Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA MM-Vision

Af Ny på siden qatmax | 04-02-2010 23:25 | 3133 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej HOL Jeg søger lidt hjælp til hvordan jeg skal handle i en RMA sag. Jeg vil gerne starte med at sige at jeg er blevet kanon godt behandlet af MM-vision, og at jeg selvfølgelig er klar over at alle kan lave fejl. Long story short - Jeg modtager et monster af en maskine fra mm-vision, men oplever desværre at køler + cpu ikke sidder på sin plads. Dvs. cpu og køler ligger løst i Pc'en, og har ramt både grafikkort og ram under transporten med GLS. Dette er selvfølgelig ikke MM-visions fejl, men jeg må sige at jeg er forundret over at en monteret cpu køler, bare sådan kan ryge af. En helt anden ting er at der på den ene eller anden måde, er sket en fejl da de har samlet Pc'en. Grafikkortet i computeren er nemlig et radeon 4890, hvor den PC jeg har købt og betalt for, indeholder et radeon 5850. Dvs. jeg står med en PC der både er i stykker, og indeholder forkert hardware. Ikke kun pga. af at hardware er i stykker/forkert hardware sat i, men også fordi computeren skulle have været brugt ved et LAN event i weekenden,(hvilket jeg nu ikke kan få det fylde udbytte ud af) har jeg valgt at jeg gerne vil annullere ordren, og få mine penge tilbage. 1. Har jeg dummet mig ved at tage siden af kabinettet af for at se ind i PC'en? 2. Kan jeg uden problemer sende PC'en retur, og forlange mine penge tilbage? 3. Kommer jeg på nogen måde til at stå for regnskab, for at GLS ikke har behandlet pakken med omhu? (Evt. ødelagt cpu?) Har selvfølgelig ringet og snakket med MM-vision, men har ikke nævnt at jeg ønsker at tage brug af fortrydelsesretten, fordi jeg gerne lige ville høre jeres mening. Mvh, qatmax // den fortvivlede
--
#1
tuwk
Ny på siden
04-02-2010 23:59

Rapporter til Admin
Umiddelbart virker det som en fejlmontering af CPU'en, da den umuligt ville kunne falde ud, hvis den var monteret korrekt. Det er ikke GLS' fejl, da en fejlmontering var en fejl der allerede fandtes inden GLS modtog pakken, dvs. MM-visions fejl. Mht. grafikkortet er det kun en glaedelig nyhed at der sidder et 5850 i istedet for et 4890 :) Men jeg ville mene, at du uden problemer ville kunne faa computeren repereret, da fejlten fandtes inden du modtog pakken. Dog ville jeg ikke mene at du kan goere brug af fortrydelsesretten, da varen ikke er iorden, men MM-vision nok ville kraeve en reperation eller en ombytning. Men jeg har ikke praecist styr paa den lovmaessige del af det, det er bare hvad jeg tror der er aktuelt :)
--
Xeon 3120, 4GB 1066MHz, 5770 CF, P35 chipset, 22" BenQ 1080p
#2
qatmax
Ny på siden
05-02-2010 00:00

Rapporter til Admin
Min fejl: Grafikkortet i computeren er nemlig et radeon 4890, hvor den PC jeg har købt og betalt for, indeholder et radeon 5850. dette skal selvfølge forstås somom jeg har betalt for en maskine der burde have et 5850, men den jeg har fået har et 4890 i :-)
--
#3
Hamk-x
Semi Supporter
05-02-2010 00:03

Rapporter til Admin
Du kan altid bruge fortrydelsesretten (hvis de tilbyder den) i 14 dage fra modtagelsen. Du må bare ikke have taget hul på noget software. Men ring dog til dem og fortæl hvad der er sket. Så sender de sikkert en pakke-label så du kan sende den retur igen...
--
ASUS G50V v. 1.0 | P8600 @ 2,4-2,73 GHz | 9700M GT 512 MB | 4096 MB DDR2 (2x2) @ 400 MHz
#4
tuwk
Ny på siden
05-02-2010 00:12

Rapporter til Admin
Ahh paa den maade, jamen saa proever de jo paa at snyde dig. I saadan et tilfaelde ville du kunne kraeve at faa et nyt produkt, uanset om der er sket skader paa det under transporten eller ej. Men er ogsaa ret sikker paa, at der ingen problemer vil vaere i at faa det sendt retur.
--
Xeon 3120, 4GB 1066MHz, 5770 CF, P35 chipset, 22" BenQ 1080p
#5
qatmax
Ny på siden
05-02-2010 00:20

Rapporter til Admin
Har fået tilsendt de retur-labels som Hamk-x omtaler, jeg regner derfor med at bruge dem til at sende den retur, og forklare dem at jeg blot ønsker mine penge tilbage.
--
#6
tbmikjak
Gigabruger
05-02-2010 00:21

Rapporter til Admin
hvis jeg kender mm vision ret, så tror jeg ikke du får nogen problemer. De plejer at have en super kundeservice, og hvis du kan tage derud, så laver de ofte tingene med det samme. i dit tilfælde, kan jeg kun forstille mig, de vil give dig hvad du har betalt for.
--
phenom II quad 3415mhz nvidia 275 gfx 8 GB ram windows 7
#7
aatind
Bruger
05-02-2010 00:21

