Hejsa
De har IKKE krav på at få leveret andet end det defekte til fejlretning, hvad de internt har af krav og regler er dig som kunde uvedkomende.
Skriv du ønsker en afklaring inden for rimelig tid, dvs. da der er gået så lang tid i forvejen så giv dem 14 dage ellers vil du kræve et erstatningskort eller pengene tilbage. Hvor gammelt er kortet?
Hvordan det end går så er det butikken der skal håndtere alle henvendelser og selv give dem videre til leverandør da det er dig/kunden uvedkommende hvad der sker bag facaden.
Selv har jeg sendt en psu til rma i starten af november hos getmore - i går fik jeg en email der kvitterede for at de havde modtaget pakken! - se det er dårlig behandling og forsøg på at skjule fejlfindingstid da t&t viser de har haft pakken i over 14 dage allerede.
med venlig hilsen
med venlig hilsen
--
I7 920 : Asus Rampage II Extreme : Corsair xms 3*2GB 1600 7-7-7-20 : Asus 4890 : G5 MUS : G15 Keyboard : Patriot SSD 64GB: Toughpower 1500W
Den er købt i juni 2008 så godt 1,5 år... det er et 9800gx2 ... de laver den ikke mere. og jeg skal altså MINIMUM have en GTX280 hvis det skal være noget tilsvarende...
--
mmmm
Hejsa
Så er det et mellemværende imellem dig og importør/producent men butikken skal være mellem mand.
Hvis ikke det fremgår at ALT skal returneres ved RMA så bare tag det roligt.
Du skal rykke til butikken, gør det dog venligt og gør opmærksom på at du godt ved det ikke der dem der hænger i bremsen men dem de har sendt det til.
med venlig hilsen
--
I7 920 : Asus Rampage II Extreme : Corsair xms 3*2GB 1600 7-7-7-20 : Asus 4890 : G5 MUS : G15 Keyboard : Patriot SSD 64GB: Toughpower 1500W
0# og #2 rolig nu de sender den til producenten som så kigger på dit kort, og derved får du formentlig et tilsvarende kort fra producenten , de har sku nok et liggende på lager som virker bare rolig du skal nok få dit kort, men ryk butikken for svar hver uge så skal det nok gå. Det er jo nyttesløst at skrive og ringe til dem hver eneste dag de ved jo ikke fra eller til. De rykker jo bare vidre til grossisten og hvis du rykker dem en gang om ugen så rykker de også i grossisten en gang om ugen. Men ja 2 måneder er lang rep tid.
--
Ok... så fik jeg snakket med manden... Jeg forklarede ham stille og rolig at det er snart 2 mdr. og at jeg synes at det er lidt langt tid... første ting han siger er :
" Jamen det har du jo selv skyld i" .... "du har jo ikke indleveret komplet pakke" (med det mener han at jeg manglede at indlevere driver cd og en splitter kabel)
"så blev vi jo nødt til at sende det til leverandør".... så blev jeg lidt små hidsig og spurgt hvad i alverden har en driver CD at gøre med reperation af mit grafikkort.... så sagde han at hvis jeg skulle aflevere bil til reperationen så kan jeg ikke fjerne bag-aksel fra den ...eller noget i den stil.
Så sagde jeg at hvis jeg skulle repererre bil så tror jeg at mekaniker ville være monster ligeglad om jeg piller reservehjul fra bagage rummet da det har lige så meget at gøre med reperation af bil som driver cd med reperationen af grafikkort...
Så begyndte han at snakke ned til mig og smide mig i hoved alle de betingelser jeg har accepteret da jeg sendt den til RMA hvor der rent faktisk står at det kan tage forlænget tid hvis man ikke leverer varen komplet...så jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal gøer nu... Han sagde at hvis jeg har !!LYST!!! ... HVIS JEG HAR LYST... så kan jeg ringe i slutning af næste uge så ved han måske noget mere. OMFG!
btw. sry for stavefejl
--
mmmm
#5
Du kan ikke gøre så meget... det eneste reelle pressionsmiddel du har, er trusler om at sprede budskabet om hvordan de behandler dig.
Jeg har arbejdet hos pc-lageret, og jeg kan vist roligt sige, uden frygt for at bryde nogen kontraktklausul, at det lyder præcist ligesom for 6 år siden. Teknikerne var dengang små konger, og kunderne var undersåtterne som allernådigst kunne få en god behandling, hvis humøret og arbejdspresset var til det.
--
Gode svar kræver gode spørgsmål.
Husk detaljerne, når du spørger.
Dog står der vist noget om rimlig tid i købeloven.
og i danmark er der 2 år reklamations ret så det er stadig i mellem ham og PC lager.
hvad X producent giver i garenti er sagen fuldstændig uvedkommen.
og personligt mener jeg ikke 2 mdr er rimlig tid.
nu ved jeg at getmore ( som jeg har arbejdet hos ) har byttet GX2 kort ud med 295GTX da det er et dual GPU kort for et dual GPU alt andet er jo en nedgradering.
mit råd vil være. kontakt dem igen med henvisning til :
http://www.forbrug.dk[...]
http://www.forbrug.dk[...]
evt kontakte forbrugerrådet og hør ang domme omkring rimligtid på netop IT hardware.
--
#7 Hvis han ikke har opfyldt de betingelser Pc-lageret har stillet, så har jo selv forlænget fristen. Det er dog forkasteligt at de ikke har kontaktet ham ang status på sin rep.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45
Det er jo det, men det er vildnok at de ombytter den til GTX295... den vil jeg da gerne tage imod! eller den nye HD5970 ;) så kan jeg godt vente til januar :P
--
mmmm
Hvad gav du for dit gfx da du købte det?
--
IBM T43 - 2.16Ghz, 2GB Ram, X300, FingerPrint, BT, 60GB Hdd, Windows 7 Pro.
Brug dog Google
"Hi, thanks for your message Michael. Im sorry Michael but i am `not allowed` to discuss a distributors affairs such as RMA details etcas these are confiden. The fact that you have an item in that RMA makes no difference to the terms of RMA for that customer. kind regards, james"
Det svar fik jeg fra XFX.
Vil det så sige at Pc-lager skal behandle min RMA uafhængigt af xfx og realt set så burde de ombytte mit kort ind for "rimelig tid" ???
--
mmmm
#12 Ja loven siger indenfor rimelig tid, men da du selv har været med til at skubbe tidshorisonten er det bare sur røv.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45
#12 rolig nu butikken gør hva de kan for at få reaperet dit grafikkort, hvis du ikke kan vente på rep så kan du jo købe et billigt erstatnings kort indtil dit kort kommer retur. Du skal nok få det fikset hav tålmodighed det er jo blevet sendt til producenten. Du kan ikke gøre så meget andet end at vente.
--
Købe- og aftalelovene kan ikke afviges til skade for forbrugeren. Jeg vil umiddelbart mene at et krav om "Alt originalt tilbehør" ved en RMA er et urimeligt krav efter 1.5 år. Jeg ville kontakte sælger, og med baggrund i købelovens bestemmelser om afhjælpning af mangler inden rimelig tid, kræve at hæve købet.
--
IBM T43 - 2.16Ghz, 2GB Ram, X300, FingerPrint, BT, 60GB Hdd, Windows 7 Pro.
Brug dog Google
Hej alle.
Jeg vil bare lige hurtig lave en update.
Fik mail fra Århus PC-Lager.dkdkdk idag. De skrev at min RMA er afsluttet og at mit kort bliver ombyttet og jeg skal ringe ind for at aftale nærmere.
Fik fat i samme ekspedient som sidst, overraskende nok var han rar og venlig idag.
Han tilbød mig en GTX285 som jeg pænt takket nej til da mit grafikkort (9800GX2 Black Edition) Kostede 3500kr i sin tid... Efter et par minutter af diskussion og et snak med chefen (hvor jeg blev bedt om at vente) fik jeg lov til at vælge mellem GTX295 og en HD5870 ... Jeg valgte HD5870 da den er nyere og jeg kan altid købe en til og sætte den i crossX. ...spørgsmålet er om jeg kan presse citronen og får en HD5970 når den kommer... ? Hvad synes i ?
PS. 1000 mange tak til alle jer det har skrevet herinde. Det var meget hjælpsom!
--
mmmm
Hvorfor sagde du nej til det 285 kort er det ikke bedre end det kort du afleverede? Prisen ved ombytning har ingen betydning
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45
... øøø jeg sagde NEJ for at se om jeg kan få mere?`og det fik jeg ! Jeg fik tilbudt GTX295 eller en HD5870 ... Ville du sige nej til det og tage GTX285 ? ;-)
I don't sink so ! ;-)
--
mmmm