Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
RMA sag hos Computersalg afvistAf Supporter Aspirant MartinBA | 24-09-2013 17:18 | 6573 visninger | 90 svar, hop til seneste
Jeg købte et Sapphire Radeon 7870 OC hos Computersalg for et lille års tid siden og det har hele tiden lidt af sort skærm fejlen som nogle af jer ganske givet har hørt om.
Jeg har ikke brugt den PC hvor kortet sad i særligt meget så det har ikke været et kæmpe problem for mig med den fejl og jeg har sådan set ventet på et fix fra Sapphire eller en mail om at kortet, hvis det havde denne fejl, kunne byttes eller returneres.
Nu kom jeg så i den situation at jeg begyndte at bruge den PC hvor kortet sad i mere og grafikkortfejlen begyndte at være belastende, så jeg tænkte at jeg ville indlede en RMA sag uden at jeg havde forestillet mig at der kunne stilles spørgsmål ved om hvordan fejlen var opstået. Jeg behandler altid min hardware med den fornødne varsomhed og har praktisk taget aldrig problemer med komponenter medmindre de er fejlbehæftede fra producentens side.
Men sagen er blevet afvist af en medarbejder med begrundelsen at kortet er bukket og derfor bortfalder garantien. Fra kortet er meldt sendt til undersøgelse og til der er truffet en afgørelse er der højst gået 20 minutter da det er den tid der er imellem de mails jeg har modtaget.
Jeg er dybt forundret og skuffet over det forløb indtil videre men har bedt dem om at genoverveje sagen så nu får jeg se hvad de siger men regner ikke med en ordentlig behandling.
Jeg forventer nu at det ender med at jeg beder dem sende mit kort retur og er mildest talt temmelig nervøs for hvad jeg kommer til at modtage fra dem, om de har ødelagt mit kort og om det overhovedet er mit kort der kommer tilbage.
Jeg har svært ved at se mig selv som kunde hos Computersalg fremover og vil hermed gerne advare andre om deres RMA politik efter min erfaring.
- --
Trist historie.
Jeg havde dog nok valgt at returnere kortet kort tid efter køb, hvis fejlen har været der lige siden køb, men sådan kan man jo altid være så bagklog (beklager).
De få gange jeg har måtte benytte mig af RMA, har været hos Proshop/SHG, og der har sgu aldrig været noget. Jeg har altid fået lavet eller ombyttet mine varer. -- AMD 955 4,0 GHz, HD 7850 2GB, Corsair CX750, Kingston HyperX Beast 1600 Mhz, Corsair H80, Asrock 970 E3, Kingston SSD V300 128 GB Det undre mig desværre slet ikke de ikke gider at gøre noget ved det, DESVÆRRE :/
men håber du finder en løsning -- Asrock z77 extreme6 /// Intel 3570K 3,4/// Nvidia 680oc /// Corsair Vengeance 16GB 1600MHz/// Plextor SSD PX-256M2P 256GB Ja det lyder sku ikke sjovt. Man kan sige ærgerligt du ikke fik det sendt ind tidligere, men det giver dem selvfølgelig ikke nogen ret til at give dig dårlig behandling nu.
Også ærgerligt hvis det er under fragten tilbage til dem, at kortet er blevet bukket, da det så egentlig hverken er din eller computersalgs skyld, at RMA'en er problematisk nu.
Håber I finder ud af det, og giv gerne videre melding om forløbet. -- På vej: i5 4670k / Asus z87-a / Kingston HyperX 1600mhz 16GB / Samsung EVO 250GB / Gigabyte GTX 770 2 GB OC / Corsair RM750W / WD Caviar Black 1TB Sjovt du har problemet med dem.. Jeg har for et par uger siden købt en "n skærm
Hos dem som slet ikke var ny:: dette påstår de dog men jeg kunne nemt se på kassen at den ikke var ny.:
Derudover da jeg pakkede skærmen ud var dette også nemt at konstatere.:
Nå ja så var der også en stor pixel streg der var defekt i skærmen på 1*1 cm ca..
Det kan fandme irritere en at hvis de endelig har kortet åbnet eller den ikke er ny at de i det mindste ikke lige tjekket om den nu er i orden i det mindste.: -- Har aldrig oplevet problemer med RMA og jeg har efterhånden brugt dem længe.
Har indtil nu brugt deres RMA med 2x headset, 1 gfx, 1 hdd & et kabinet.
Dog har jeg fået afslag på en RMA sag omkring et mobo, pga 3 bøjede pins (som nemt kunne rettes).
Ønsker dig dog alt held og lykke med dit gfx, havde dog hvis jeg var dig afleverede det ind noget Før. :-) -- PC Specs er under profilen. :) Jeg har ellers altid været glad og tilfreds med Computersalg og har anbefalet dem til adskillige men har så heller aldrig før haft en RMA sag hos dem.
Jeg må indrømme at jeg har mistænkt denne sag for at være et tegn på dovenskab/uduelighed/lemfældighed fra en medarbejder eller det er en mulighed at der er lagt pres på reklamations afdelingen.
Set i bagklogskabens lys skulle jeg selvfølgelig have sendt kortet retur da jeg modtog det i sin tid men den smule det var bøjet er ikke ualmindeligt efter min erfaring med sådanne store kort som hænger i en PCIe port, det har jeg set mange gange før uden at det har haft nogen som helst betydning for kortets ydelse eller holdbarhed.
Derfor er jeg også nervøs for at modtage det retur da jeg ikke tror jeg vil modtage et funktionelt kort selvom det virkede da jeg sendte det afsted.
Nu er der måske nogle der undrer sig over at jeg reklamerer over et produkt som virker men situationen er den at Radeon 7870 GHz kortet er et PCIe Gen3 kort, men med sort skærm fejlen kan kortet kun køre i PCIe Gen2 tilstand ellers får man den fejl vilkårligt.
Så kortet virkede sådan set, bare ikke efter hensigten og specifikationerne.
- -- Prøv at lave en rma sag hos sapphire, hvis ikke det er for sent -- Jeg vil sige, at du delvist selv er ude om det. Det er "et lille års tid" siden, at du fik en vare, som var fejlbehæftet, og alligevel vælger du ikke at reagere med det samme du opdager fejlen - som man altid bør gøre.
Hvis jeg var dig, så ville jeg sende de links, som #2 kommer med til Computersalg, og så ville jeg samtidig undersøge muligheden for at lave en RMA-sag direkte med producenten af kortet.
P.S. Det er for øvrigt ikke unormalt, at et GFX bukker/bøjer en smule, når det sidder i et varmt kabinet længe nok. Jeg har haft et 7900GT, som "hang" omkring 0,5 cm lavere en PCI-slottet, i det hjørne hvor strømstikket sad. -- http://xlinx.dk[...]
i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK I princippet er det vel ligegyldigt hvor lang tid man venter. Du burde kunne vente til dagen før garantien udløb, og så starte en RMA. Jeg har selv haft positive RMA sager ved Computersalg, hvor de de har været hurtige og behandlet tingene godt. Så vil også sige dette lyder underligt.
Nok ikke andet for at håbe de vil lade en anden kigge på det, eller du måske modtager det og kan se det har taget skade i posten. Ellers er sidste udvej jo direkte RMA ved Sapphire. -- I forhold til købeloven har man pligt til at anmelde fejlen indenfor rimelig tid. Det vil sige at man IKKE kan modtage en vare med fejl, og vente til dagen før garantien udløber med at anmode om RMA.
Når det så er sagt har jeg for nyligt haft en sag med dem hvor det tog dem 14 dage at teste 3 diske, det var jeg heller ikke helt tilfreds med. -- #8 Ja hvis jeg ikke kan få Computersalg til at genoverveje sagen og komme til en anden konklusion vil det være mit næste skridt, selvfølgelig hvis jeg er så "heldig" at de ikke har smadret mit kort fuldstændig i Computersalgs reklamationsafdeling.
#9 Tja, jeg er godt klar over at jeg har været for venlig og naiv i denne sag og at jeg nok kommer til at betale prisen og må betragte det som lærepenge men som sagt, jeg brugte ikke PC'en meget i starten og praktisk taget ikke til krævende spil hvilket er det eneste scenarie hvor fejlen viser sig.
Da jeg opdagede fejlen var den endnu ikke almindeligt kendt som en produktionsfejl på de kort og for at gøre en lang historie kort gik der så en del tid inden jeg anså det for nødvendigt at reklamere over det.
Mht. at kortet hænger i PCIe porten/ bøjer en 0,5 cm har jeg heller aldrig anset det for et problem og ville normalt aldrig reklamere over sådan en detalje da det ville gøre det praktisk taget umuligt efter min mening at montere et kort af en vis længde.
- -- #12 Du kan prøve at søge billeder på google med søgeteksten "bending graphics card" - der er også nogle bøjede grafikkort, så det er ikke usædvanligt. Og det virker underligt, at computersalg bruger det som et argument. -- http://xlinx.dk[...]
i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK #13 Det er derfor jeg er nervøs for at de har molesteret mit kort fuldstændig i deres reklamations afdeling for hvis de skal kunne bruge det som argument må der have siddet en medarbejder og voldet kortet da det selvfølgelig ikke var bukket så det var ubrugeligt da jeg sendte det ind.
- -- #11 Det er jo som man tager det. I værste fald, skriver man jo så bare til producenten at forhandler nægter at modtage RMA. Jeg sidder selv med et ASUS 7970 som har nogle kvaler sommetider. Det har jeg gjort forhandler opmærksom på, og oplyste dem at jeg godt kunne leve med det, hvilket de accepterede. Nu er det så gået hen og blevet værre, så det kommer stort set hver gang jeg spiller Battlefield 3.
Jeg forventer da at de nu vil tage imod det og sende mig penge eller et nyt produkt, men det ved jeg jo så ikke før jeg får lavet sagen. I så fald ryger det jo bare til ASUS. -- Har kun brugt deres RMA en enkelt gang, og det gik både hurtigt godt. De var meget servicemindede. Jeg vil nu også hælde til, at eftersom du ikke sendte kortet før et år efter du opdagede fejlen, så er det lidt dinegen skyld :( Men når nu de ikke bruger det som argument, så er dt jo bare at tage fat det med det bøjede kort og se, om der er noget at komme efter.
Held og lykke i hvert fald! -- http://billigstbredbaand.dk[...] - find billigt internet
Lidt dansk Dayz her: https://www.youtube.com[...]
Prodigy - 4670K, 780, 840 240Gb. hvis jeg var dig havde jeg smidt kortet direkte til Sapphire -- Intel Core i5-2500K 4.2 Ghz, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0,GTX560Ti 900mhz , G.Skill Ripjaws 8Gb 1866 Jeg har handlet rigtig meget hos Computersalg i mange år og også haft adskillige RMA sager.
De har altid behandlet mig ordentligt og jeg har aldrig haft grund til at klage. Jeg kan varmt anbefale folk at handle hos dem og mener dels at du er paranoid når du skriver du frygter du ikke får et ordentligt produkt returneret, eller om du overhovedet får dit eget kort retur. Ved ikke hvor du kommer fra men sådan behandler ingen normale virksomheder deres kunder. Heller ikke Computersalg.
Spark dig selv i røven for at du ikke har reklameret meget meget tidligere og lær af det. -- Ny maskine på trapperne. "Den røde djævel" #16 Det er under alle omstændigheder inden for garantiperioden så det med at det er sendt ind for sent er sådan set ikke korrekt. At du så bruger argumentet at kortet er bukket til at lade garantien bortfalde er højst kritisabelt efter min mening da kortet ikke var bøjet i uforholdsmæssig grad da jeg sendte det ind.
Hvilket bringer mig til #18.
Hvis de skal bruge argumentet at kortet er bøjet så garantien bortfalder betyder det i så fald at det kort de omtaler enten ikke er mit eller at de har ødelagt det da det som sagt ikke var bøjet i uforholdsmæssig grad ved indlevering til reklamation.
Hvis jeg skal sparke mig selv bagi skal det være for ikke at sende billeder af kortet ved nedpakning med i min svarmail på deres afvisning af RMA sagen.
At du så har haft en god oplevelse med dem nu og før i tiden kan jeg så kommentere med at det havde jeg også indtil denne sag.
- -- Computersalg har efter min mening/oplevelse ubeskrivelig dårlig RMA/service. Jeg er derfor ikke overrasket over din oplevelse. Hermed min oplevelse
Jeg har flere gange handlet ved ComputerSalg. Både pris, betaling og levering har jeg kun meget positivt at fortælle om. Men en virksomhed kan først rigtig bedømmes, når man har benyttet deres RMA/service – og her har ComputerSalg virkelig skuffet mig.
Det hele startede med, at ComputerSalg anerkendte min harddisk havde en defekt, som var omfattet af garantien. Harddisken var under 6 måneder gammel og havde kostet 900 kr.
ComputerSalg valgte at annullere handlen og tilbagebetale mig derfor de 900 kr. Da jeg ikke var interesseret i denne løsning kontaktede jeg ComputerSalg. Jeg bad dem i stedet for genlevere en tilsvarende ny harddisk.
Dette afviste ComputerSalg dog og henviste til, at genlevering ville medføre uforholdsmæssige høje omkostninger for dem, idet en tilsvarende ny harddisk nu kostede 1.400 kr.
Jeg klagede derfor til ComputerSalg over mit økonomiske tab på 500 kr. I min argumentation for, at ComputerSalg havde truffet en forkert afgørelse, henviste jeg til:
- at harddisk producenten selv oplyser, at de ombytter en defekt harddisk til en tilsvarende ny harddisk.
- at Østre Landsret i en tidligere dom har konkluderet, at 700 kr. ikke kan sidestilles med uforholdsmæssig høje omkostninger.
(Havde jeg sendt harddisken direkte til producenten i USA, skulle ComputerSalg iht. Købeloven alligevel have betalt transportomkostningerne. Jeg valgte dog at sende harddisken til ComputerSalg, da jeg forventede det ville være den hurtigste måde at få en ny harddisk på).
Til trods for min klage, afviste ComputerSalg forsat at genlevere en ny harddisk, selvom de havde dem på lager.
Først efter jeg indbragte sagen for Forbrugerklagenævnet, betale ComputerSalg mit tab på 500 kr. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har personligt kun handlet hos Computersalg.dk én gang.
Jeg bestilte et grafikkort som de kun havde et af på lager.
Det kostede 37xxkr.
Jeg modtager kortet som lovet et par dage efter, men til min store overraskelse kan jeg se på kortet da jeg pakker det ud, og dens indhold at jeg hverfald ikke er den første som modtager dette kort.
Ringer til dem med det samme, fortæller jeg kan se kortet ikke er nyt som forventet, og hvordan vi skal takle denne situation. De vil gerne jeg sender kortet tilbage, så de kan sende mig et nyt. Det var dog ikke muligt for mig så de kommer selv med den løsning, at de vil refundere 550kr også beholder jeg kortet. Syntes det lød meget fair, så godtog tilbudet.
Det er gennem testet, og virker forsat upåklageligt - og jeg fik 550 kr retur som lovet.
Samtalen med den supporter jeg talte med tog ca 4-5 min. Der gik små 2-3 dage før pengene gik ind som lovet. -- ASUS Rampage Extreme - 3930K - GTX680 4GB SLI #0 Faktum er at du skal reklamere indenfor rimelig tid over fejl. Købeloven er lidt løs i formuleringen, men som regel hedder det indenfor 2-3 måneder efter fejlen opstår eller som i dit tilfælde, fra modtagelsen af det defekte kort.
Du burde som minimum have reklameret indenfor de første 6 måneder uanset hvis du har haft problemer med det siden du modtog det, det nytter altså intet at komme et år efter og sige at du har haft fejl på det siden du modtog det, butikken har ikke en chance for at reklamere overfor producent/leverandør, og du stiller dig selv ualmindeligt dårligt når du i de sidste 1½ år af reklamationsretten selv skal bevise at fejlen har været der fra start. -- Lokation: 2860 Søborg #18 120% enig.
den der har den største fejl her er trådstarter.
man venter sku ikke et år.
du står helt sikker med en taber sag -- Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64 jeg tager altid flere fotos og lægger ved,når jeg sender noget til rma,så har jeg mit på det ren.. ;) -- OVERCLOCK
Det er lige mig Så vidt muligt, så har jeg også købt mit Hardware hos Computersalg. Og jeg har også haft nogle RMA smager og returvarer som ikke levede op til mit behov.
De er alle gået smertefrit. -- i5-3570K @ 3.8GHz - Asus GTX670 - Asus P8Z77-M PRO - Corsair XMS3 8GB @ 1600mhz - Corsair Force GT Series 3 120GB - Seasonic X-850 - Define R3 Nu er det kun din side af sagen. Ingen af os har nogen anelse om hvordan dit kort faktisk ser ud. Man har set det mange gange før.
Virksomhed X er bare nogen ballademagere fordi de har nægtet reparation af min bærbar. Den har en skærm med pixelfejl og vil ikke vise ordentligt billede!
Og så får man så virksomhedens svar...
Kære kunde. Din bærbar er blevet kørt over med noget tungt som en gaffeltruck og skærmen er fuldstændig knust. Den er derfor blevet returneret til dig.
Der er MEGET ofte sådanne sager, hvor kunden ikke helt har rent mel i posten. Du skriver at Computersalg siger dit kort er bøjet. Så er det måske slemmere end du giver udtryk for :)
Men det er kun spekulation. Jeg siger ikke du har gjort noget forkert. -- Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! Det er altid svært at sige hvem synderen er i sådan en situation, jeg har aldrig handlet med computersalg og kender ikke dig og derfor skal jeg ikke gøre mig klog på den givne situation.
Kan dog varmt anbefale dig at sætte dig ind i dine rettigheder på fx. http://www.forbrug.dk[...] jeg arbejder med jura og studerer det på kandidat niveau samtidigt med at jeg kan lidt IT og det er en gang imellem "morsomt" at se hvor langt nogle virksomheder afviger fra dine rettigheder. Jeg har gode rigtigt gode RMA erfaringer med Komplett, Elgiganten og Logitech samt Bose, men ellers har det at smide et par §§ rækket skræmmende langt.
Mener egentligt at have hørt/læst at Sapphire er fornuftige med deres RMA, så snak med dem inden du gør noget stor ud af det. -- #27 - enig , syntes der popper flere og flere hjemmesider op hvor man fx kan spare 100-200 kr på et produkt , men deres RMA er så skrabet . jeg smider gerne ekstra mønt efter en ordenlig virksomhed med god RMA service , undre mig ik hvorfor at 0# har taget billeder af sit kort så vi ku se , -- Intel Core i5-2500K 4.2 Ghz, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0,GTX560Ti 900mhz , G.Skill Ripjaws 8Gb 1866 Har svært ved at tage folk seriøst, der ikke har været pro-aktive når det kommer til RMA. Altid ventet lidt for lang tid, altid en lidt for dårlig forklaring, aldrig nogen beviser. Siger ikke at disse firmaer er uforskyldt men mængden af sager hvor man så høre virksomhedens side af sagen, så har køber altid tilbageholdt kritiske detaljer eller sendt den ind med 4 liter kaffe spildt i genstanden.
-- Computersalg er nogle rø******* når det kommer til RMA. Jeg har oplevet jeg havde et grafikkort der stod af hele tiden når jeg ville spille et spil. Jeg sendte det ind, og fik det hurtig tilbage igen. Der var ingenting? Fik så det svar at det havde stået natten over og kørt benchmark.. Yeeee right :/ -- #30 det er så din mening'har haft et par rma
hos dem ingen problemer.
men som #27 skriver
ikke alle kunder er ærlige.
At så kunden venter er år???
helt ærlig det er sku ikke normalt.
så giver ikke noget kredit til Trådstarter
kun en tude kiks -- Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64 Efter en del mail veksling med Computersalg.dk ang. ansvar osv. er sagen indtil nu på vej til Sapphire igennem forhandleren, selvom jeg havde udbedt mig selv at køre sagen direkte med producenten.
Eftersom de sendte kortet til leverandør og producent uden mit samtykke tilbyd Computersalg at betale for forsendelse og evt. gebyrer hvilket jeg indvilgede i eftersom jeg sådan set i mit stille sind har givet afkald på det kort.
Sapphire anerkender kortet som et af de kort der er påvirket af denne fejl, batch SKU, og jeg afventer så om de mener der er fysiske manipulationer/selvforskyldte fejl til grund for at afvise garanti på kortet.
Efter Computersalg.dks udsagn er der absolut intet galt ved eller til hinder for at kortet indleveres efter et år for ombytning på garanti. Uenigheden er udelukkende baseret på om kortet skal ombyttes på garanti for sort skærm fejl eller om sagen skal afvises på grund af "fysisk manipulation", i dette tilfælde at kortet påstås bøjet.
Jeg har stadig ikke set billeder af kortet efter at Computersalg har modtaget det men har sendt dem de billeder jeg selv tog da jeg afmonterede kortet hvor det tydeligt kan ses at det ikke er bøjet.
- -- Eftersom de sendte kortet til leverandør og producent uden mit samtykke
Hvad skal de med dit samtykke. Du bestemmer da ikke hvor de sender kortet hen. -- Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! #33 Ja undre mig også -- Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64 #0 Skynd dig at skrive det på Trustpilot - der vil mange flere se det :) -- Everything is relative
- Albert Einstein jeg tror sapphire sender dig et nyt grafikkort, ofte er forhandlerne mere presset med økonomien.'
Derfor vær positiv og afvent svar :) -- #36 Hvem tror du der betaler når det er forhandlerne der bytter et kort? Det bliver da dækket at producenten -- HO, HO, FUCKING HO! #36 forhandler kan sagtens komme i klemme på grund af købeloven, hvor producenten garanti ikke dækker.
Håber det er svar nok, da det er for tidligt til en længere diskussion :) -- Fra #7:
Set i bagklogskabens lys skulle jeg selvfølgelig have sendt kortet retur da jeg modtog det i sin tid men den smule det var bøjet er ikke ualmindeligt efter min erfaring med sådanne store kort som hænger i en PCIe port, det har jeg set mange gange før uden at det har haft nogen som helst betydning for kortets ydelse eller holdbarhed.
Derfor er jeg også nervøs for at modtage det retur da jeg ikke tror jeg vil modtage et funktionelt kort selvom det virkede da jeg sendte det afsted.
Sorry dude, men det hænger da ikke sammen med din post i #32:
Jeg har stadig ikke set billeder af kortet efter at Computersalg har modtaget det men har sendt dem de billeder jeg selv tog da jeg afmonterede kortet hvor det tydeligt kan ses at det ikke er bøjet.
Så kortet var bøjet da du modtog det, men ikke da du sendte det afsted, og du har sendt et fungerende kort til RMA?
Or what the f*ck? -- Lokation: 2860 Søborg #39 - Så var det ikke bare mig der synes det var lidt forvirrende. Jeg troede bare jeg havde læst forkert xD
Men kunden har altid ret som du ved. Så når han sender sit grafikkort afsted til RMA, og forhandleren modtager en dåse tomatsuppe, så var den sådan, da han modtog den! Kunden! Har ALTID! RET! -- Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! #39 Kortet bøjer en smule når det sidder i PCIe slotten på grund af vægten og at dette kort ikke nogen for for afstivning på ydersiden men det bøjer ikke når det er afmonteret og ligger fladt på et bord.
#33 Computersalg sendte mig en mail hvor de skrev at de havde kigget på kortet og afvist RMA på grund af fysisk manipulation. De spurgte så i samme mail om jeg ønskede kortet returneret eller destrueret.
Jeg gjorde indsigelse imod deres medarbejders afgørelse da mailen var signeret af en medarbejder og bad om at de overvejede på grund af diverse argumenter, som allerede fremgår af denne tråd.
Efter lidt mail ping-pong bad jeg dem så om at returnere kortet da jeg ikke ønskede at gå videre med sagen via deres kanaler, hvorefter de sendte mig en mail hvori de skrev at de nu havde sendt kortet til bedømmelse hos Sapphire.
Jeg ringede og talte med en ansat i deres reklamationsafdeling som beklagede mange gange og tilbød, som en form for kompensation for deres tilsiddesættelse af min direkte udmeldelse, at afholde hvad der måtte kunne opstå af udgifter i den forbindelse. -- #39 Kortet var ikke bøjet da jeg modtog det, ej heller da jeg afsendte det men når det sidder monteret kan det godt bøje et par millimeter i den side og ende hvor strømmen er tilsluttet, på grund af tyngden og manglende afstivning
Kortet var fungerende på den måde at for at undgå sort skærm fænomenet bliver man nødt til at sætte det til PCIe Gen2 i bios/uefi hvilket kan være et fix men i længden utilfredsstillende da det bliver solgt som et PCIe Gen3 kort og hvis du er kyndig udi hardware kan du selv regne ud hvorfor. -- #41+42 Ok, kunne jeg ikke udlede af dine andre posts, så rart at få uddybet. -- Lokation: 2860 Søborg Uheldig oplevelse , men personligt køber jeg aldrig ved dem, har aldrig brudt mig om det firma, det er bare en af de der 6 sans ting hvor man fornemmer alt måske ikke er som det skal være, jeg holder mig fra dem og bj trading.
handler for det meste kun ved firma'r som sender med GLS , cinemagic , fønix osv. , og så ved komplett selvom de er dyre med alt :p , men der er deres RMA dog altid i top og kan aldrig klage over noget der. -- Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius #44 Jeg personligt havde gode erfaringer med Computersalg.dk indtil jeg skulle lave en RMA sag hos dem, men som en anden bruger siger her i tråden, man kender først forhandleren rigtigt, når man har prøvet at køre en reklamationssag ved dem.
Så for mit vedkommende har jeg svært ved at forestille mig, at der kan komme en løsning på denne sag som kan få mig til at overveje at lægge en bestilling hos dem igen.
De sender dog med GLS, hvilket også er langt at foretrække frem for alternativet, efter min mening.
Komplett ved jeg ærlig talt ikke om jeg tør bestille varer hos, efter at have set hvordan visse medarbejdere i returafdelingen betragter deres kunder og kunder generelt og hvilket syn de selv samme, har på købeloven og garantiordninger.
;) -- Ærgeligt, jeg har ikke haft andet end rigtig god service hos Computersalg... Jeg havde defekte ram som jeg lavede rma på og en psu der havde coil whine.. jeg sendte første tingene ind 3måneder efter jeg egentlig havde lavet mine sager og jeg fik pengene tilbage for PSU'en og rammene blev byttet uden nogen problemer overhovedet.. -- #45 - du skal sq ikke lytte til toffo han lukker altid lidt gylle ud :) -- Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius Komplett ved jeg ærlig talt ikke om jeg tør bestille varer hos, efter at have set hvordan visse medarbejdere i returafdelingen betragter deres kunder og kunder generelt og hvilket syn de selv samme, har på købeloven og garantiordninger.
uddyb be be -- Back in my days the video games were more about the game than the video #48 Der er vist ikke grund til at gå nærmere i detaljer med det udsagn. ;) -- Må ærligt indrømme at sådan som du i første omgang omtalte medarbejderne hos Computersalg, og nu dem hos Komplett så må det sørme være hos DIG den er gal.
Gør dig selv den tjeneste fremover at køb direkte fra producenternes hjemmesider således at du ikke kommer i kløerne hos de folk der slider i det for at hjælpe utaknemmelige f.... som dig.
Edit #49. Nej, for alle kan jo hensynsløst komme med sådanne udtalelser og bare ikke ville stå ved hvad de egentlig mener. -- Ny maskine på trapperne. "Den røde djævel" Finder det mærkeligt at du kommer med et sådant udsagn og så ikke vil gå i detaljer når man spørger ind til det. Så skal du da holde det for dig selv synes jeg, du giver bare nysgerrige sjæle som mig traumer! -- Back in my days the video games were more about the game than the video #50 Jeg har en tendens til at give dig ret. Jeg har netop haft en RMA-sag ved ComputerSalg, som de håndterede så godt som det overhovedet var muligt. Jeg anmeldte problemet, modtog pakkelabel, sendte retur, tre timer efter, at de havde modtaget returneringen fik jeg mail om, at en ny vare var på vej - og den har jeg netop modtaget. Det tog i alt 2½ døgn at gennemføre en RMA'en, og det kan bare ikke gøres bedre. Desuden har jeg handlet en hel del ved computersalg, og aldrig oplevet noget som helst at sætte fingre på - så jeg handler der gerne igen.
At vente ET HELT ÅR (!!!) med at oprette en RMA-sag på en vare, der var defekt ved modtagelsen, er simpelt hen for tåbeligt. At klynke over at man ikke får noget ud af det, og samtidig give firmaet skylden, er totalt gak gak. -- http://xlinx.dk[...]
i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK Sorry. Det pisser mig bare af at opretter af denne tråd så tydeligt både går efter de pågældende firmaer, men også deres medarbejder. Hvad pokker har de menige medarbejder gjort. Det er da ikke dem der udstikker retningslinjerne for RMA sager og at Komplett nu pludselig bliver indblandet med sådan en udmelding er direkte svinsk.
GODT NOK DÅRLIG STIL. -- Ny maskine på trapperne. "Den røde djævel" Sku ikke en kunde jeg ønsker at handle med.
#50 enig
manden må sku være syg -- Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64 Måske er det bare mig, men er tonen ikke skiftet på hol.dk?
Synes der bliver svinet her og der, er det også sådan i taler med hinanden uden i den virkelige verden???
I den virkelige verden, så hvis jeg ikke var venner med personen og der blev talt til mig i den tone, så ville der ikke gå lang tid før jeg ville bede personen pil af og hvis vedkommende ikke forstod beskeden, så er der grønt lys for at dele et par [BLUE]*donuts*[/BLUE] ud. -- Synes godt nok også tonen vendte noget hurtigt. Hold da op. Der skulle ikke meget til for at folk tænder helt af -- MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Gainward GeForce GTX Titan 6GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise|NZXT Phantom Special Edition| #55 Så det du vil sige er at du er voldlig i den virkelige verden? Jeg syntes da godt nok din indstilling er værre end de folk der måske har en lidt hård tone her. -- [BLUE]*velmenende offtopic, kombineret med en herlig sammenblanding af grader og procent. Stadig offtopic. Beklager.*[/BLUE] -- Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius --
[BLUE]*offtopic manifestation af sublim maskulinitet, dér*[/BLUE] -- [BLUE]*offtopic, svar på offtopic, eller på anden måde offtopic-relateret offtopicness*[/BLUE] -- [BLUE]*offtopic, svar på offtopic, eller på anden måde offtopic-relateret offtopicness BIG TAIM!!!*[/BLUE] -- HO, HO, FUCKING HO! --
#58 [BLUE]*offtopic, svar på offtopic, eller på anden måde offtopic-relateret offtopicness*[/BLUE]
#0 [BLUE]*KRAM*[/BLUE] dig selv. Du kommer med nogle meget uheldige generaliseringer omkring diverse firmaer. Jeg er sikker på de alle sammen er glade for du ikke er deres kunde. God weekend:o) -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|. --
[BLUE]*offtopic, svar på offtopic, eller på anden måde offtopic-relateret offtopicness*[/BLUE] -- [BLUE]*offtopic (men sjov offtopic!)*[/BLUE] -- http://xlinx.dk[...]
i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK --
Oooog så stopper vold-snakken, og de tilhørende jokes.
Hold jer til topic.
Det er ikke "mandigt" at stikke nogen en på hovedet. Det er primitivt - og vigtigst af alt et klart signal om at man er mentalt underlegen. "Jeg kan ikke hamle op med dig rent verbalt, så derfor får du en på hovedet".
Det er heller ikke mandigt at stave som en 5-årig, ikke at fatte en bjælde af grammatik, eller være en sur gammel moderator som har fået for meget rødvin. Nå.
Topic. Ellers: Øksen. -- "Two hands working are better than a thousand hands praying"
FFHAU! Did you think we just went away? #65 - Hva fan din amøbe skal du nuke min post ! ;)
/joke
aner dog ikke lige hvad min post skulle nukes for jeg skrev jo bare at tonen var vendt 180 og gået i modsat retning, jeg har dog ikke fået for meget rødvin jeg er bare møgtræt , nogle af os er jo oppe kl 4 om morgenen på en høj hellig fredag :( -- Nå, så var kortet en tur omkring Sapphires som bedømte at der ikke var manipuleret med kortet men at det skulle ombyttes på grund af sort skærm fejl.
Der er et nyt kort på vej, fra dem til mig.
Hvis det havde været op til Computersalg.dk havde kortet været destrueret efter at været kigget overfladisk på af deres tekniker. -- Det var sørme en god slutning på en lidt kedelig historien.
Glæder mig på dine vegne. -- Ny maskine på trapperne. "Den røde djævel" #68 - Computersalg gav dig valgmuligheden. Retur eller destruer. De har på intet tidspunkt valgt at ville destruere kortet for dig uden grund. Du skriver selv, at de spurgte om du ville have det tilbage.
Men alligevel gør de det bedste de overhovedet kan gøre i denne situation. De sender kortet til vurdering hos Sapphire, i stedet for at sende det retur til dig og sige "sur røv". Det kunne de jo også have gjort.
Men de tager den et skridt videre, og får en vurdering fra det bedste sted kortet overhovedet kan blive sendt hen. Til Sapphire selv.
Så de har jo ikke gjort noget forkert. De har handlet lige efter bogen.
Det er set før, at folk der føler sig uretfærdigt behandlet, kan finde på at overdrive. En del. Og når man ikke hører modpartens side af historien, så er det jo ikke let at vide, hvem der taler sandt. -- Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! #70 Enig
Tror sku helt sikkert at sandheden
kommer fra Forhandler ikke trådstarter.
For han har da skrever en del Mærkeligt -- Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64 #50 På en måde er der måske noget der tyder på at jeg ikke var helt forkert på den alligevel angående sagsbehandlingen fra Computersalgs side, sådan vælger jeg i hvert fald at tolke dette udfald af sagen.
#51 + #53 Det var en joke som de fleste herinde vistnok forstår. Jeg havde håbet at joke [ ;) ] smileyen havde afsløret at det ikke skulle tages alt for alvorligt.
Desuden kan jeg ikke se at jeg skulle have hængt nogle medarbejdere ud personligt fra nogle firmaer.
Jeg har netop i første omgang, givet Computersalg den goodwill, at jeg istedet for at hænge dem ud for en dårlig RMA politik, tilskriver sagsbehandlingen en fejl fra en unavngiven medarbejders side.
Efter min egen erfaring indenfor detailhandel kan det ske, og sker til tider.
Jeg gjorde firmaet opmærksom på dette og bad dem om at genoverveje sagen.
At de så vælger at fastholde deres afgørelse kan jeg kun betragte som symptomatisk for omtalte firma.
På grund af hvad jeg ved og kan bevise omkring varens tilstand da jeg modtog og afsendte den, Sapphires vurdering af sagen og den konkrete afslutning, vil jeg mene at jeg moralsk og juridisk kan holde min ryg rank og afskrive denne sag som en erfaring som kan tages til efterretning.
I grunden var det hele årsagen til at starte dette indlæg.
Jeg ledte efter andres erfaring med omtalte firma og fandt ikke nogle nyere negative indlæg så jeg følte mig på rimelig sikker grund da jeg indldte reklamationen og blev dybt overrasket over deres indledende afvisning af sagen.
Nu kan denne tråd så stå til andre som skulle få lyst til at høre en personlig vurdering af RMA politik hos denne forhandler. -- #71 Hvilke oplysninger har du fra forhandleren om jeg må spørge? -- Du kunne være sprunget helle dette besvær over, og gået ind på trustpilot.dk og læse folks erfaringer. Der får du kun folk der faktisk har handlet hos dem, og også folk der har haft RMA hos dem. -- Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! Men så havde du jo ikke fået chancen for at ytre din mening om denne sag kære ToFFo, det ville da have været en skam.
;)
Nu hvor sagen formodentlig er afsluttet, er det da absolut også muligt, at jeg vil byde ind med min anmeldelse på trustpilot.
Besværet for mig i forbindelse med denne sag har i øvrigt ikke bestået i at skrive om den her på hol.dk, den besværlige side af sagen har været korrespondancen med forhandleren. -- #75 - Tja. Nu er tråden jo slut. Men du fik da sat en moderator på overarbejde med tråden. Ikke din skyld selvfølgelig. Men det er HOL. Den slags sker. Men det har vel ikke gjort det mindre besværligt, at skulle holde korrespondance med forhandler og samtidig diskutere sagen med HOL brugere. -- Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! #75
Husk, at nævn det var Computersalg A/S, der sendte kortet til vurdering ved Sapphire.
Det betyder jo også, at de selv har været i tvivl og ville give forhandleren sidste ord.
Alt i alt dejligt når man ser en RMA, der går godt som denne.
Held og lykke med dit nye kort! :D -- Ikke fordi jeg vil genoplive denne tråd men jeg synes at jeg skylder dem som har fattet interesse, at rapportere hvordan sagen er endt.
Jeg modtog et nyt kort fra leverandøren men det viste sig at være den billige version af kortet som er på markedet nu, med en underlegen køleløsning, i forhold til den første generation af kortet, og jeg gjorde indsigelse med det samme til computersalg som lovede at tage sagen op med leverandøren.
Leverandøren anerkendte at de havde lavet en fejl og jeg fik mine penge tilbage.
Det fulde beløb som jeg havde betalt for mit kort i sin tid (sep. 2012).
Hermed er sagen definitivt afsluttet.
Jeg er stadig i tvivl om hvad jeg kunne have gjort anderledes for at sikre en bedre oplevelse for alle parter i sagen og føler stadig at en stor del af skylden ligger hos forhandleren som prøvede at køre sagen af sporet inden den overhovedet var gået i gang og på et forkert grundlag.
Selvfølgelig kunne jeg have reageret mere kontant og have sendt kortet tilbage med det samme da jeg havde konstateret sort skærm fejlen men den var ikke ekndt og anerkendt på det tidspunkt og blev det først af Sapphire 6 måneder efter at jeg købte mit kort.
Så 6 måneder var det tidligste tidspunkt jeg kunne have lavet en RMA sag med den begrundelse som jeg havde, hvilket efter langt de flestes mening her i tråden, som har talt for at det var min egen fejl, under alle omstændigheder i bedste tilfælde ville have været højst mistænkeligt og formodentlig et forsøg på at snyde en stakkels forhandler for deres surt tjente penge.
Men nok om det, jeg har fået det resultat jeg håbede på og regnede med til at starte med. Enten et nyt tilsvarende kort eller pengene tilbage.
Jeg ville næsten hellere have haft et nyt kort, da jeg nu bliver nødt til at tage stilling til et erstatningskort og hvilken forhandler jeg skal sætte min lid til.
Mvh- -- #78 hvis du kommer i samme situation en anden gang så send produktet ind når fejlen findes og ikke vente 6-12 mdr ;) -- #79 Ja det bliver nok politikken fremover men hvordan skal det forhindre, at en forhandler påstår at jeg fysisk har manipuleret kortet, i en grad, så garantien bortfalder selvom det ikke er tilfældet?
Tricket må vel være at man benytter sig af sin fortrydelsesret/returret inden for den tidsgrænse man har.
I det tilfælde ryger sorteper bare videre til en anden som måske ikke har viden eller stamina til at kræve sin ret og kan argumentere for den. Eller en der ikke gider argumentere og i stedet afskriver en fejlbehæftet vare som lærepenge.
Ikke videre bæredygtigt IMO.
Mvh-
P.S Fejlen blev først anerkendt og genstand for forlænget returret, af producenten 6 måneder efter udgivelsen af kortet. -- Rettelse til #80: "P.S Fejlen blev først anerkendt og genstand for forlænget returret, af producenten 6 måneder efter udgivelsen af kortet."
6 måneder efter at jeg købte kortet og næsten et år efter udgivelsen. -- #78 Kan sku godt li du giver Forhandleren hele skylden.
Arme den Forhandler du nu køber af.
DU ER SKU BESTEMT IKKE FEJLFRI.
Bare kedeligt du fik pengene igen
og ikke blev afvist. -- Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64 #82 Nu blev jeg jo rent faktisk afvist til at starte med af forhandleren men producenten og leverandøren rettede på den fejl og fulgte købeloven. De ydede den garanti de er forpligtet til, og som forhandleren prøvede at snyde mig for.
Jeg ved ikke hvor du har dine informationer fra men jeg kan på det bestemte afvise at jeg ikke skulle være fejlfri ;)
Mvh- -- Det betyder intet om fejlen er officielt anerkendt. Hvis du modtager et produkt, der er defekt, så skal du hurtigst muligt kontakte sælgeren med henblik på rma. Det er fint at du har fået dine penge igen, får umiddelbart kunne computersalg.dk nok godt have afvist dig og have retten på deres side, men omvendt ville det heller ikke være særligt god kundeservice.
Jeg mener at fejlen primært ligger hos dig, men det er fint at du har fået pengene igen :) -- Lidt dansk Dayz her: https://www.youtube.com[...]
http://billigstbredbaand.dk[...] - find billigt internet
Prodigy - 4770K, 780, 840 240Gb. #78 du har faktisk pligt til at indberette eventuelle fejl på dit hw inden for rimelig tid, hvilket vil sige en måned. så vær du ekstrem glad for du fik dine penge retur. -- I5-3570K, P8Z77-V, 8GB Kingston HyperX, 256GB Samsung 840 Pro, Gigabyte GTX760OC 2GB, Fractal Define R4, Corsiar HX650 Pro series 85# Kan du ikke lige henvise til et sted der skriver at det er en måned.
Ved nu ikke hvor "heldig" han var. Ja, han har pligt til at reklamere inden for rimelig tid - men hvordan vil de bevise han ikke har gjort det? Det er dyrere end bare at give ham et nyt, medmindre han selv har sagt han var ventet 12 måneder. -- #86 Praksis har tidligere været 1 måned, men kan se den er forlænget til 2 måneder nu.
http://www.forbrug.dk[...]
Klag hurtigt
Når du opdager en mangel, skal du klage til sælgeren inden for rimelig tid. Det er svært at sige præcis, hvad der er ”rimelig tid”, men sælgeren har mulighed for at afvise din klage, hvis du er for længe om at klage. Hvis du klager, inden der er gået to måneder, fra du opdager manglen, vil du altid have klaget inden for rimelig tid.
Køber skriver at han har ventet 6 måneder med at anmelde fejl, så derfor falder han uden for rimelig tid i dette tifælde.
Nedenstående er ikke møntet direkte på #86, men blot en direkte kommentar til folks attitude nu om dage.
Hvorfor er det vi lever i en verden hvor folk syntes det er ok at snyde sig uden om, så længe det ikke går ud over en selv. hav dog noget fucking rygrad og sig jeg har selv fucket up, og jeg ville ikke ønske andre prøvede at snyde mig, så det kunne være jeg selv skulle lade være med at prøve og snyde andre. -- I5-3570K, P8Z77-V, 8GB Kingston HyperX, 256GB Samsung 840 Pro, Gigabyte GTX760OC 2GB, Fractal Define R4, Corsiar HX650 Pro series #87 Jeg oprettede først en RMA sag efter et år, ikke 6 måneder, det har jeg hele tiden oplyst.
Jeg talte med forhandleren telefonisk inden jeg oprettede sagen og de oplyste at der ingen problemer var ved at oprette en RMA sag på det grundlag og det tidspunkt. Produktet var dækket af garantien.
Dette var, efter min mening, også årsagen til at de forsøgte at krybe udenom garantiordningen ved at påstå at jeg havde fysisk manipuleret kortet i en grad så garantien bortfaldt.
Ydermere var det dækket at Sapphires forlængede RMA politik på netop denne serie af kort. Dette blev ikke oplyst af forhandleren men direkte af Sapphire. Jeg sendte dokumentation for dette med i min korrespondance efterfølgende.
Ang. at klage indenfor rimelig tid er der ingen klare grænser for hvad rimelig tid rent faktisk betyder.
I visse tilfælde kan det være op til 6 måneder eller mere.
Det er altid op til en vurdering men hvis man reklamerer indenfor 2 måneder vil der i langt de fleste tilfælde ikke kunne opstå en tvist omkring dette, alt afhængigt af forhandler, leverandør og deres politik omkring disse sager.
At forbrug.dk oplyser 2 måneder betyder blot at der i tilfælde af en tvist, vil denne praktisk taget altid falde ud til forbrugers fordel.
Desuden kan der i tilfælde hvor der er tale om fejl i produktionen, som i dette tilfælde, blive tale om forlængede garantiperioder, ret til ombytning eller at lade handlen gå tilbage.
Tænk f.eks på Toyotas famøse bremser eller risko for motorbrand i visse bilmærker som eksempler.
Lad mig så spørge: Hvorfor er det at jeg automatisk bliver anklaget for at prøve at snyde mig til noget jeg ikke har ret til, af brugere her på dette forum, som tydeligvis ikke har læst mine indlæg men kun skimmet dem, når selv leverandøren og producenten vedkender sig deres ansvar og forpligtelse?
Jeg har kun opnået det resultat jeg ifølge købeloven har krav på og ret til, men flere brugere mener at jeg skal være evigt taknemmelig for at jeg ikke er blevet afvist og blacklistet af samtlige hardwareforhandlere i EU og at jeg i det hele taget har opnået noget som helst ved at være vedholdende.
Ifølge disse brugere skulle jeg bare have lagt mig fladt ned da jeg i første omgang blev afvist, og have vedkendt mig hele miseren som min fejl, selvom jeg vitterligt ikke har negligeret eller manipuleret noget i denne sag.
Men det undrer mig ikke alt taget i betragtning, at møde disse holdninger hos en del af brugerne da det efter min mening er symptomatisk for hvordan folk i branchen bliver oplært nu om dage, hos visse forhandlere og den generelle holdning til ukendte faktorer som mange besidder.
Men tænk på, at hvis i tager fejl i jeres konklusioner er det jer der er skurkene og ikke dem i anklager.
Mvh- -- #88
Desuden kan der i tilfælde hvor der er tale om fejl i produktionen, som i dette tilfælde, blive tale om forlængede garantiperioder, ret til ombytning eller at lade handlen gå tilbage.
Jeg tror aldrig jeg har hørt om sager hvor garantiperioden blev forlænget grundet en generel fejl på en serie produkter. Det er jo netop derfor garantien er der. Garantien er jo til for at du er sikker på at dit produkt holder x antal år, og den er til for at producenten ikke skal stå til regnskab for et produkt i al evighed.
Nu skriver jeg selv garanti, men jeg vil da lige understrege at man i forhold til købeloven heller ikke har ret til garanti. Man har 2 års reklamationsret, og det er IKKE det samme.
Du skal som det bliver påpeget af andre(og jeg selv) reklamere inden for rimelig tid. Jeg vil mene at på et grafikkort er 6 måneder(eller et år) aldrig rimelig tid. Hvis ikke det er på baggrund af dette ComputerSalg har afvist dig i starten er det selvfølgelig irrelevant.
Jeg har tidligere stået i en EDB-forretning, som en kombination af butiksmand og tekniker, og det er til at knække sig over nogle gange den måde som kunder tror de kan te sig på.
Der er købelov og forbrugerråd og alt muligt til at hjælpe kunderne med umulige sælgere, men man glemmer sgu tit og ofte at det mange gange er køberen der er urimelig i sine krav. Jeg siger ikke det er tilfældet her, for jeg kan ikke huske hele historien, og gider ikke læse fra toppen igen, men jeg tænker at det er derfor mange af os reagerer som vi gør - fordi mange forbrugere automatisk er sikre på at de altid har ret.
Jeg vil så sige at det ikke har været muligt at reklamere før efter 6 måneder, fordi de ikke kendte til fejlen er den værste gang vås jeg nogensinde har hørt. Selvfølgelig kunne du det. Hvis der er en fejl på dit kort, så skal du have det repareret eller ombyttet, uanset om producenten eller forhandleren kender til fejlen er ej. Hvis du tænker over det, så kunne de jo måske have opdaget denne generelle fejl tidligere hvis du havde reklameret tidligt, eller de ville aldrig finde fejlen fordi alle tænkte som dig. -- #89 Mht. forlængede garantiperioder er der eksempler på biler som har haft fejl på vitale dele, i store dele af produktionen på grund af underleverandører, der har leveret komponenter af ringere kvalitet end der var aftalt med producenten.
Samsung har for nylig haft en sag hvor de blev nødt til at forlænge garantiperioden på en produktlinie af samme årsag, ringere komponenter end det oprindelige design tillod.
De måtte indgå et globalt forlig og betale for reparation onsite af fejlbehæftede apparater fra disse serier.
I tilfældet med dette kort og denne fejl på Radeon 7870 GE med bestemte SKU numre blev Sapphire nødt til, eller var så venlige, alt efter hvordan man ser på det, at "relaxe" og forlænge deres RMA policy, hvilket er en anden måde at sige på, at hvis disse kort blev indleveret på grund af denne fejl ville Sapphire bytte dem i erkendelse af at have sendt et fejlbehæftet produkt på markedet.
Sapphire yder som udgangspunkt 2 års garanti på deres produkter.
Selvfølgelig kunne jeg have gjort brug af min reklamationsret inden 6 måneder men valgte ikke at gøre det da jeg troede at der var noget galt med min opsætning, eller at problemet ville blive løst med en firmwareopdatering, driveropdatering eller lignende.
Da jeg så erfarede at Sapphire havde anerkendt i april måned i år, at de havde sendt er dårligt produkt på markedet hvor en stor del var påvirket af denne fejl besluttede jeg at gøre brug af min reklamationsret, vel at mærke indenfor garantiperioden, hvilket jeg også tjekkede med forhandleren, inden jeg oprettede sagen.
Jeg har som sagt ikke brugt den PC som kortet har siddet i særligt meget og den har stået slukket i måneder i træk, så det har ikke været noget der har generet mig i voldsom grad, eller ligget mig på sinde at få gjort noget ved, før nu hvor jeg kommer til at få brug for den i større grad.
Jeg har selv en fortid i detailhandel og ved udemærket at nogle kunder kan være urimelige i deres krav men lad mig forsikre om at det ikke er tilfældet i denne sag. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|