Rapporter til Admin
First thing first. Er ret sikker på du ikke får problemer med MM vision her. Du har modtaget en vare som reelt ikke stemmer overens med det du har købt og betalt for. Det er tydeligvis en fejl fra deres side, og self. har du returretten i behold selvom du har taget siden af kabinettet af for at konstatere skaden. Hvis det viser sig GLS har behandlet pakken dårligt (hvilket du bør kunne se på kassen den kom i) er, og vil det altid være forhandlerens sag at kræve erstatning herfra, det vil aldrig blive dit problem. Det er kun ved privat salg at modtager (med midnre andet er aftalt) står for omkostninger forbundet med skade hvis det ikke er forsikret, da det er sendt i hans interesse. Noget helt andet er om du kan finde en anden færdigsamlet maskine derude til samme penge med samme indmad i?
--
#8
qatmax
Ny på siden
05-02-2010 00:26

Rapporter til Admin
Takker for jeres indlæg, det er altid godt at høre noget positivt. #7 Man kan godt finde bedre maskiner, til billigere penge. Men netop alle de positive historier om MM-vision, gjorde at jeg ville have en maskine fra dem i første omgang. Til de interesserede: http://www.mm-vision.dk[...]
--
#9
tbmikjak
Gigabruger
05-02-2010 00:33

Rapporter til Admin
Hehe det er den maskine jeg har købt også. Jeg fik dog ændret min strømforsyning til en scythe 750 w til 300 kr mere. jeg kan kun anbefale dig at gøre det samme, da den er latterlig støjsvag. Fik også skiftet mit grafik kort, da det ati der medfølger lyder som en lufthavn når det skal på arbejde, eller smid en arctic cooling fan på istedet. vildt som de larmer med standard køler. Men da jeg ikke spille voldsomme grafikkrævende spil, var det mig intet problem. fik et nvidia 275 gtx istedet i maskinen. 300 kr. billigere.
--
phenom II quad 3415mhz nvidia 275 gfx 8 GB ram windows 7
#10
HenrikM
Junior Nørd
05-02-2010 01:03

Rapporter til Admin
Der er næppe fortrydelsesret ifølge købeloven, da det ikke en en hyldevare, men en maskine de har bygget til dig da de fik din bestilling. Om de så gør det alligevel som ren service er en anden sag. #10: gtx275 siger normal noget mere end 5850... (klart, da det bruger markant mere strøm) - lyder som om du forveksler med 4890.
--
#11
qatmax
Ny på siden
05-02-2010 01:28

Rapporter til Admin
#10 Jeg har jo rent faktisk ikke modtaget den computer som jeg bestilte, og har betalt for..
--
#12
valdracu
Supporter Aspirant
05-02-2010 07:27

Rapporter til Admin
der burde ikke være nogle problemer med at de ikke vil hjælpe dig. mm-vision har en super kunde support.
--
jeg er ikke en nørd! jeg er bare bange for solen.
#13
ronny
Semi Nørd
05-02-2010 07:28

Rapporter til Admin
Du har 14 dags returret selv om den er specielt samlet til dig. Det er grunden til at shg.dk ikke sælger gør det selv maskiner mere, mener det var dem som tabte en retur sag i forbrugerstyrelsen og måtte erkende at uanset om den er speciel samlet eller ej er der tale om net handel med 14 dags returret.Ingen tvivl om at du har retur ret i din sag.....
--
#14
Helmer
Junior Supporter
05-02-2010 07:34

Rapporter til Admin
lige for at fortælle, hvordan returretten hænger sammen ved specialkonfigurerede maskiner: HVIS delene kan skilles ad igen uden nogen former for brugsspor på produkterne, vil det være muligt at benytte din fortrydelsesret. Hvis du eksempelvis har bedt om specialkøler på for eksempel grafikkortet, og den almindelige garanti frafalder fra producenten, og en montering igen vil skade produktetsværdi, er der tale om et specialfremstillet produkt, og din fortrydelsesret vil derfor frafalde.
--
#15
qatmax
Ny på siden
05-02-2010 12:26

Rapporter til Admin
#13 Også det jeg tænkte. #14 Jeg har købt den præcis som den står på deres hjemmeside, ikke noget med ekstra køler eller andet lir.
--
#16
tbmikjak
Gigabruger
05-02-2010 13:41

Rapporter til Admin
# 10 tror ikke du har hørt begge kort køre på belastet tilstand så. ATI's larmer helt vildt, hvilket teknikkerne og butiksmedarbejderne i mm kun kunne give mig ret i.
--
phenom II quad 3415mhz nvidia 275 gfx 8 GB ram windows 7
#17
qatmax
Ny på siden
05-02-2010 16:34

Rapporter til Admin
Takker alle for jeres indlæg, har nu taget kontakt til mm-vision med henblik på at få pengene retur. Vil opdatere tråden hvis jeg ikke glemmer det hen over weekenden :-)
--

Opret svar til indlægget: RMA MM-Vision

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning