen ikke kan være opstået ved almindelig håndtering.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#41
Ahmad
Nørd
30-01-2015 20:26

Rapporter til Admin
#40 nu ved jeg at du arbejder hos Webhallen, og du derfor har nogle retningslinjer og instrukser, som gør at du måske tilgodeser en virksomheds "rettigheder", selvom du måske ikke er opmærksom på det. Men faktum er at det ER lovgivningen. Og at en virksomhed så ikke mener at det er fair, er sur r*v for dem. Virksomheden skal DOKUMENTERE det - ikke sandsynliggøre det. De kan ikke sige "arh men altså, jeg tror han lagde computeren på dynen en aften, og derfor brændte den sammen!?" Det ville være r*v uprofessionelt. Jeg handler dog ikke ved de fleste almindelige fysiske butikker (Fona, Elgiganten, Føtex, Bilka osv), og heller ikke webbutikker som webhallen.dk, proshop.dk, cdon.com, leasy.dk pga. de erfaringer JEG har gjort med de virksomheder, men også pga. måden som jeg opfatter dem. Jeg har en stor forkærlighed til komplett.dk og dustinhome.dk - nok mest sidstenævnte.De har virkelig forstået hvad service er!
--
3960x @4,4GHz|Gigabyte X79 UD3|HD DCu2 7970|16GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120GB|750GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+
#42
EQuiNoX
Semi Nørd
31-01-2015 10:14

Rapporter til Admin
#41 Hvor jeg arbejder har intet med sagen at gøre. Du har ret så længe fejlen ikke handler om en fysisk skade. Ved en fysisk skade skal en teknikker blot konstatere at fejlen ikke er opstået ved nrmalt brug af maskinen. Han er et såkaldt ekspert vidne og hans viden virker derfor som bevis. han skal ikke bevise om du har slået maskinen med et baseball bat eler banket den ind i et bord for at skaden opstod, han skal blot konstatere at skaden ikke er opstået ved det man kalder normal brug. Fysiske skader er derfor meget lettere at afvise i forbrugerstyrelsen, da der netop er mærker efter overlast/forkert brug. Du vinder heller ikke nogen sager som forbruger ved at påstå at du holdte din mobil tlf i hånden og skærmen så pludselg smadrede.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#43
EQuiNoX
Semi Nørd
02-02-2015 18:11

Rapporter til Admin
#41 Jeg kan uddybe lidt med denne: http://www.forbrug.dk[...] "Sælger undersøger varen Når du klager, kan sælgeren undersøge varen, og hvis han derved finder ud af, at du selv er skyld i fejlen, kan han fx nægte at reparere, medmindre du selv betaler for det. Det kan fx være, at der er kommet sand i kameraet, cola i computeren, eller at opladeren har lidt overlast. Sælgeren må kun afvise din klage, hvis det enten er åbenlyst eller meget sandsynligt, at du selv er skyld i skaden, og det er sælgeren, der skal sandsynliggøre, at det er tilfældet."
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#44
Ahmad
Nørd
04-02-2015 03:47

Rapporter til Admin
#43 jeg er meget enig. Men igen, så skal sælger kunne dokumentere det er åbenlyst at det er køberens egen skyld.
--
3960x @4,4GHz|Gigabyte X79 UD3|HD DCu2 7970|16GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120GB|750GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+
#45
bft
Bruger Aspirant
04-02-2015 08:08

Rapporter til Admin
Hey du, Det ser desværre rigtigt sort ud for dig, da du ikke har tilkøbt garanti til dit produkt. Uanset hvorledes den er gået i stykker for dig, om du er kommet til at presse for hårdt på den, eller du har klasket den ned i din taske, jeg skriver klasket, fordi jeg simpelhent ikke tror på, at du bare har lagt din pc ned i din taske, lagt den i bilen og så er der kommet en flænge i skærmen, det virker ulogisk, Sorry mate, så burde den jo være fuldstændigt ødelagt efter en tur hos post danmark eller GLS. Men fordi du har ikke har købt garanti til dit produkt, kan fejlen nemt ses som selvforskyldt, og du vil nok desværre ikke kun vinde noget ved at gå til forbrugerrådet, det er forsøget værd, men udover det. Så kommer du nok til at betale for en reperation. Udover det, så har jeg en kammerat, som er ved at uddanne sig tømmer med en pc næsten magen til, og hans kører rigtigt fint, trods den kommer bag på cyklen hver morgen, bliver brugt til musik i værkstedet ovs. Sorry Det er surt, men sådan er det bare.
--
You cannot judge me! I am justice itself!
#46
gekko_man
Ultra Nørd
04-02-2015 10:38

Rapporter til Admin
#45 Det er ikke en flænge, men et "slidmærke" fra en skarp kant på håndledsstøtten.
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
#47
gekko_man
Ultra Nørd
04-02-2015 10:40

Rapporter til Admin
Tak for inputs. Jeg tror, jeg starter en sag hos Forbrugerklagenævnet.
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
#48
ToFFo
Guru
04-02-2015 10:51

Rapporter til Admin
#44 - Jamen for faen... Det er jo åbenlyst kundens fejl hvis computeren er smadret. Den går ikke i stykker, som han beskriver, af at den står på et bord og bliver brugt som en normal bærbar. Så sælger har jo bevist, at det er åbenlyst hans egen fejl. Jeg har ofte fået bærbare ind, hvor skærmpanelet er knust. Men når man ringer til kunden og siger det ikke er dækket, så bliver de pisse sure og siger at den har bare stået på et bord!! Right... ja så går den jo i stykker. Hvad er så alle de fedtede børnefingre på skærmen, lige der hvor den er flækket? "Ja det er ikke vores børn! De piller ikke ved bærbaren!" Right... Der har jeg så bevist at det er åbenlyst kundens egen fejl, RMA afvises derefter. Så ringer forbrugerstyrelsen, eller sender en mail til mig. Jeg sender dem billederne jeg har taget. Så er den sag afsluttet.
--
Nu uden signatur :O
#49
Hans
Guru
04-02-2015 10:52

Rapporter til Admin
"normalt brug", den tager jeg lige op... Det er vel normalt brug af en bærbar, at man tager den med rundt. Og så må bevisbyrden vel ligge hos forhandler, hvis de mener, at den har lidt overlast pga unormalt brug... Jeg ville helt klart køre sagen, hvis jeg havde rent mel i posen...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#50
lindegren
Monsterbruger
04-02-2015 14:14

Rapporter til Admin
Jeg kan varmt anbefale thinkpads Jeg sidder med en t-serie, som har været med på cyklen, i en normal taske, intet sleeve i 3 år. I sommers blev jeg kørt ned, så hårdt at jeg bøjede a-stolpen i bilen med min skulder (av) som knækkede. jeg landede ovenpå tasken, og maskinen har ikke fået en ridse. - Lindegren
--
---misc for life--- Macbook pro early 2011 15" 4 gb ram
#51
torstenhr
Supporter Aspirant
04-02-2015 14:37

Rapporter til Admin
Bestil en ny skærm i England, knald den i og du kører igen. 400-500 kr.. Videre, nyt nyt nyt...
--
#52
EQuiNoX
Semi Nørd
04-02-2015 15:42

Rapporter til Admin
#49 Ja men det er vel ikke normal brug at den skal kunne holde til stød på skærmen så denne går i stykker fx.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#53
Hans
Guru
04-02-2015 16:12

Rapporter til Admin
#52 Nu ved jeg ikke, hvordan opretter transporterer sin bærbare... Men min Thinkpad ligger i et sleeve, mellem bøger, således at den ikke bliver mast skævt - Skulle den gå i stykker af det, så vil jeg mene, at den er for dårligt bygget... Når man tænker på, hvad jeg ellers har udsat min T42p og min W500 (begge været med i Afghanistan under meget varme og støvede forhold, samt fået nogle bump), og ikke har taget skade, så vil jeg i høj grad mene, at opretters bærbare enten har haft fejl, eller bare for dårligt bygget i forhold til produktbeskrivelsen... Hvis opretter ellers fortæller sandheden her...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#54
EQuiNoX
Semi Nørd
04-02-2015 16:46

Rapporter til Admin
#53 Det kan nemt ske når laptops bliver transporteret i tasker at der er en som får sparket til den, at den rammer kanten af en dør du er på vej igennem osv. kommer der er stød fra fx en bordkant tasken rammer, som så er midt på der hvor skærmen er, kan stødet sagtens forplante sig ind gennem bøger og skade skærmen. Uheld sker desværre
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#55
Hans
Guru
04-02-2015 17:09

Rapporter til Admin
#54 Ja, der kan også komme et lyn fra en klar himmel ;) Udtaler mig omkring mine egne erfaringer, baseret på over 10 års brug af bærbare – Det er kun min nye T440s, jeg faktisk behandler pænt… Min T42p kom jeg til at ”smide” på gulvet – Den lå i en pose med bøgen, og så havde jeg lige et dumt øjeblik glemt, at den lå i posen, da jeg bare slap posen. Det skete der ikke noget ved… Jeg ved ikke med dig, men folk sparker ikke til min taske… Og man kan sikkert drømme ting op, der kan ødelægge en bærbar – Men som sagt, så lyder det som om, at der enten har været fejl på hans pc, eller den model bare ikke er bygget ordentligt… Min gamle IT chef har været oppe at stå med en af de gamle R-modeller – Den virkede også fint bagefter… Ved godt, at du arbejder hos Webhallen, og derfor at har en indirekte fordel af, at forbrugere bare tager ”ydre påvirkninger” som generelt selvforskyldte, men med den produktbeskrivelse opretters pc havde, så lyder det som en fejl. Ligesom jeg også ville klage, hvis min Thinkpad gik i stykker i tasken, med mindre jeg var gledet på noget is og var landet ovenpå den..
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#56
EQuiNoX
Semi Nørd
04-02-2015 17:27

Rapporter til Admin
#55 Nu er det slet ikke os selv der vurderer skader på maskinerne, vi får dem altid testet på værksted så vi netop har sagkyndigs ord for det. Nu er lenovo buisness maskiner også nogen af de bedst byggede maskiner på markedet, og det er de også kendt for at være. Derfor betales der også ekstra for dem. Lidt anderledes ser det ud med andre maskiner, special byggede og design modeller osv. Desuden siger jeg jo ikke noget andet end hvad fx Toffo siger, og han arbejder ikke længere for nogen forhandler. han driver derimod en hjemmeside dedikeret til at hjælpe brugerne.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#57
Coff
Junior Supporter
04-02-2015 17:38

Rapporter til Admin
Nu har vi jo ikke set nogle billeder fra #0 og derfor bliver det et gætværk om skaden kan opstå fordi maskinen er dårligt bygget. Vi har vel alle været børn som har ødelagt et eller andet og når forældrene spørger så er ihvertfald ikke vores skyld ;)
--
#58
ToFFo
Guru
04-02-2015 19:56

Rapporter til Admin
#56 - Og jeg sælger Lenovo maskiner i MASSEVIS. Brugte endda. Jeg lever af at sælge og reparere computere. Men primært salg af Lenovo maskiner. I det gode gamle IBM design. Ja, de er ikke mega sleek super tynde designede macbook wannabe computere, men de går fandme sjældent i stykker. Tid er penge, og så længe jeg ikke sælger noget skrammel, så får jeg intet til RMA. Det er endnu ikke sket at en kunde er kommet ind med noget der har taget fysisk skade. Det vælter derimod ind med macbooks og tynde maskiner med smadrede skærme. Easy money :D
--
Nu uden signatur :O
#59
Jannielsen
Bruger
04-02-2015 21:05

Rapporter til Admin
Jeg kender flere der har oplevet det samme som #0 med Macbooks, Asus og MSI modeller. Hvis man ikke kan passe på sine ting eller tage ansvar hvis der er sket noget skal man nok vælge en Lenovo Thinkpad T-serie. Bare husk ikke at forveksle dem med alle de andre modeller fra Lenovo for de er altså mindst lige så meget plastik som alle andre. Men som flere skriver mener jeg heller ikke at det kan være dækket af garanti uanset mærket og hvem der har solgt den.
--
#60
Hans
Guru
04-02-2015 21:42

Rapporter til Admin
#56 Nej, men det ændrer ikke det faktum, at det letter ”jeres” arbejde, hvis bare afskriver sig evt. klagemulighed, hvis de tror at alle udefrakommende skader ikke på nogen måde kan henvise til et produkt, der ikke er bygget godt nok :) Men skal lige siges, at jeg ikke har noget problem med Webhallen. Har handlet der, og går det med stor sikkerhed igen :) Ved også udmærket godt, at Lenovo dyre serier er kram – Også derfor jeg gladelig betaler ekstra – nedetid er ikke noget jeg bruger ;) Ja, men når en bærbar pc bliver beskrevet som var den en kampvogn, så må producenten også stå på mål for deres ord – Hvis den er så god som de siger, så må det være en fejl på den enkelte maskine :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#61
EQuiNoX
Semi Nørd
04-02-2015 23:15

Rapporter til Admin
#56 I #21 anbefaler jeg faktisk opretter at afprøve sagen hos forbrugerstyrelsen.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#62
Hoej
Elite Supporter
04-02-2015 23:30

Rapporter til Admin
Uanset hvor ringe bygget en laptop er, bør producenten overholde visse standarder for byggekvalitet, så den kan holde til den tiltænkte brug (skole/arbejde/transport i taske m.v. for en laptops vedkommende), og derfor mener jeg godt at opretter kan have en svag mulighed i form af forbrugerrådet. Men generelt, som der også er flere der nævner i tråden, så vil man ved hyppig transport af en laptop, have glæde af en velbygget maskine som f.eks. en Dell Latitude/Precision eller Thinkpad T- eller X-model. Ikke mindst ift. driftsikkerhed så man ikke pludselig står og skal finde en anden computer at arbejde fra. Thinkpad X-serien, som jeg altid har sværget til, har jeg aldrig oplevet gå i stykker efter kortere end 5 års brug inkl. daglig transport i rygsæk (plus ofte andre genstande i rygsækken). Det giver jo stof til eftertanke ift. MM-Visions holdning til hvad deres egne laptops kan holde til. Generelt er laptops med 3 års fabriksgaranti ret godt bygget, så lad gerne det veje ret tungt i vurderingen af, hvilken computer man vælger.
--
Med venlig hilsen: Lasse Høj - http://FotoHoej.dk[...]
#63
ToFFo
Guru
05-02-2015 00:08

Rapporter til Admin
#62 - Det BØR de. Men når man spilder penge på dyrere materialer, stiger prisen for kunden, som ALLIGEVEL køber det der er billigst. Holder de dyre bedre? Big deal. Er det billige noget skrammel der går i stykker? Big deal. Jeg klager bare til forbrugerstyrelsen når jeg har smadret det billige.
--
Nu uden signatur :O
#64
gekko_man
Ultra Nørd
05-02-2015 14:16

Rapporter til Admin
#63 I dette tilfælde en bærbar til 11.000 kr... Billig?!
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
#65
ToFFo
Guru
05-02-2015 18:55

Rapporter til Admin
#64 - Hvis jeg smider diamanter i en Acer maskine, så er det stadig en Acer maskine. Omend meget dyr... Hvis du putter dyrt hardware i et kabinet der er billigt, så bliver computeren også dyrere. Hvor vil du helst spare penge? På emballage eller indhold?
--
Nu uden signatur :O
#66
Ranger84
Monsterbruger
05-02-2015 18:59

Rapporter til Admin
Jeg ville vælge emballage... Gider ikke købe dyr hardware som har en høj risiko for at gå i stykker, på grund af indpakningen er noget billigt lort.. Ville du putte dine penge i et pengeskab eller under madrassen? Vælger sku et pengeskab! Min mening.
--
#67
Jannielsen
Bruger
05-02-2015 19:28

Rapporter til Admin
Jeg har efterhånden haft 3 bærbare fra mm-vision og aldrig haft problemer med dem. Vi er en del på arbejde der har maskiner derfra da vi laver en del CAD arbejde. Det er ikke et problem vi har haft med vores selvom de kommer en del med rundt. Dette her er vel ca. samme type sag. http://www.hardwareonline.dk[...] Jeg kender dog flere der har oplevet det med andre mærker maskiner og det kan selvfølgelig ske for alle mærker hvis man er lidt uheldig. Men de fleste ved vel godt at hvis man ikke har en forsikring så er fysiske skader ikke dækket af garanti og reklamationsret. Uanset om det er Lenovo, Acer, MSI, ASUS eller mm-vision.
--
#68
Hans
Guru
07-02-2015 12:03

Rapporter til Admin
Købeloven §75a (og evt §76) er din ven :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil

Opret svar til indlægget: Afvist RMA?!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE