Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Grim behandling af Befro ApS

Af Bruger Aspirant NegoDeAdsTeR | 10-08-2008 20:16 | 5194 visninger | 18 svar, hop til seneste
Jeg bestilte en Apple Ipod Touch på 16 GB til 2.449,00 DKK hos Befro Aps, som blev afsendt D. 9 Juni 2008. http://www.befro.dk[...] Hav in mente, at dette ikke er en tråd til at diskutere om hvorvidt man har gode eller dårlige erfaringer med Befro ApS, eftersom det ikke hjælper mig videre i min sag. Varen ankom kort efter, og allerede da jeg havde fået smidt de første sange ind på min ipod, kunne jeg tydeligt høre, hvor meget lyden forvrængede, og hvor skarp og ubehagelig den var at lytte til. Udover det så forvrængede bassen en hel del, især hvis jeg skiftede equalizeren til Rock, eller lignende instillinger. Jeg tænkte, at det måske var de medfølgende høretelefoner der var elendige, hvilket de da også var, men lyden var stadig ligeså elendig da jeg prøvede at koble andre høretelefoner til, som jeg har testet og som virker fint. Til sidst prøvede jeg med mine Sennheiser HD650. Her forvrængede bassen også, og Sennheiser HD650 kan sagtens levere massere af bas. Det er dog ikke det mest optimale at kombinere netop det sæt hovedetelefoner med en mp3 afspiller, men det skal heller ikke forvrænge. Jeg sendte så en mail d. 11 Juli 2008 til Befro hvor jeg kort beskriver at lyden i min ipod ikke er optimal. Jeg forklare samtidig, at jeg har læst deres betingelser for brug af deres retur ret, hvor der bla. står at kunden skal betale et gebyr hvis varen ikke fejler noget. Udover det gør jeg opmærksom på, at jeg helst ikke vil indblandes i nogle misforståelser hvor jeg ender med den samme defekte ipod, plus at skulle betale et gebyr. Det får jeg bekræftet af Befro pr. mail D. 14 Juli 2008 som at være ok, så længe jeg beskriver nøjagtigt hvad problemet er, hvilket jeg vil mene jeg har gjort. D. 4 August 2008 modtager jeg en mail, hvor der står at de har afsendt min pakke, som var blevet sendt tilbage fra "reparetion". Jeg sender straks en mail tilbage, for at få oplyst, om hvorvidt den er repareret eller ej. Jeg får så at vide, at det tilsyneladende er blevet konstateret af Apple, at den intet fejler. Hvilket er noget sludder, da den selvfølgelig fejler noget, hvis lyden forvrænger. Det er siden da blevet til mange Mails mellem mig og Befro ApS, om hvorvidt jeg skal acceptere min defekte ipod eller ej. Jeg er fortsat blevet ved med at beskrive fejlen tydeligt, men denne her gang lytter de ikke, men bliver istedet ved med at holde fast i, at den er blevet testet af Apple til at være ok. Så nu står jeg med valget mellem at gå op på posthuset og betale yderligere 175 kr for den samme defekte ipod, eller lade den blive sendt retur til Befro ApS. Alt i alt, en meget ubehagelig måde at behandle en kunde på, og en meget grim situation jeg befinder mig i lige nu.
--
Mvh Henrik Dell XPS m1530, Core Duo @ 2.5 GHz, 2x2 GB Dual channel @ 667 MHz, Geforce 8600 GT, Dell ultrasharp (1680x1050)
#1
NegoDeAdsTeR
Bruger Aspirant
13-08-2008 12:08

Rapporter til Admin
UPDATE: Nu har jeg fået grønt lys fra Befro, om at de vil undersøge enheden nærmere, hvis jeg lader den sende retur. Så jeg venter spændt...
--
Mvh Henrik Dell XPS m1530, Core Duo @ 2.5 GHz, 2x2 GB Dual channel @ 667 MHz, Geforce 8600 GT, Dell ultrasharp (1680x1050)
#2
DwArK
Super Supporter
13-08-2008 12:11

Rapporter til Admin
utroligt at man ikke tjekker de ting som er galt, nej nej, nå den kan godt tænde.... så er den jo god nok... :D
--
Amd 3800+ 64 2x512 Geil dual 2x512 hyperx dual, 512mb Ati Radeon X1950 Pro, Creative Audigy 2 ZS, Microsoft Explorer Intelli 3.0, Steelpad
#3
bcd
Nørd Aspirant
13-08-2008 12:13

Rapporter til Admin
Er "Befro" mon med på en kigger her på hol.dk, ku være derfor de har fået kolde fødder.
--
- - We know where we want to go We just need a light, to get us there... -- --
#4
NegoDeAdsTeR
Juniorbruger
19-08-2008 15:52

Rapporter til Admin
Nu har jeg ventet længe på at få en status på min ipod, og de har modtaget pakken for længst, har jeg fået bekræftet af post huset, og de svare heller ikke på mails... Nu begynder jeg så småt at blive urolig for om de skulle ha hugget min Ipod.
--
Mvh Henrik Dell XPS m1530, Core Duo @ 2.5 GHz, 2x2 GB Dual channel @ 667 MHz, Geforce 8600 GT, Dell ultrasharp (1680x1050)
#5
Aura
Nørd Aspirant
19-08-2008 16:11

Rapporter til Admin
#4 Så melder du dem bare til politiet. Længere er den jo ikk. Hvis de sender den tilbage og den stadig fejler noget, ringer du lige til Apple og hører om de har haft din iPod til reparation.
--
#6
Rambo
Elitebruger
19-08-2008 16:14

Rapporter til Admin
Mulighed 1. Kontakt din bank og hør hvad det koster at annulere en dankort betaling, dette er et beløb der varierer ret meget, er beløbet til at leve med, så kontakt sælger igen med beskeden om at er det ikke ordnet inden x antal dage, så annulerer du handelen. Mulighed 2. Betal de 100 kr det koster at starte en sag op hos forbrugerstyrelsen,du kan evt give forhandleren x antal dage inden, og så tag den derfra, du kan læse nærmere på deres side. syntes på et tidspunkt at jeg læste at Apple har et "ipod servicecenter" herhjemme, prøv evt om du kan kontakte dem direkte, kan jo være sælger der er fuld af fis.
--
#7
Noel Christensen - Befro ApS
Gæst
25-08-2008 21:55

Rapporter til Admin
#0 Hej Henrik, Vi aftale pr. mail at du skulle nægte modtagelse af enheden, således at vi kunne teste den lokalt, da varen er testet OK af Apple Service. Dette har du dog ikke gjort, men pakken har lagt på dit lokale postkontor/posthus i 7 dage, hvorfor denne først er kommet retur i dag. Jeg har, efter din sidste mail hvor du ønsker en status på sagen, skrevet til dig at enhenden ikke er kommet retur - og spurgt til om du har husket at nægte modtagelse af denne - så den ikke blot henligger på posthuset. Denne mail har jeg ikke modtaget svar på. Der vil blive kigget på dit produkt imorgen, og der vil blive truffet en afgørelse omkring hvad der skal ske, umiddelbart efter dette tjek. Jeg synes derfor ikke din kritik af sagsbehandlingen er fair, da vi ikke har haft en mulighed for at behandle din klage hurtigere end det er sket. Du er velkommen til at kontakte mig på mail ([email protected]) såfremt der er noget du ønsler uddybet. Med Venlig Hilsen, Noel Christensen Befro ApS
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Fjummer
Maxi Nørd
25-08-2008 22:03

Rapporter til Admin
Muhahaha hvor er det fedt, når man høre den anden side af historien og det viser sig at sandheden er blever omgået meget lempfældigt
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45
#10
Noel Christensen - Befro ApS
Gæst
25-08-2008 22:11

Rapporter til Admin
#4+5 Enheden har naturligvis været omkring Apple's servicecenter, som er de eneste vi som forhandler benytter ved reklamationer på Apple produkter. Til kunden medsendes efterfølgende altid kopi af Apple's servicerapport, i dette tilfælde fortæller denne at varen ikke behøver reperation, da den er testet OK jf. Deres specifikationer. Med Venlig Hilsen, Noel Christensen Befro ApS
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Aura
Nørd Aspirant
26-08-2008 15:59

Rapporter til Admin
#10 Godt at høre at der følger en kopi af servicerapporten med. Det kunne jo have været i var et af de firmaer der bare lader tingene ligge på et bord et par dage for derefter at sende det tilbage og sige der ikke er noget galt. Godt at høre at dette ikke er tilfældet.
--
#12
MadsE
Maxibruger
26-08-2008 16:51

Rapporter til Admin
#7+#10 God stil det der :) Et + i min bog. #0Sikker på det ikke er dig der måske smider sange af dårlig kval på,eller lige har en tand for kritiske ører.Måske du skulle prøve at lytte til en af dine kammeraters med de samme numre, for at se om det er det samme.
--
Veritas Vos Liberabit
#15
illuzioN
Giga Supporter
26-08-2008 17:05

Rapporter til Admin
#7 & #10, dejligt at høre det fra den anden side også. Så et stort plus der :) Lyder til #0 har fået fordrejet sandhenden en del til egen vinding :P
--
P4 3GHz(630), 2GB Kingston DDR2, 6600GT, 4TB harddisk YEAH :), Sony 21' CRT E500 | CC'SOLO 20Mbit/1024
#17
Kilroy
Nørd Aspirant
26-08-2008 18:02

Rapporter til Admin
Det er dog dårlig kundeservice at forlange et gebyr, hvis man ikke finder fejl ved produktet, og så vidt jeg husker, mener Forbrugerklagenævnet, at man kan forlange, at købet går tilbage, hvis man ikke ønsker at indgive produktet til reparation på de betingelser...
--
Blog :: http://www.goodlooking.dk[...] (span-bugfix)
#18
mgroendahl
Monsterbruger
26-08-2008 19:06

Rapporter til Admin
#17 Det er meget muligt, men det er vel også spild af tid for forhandleren hvis de får mange sager ind der ikke fejler noget, eller med fejl 40? Se f.eks. shg.dk, der koster det 500kr at indsende en vare hvis den ikke er defekt. Så det er da noget billigere hos Befro.
--
P5N32-E, E6300@2,8Ghz, 2GB PC-6400, 640mb 8800GTS
#19
MHaahr
Monsterbruger
26-08-2008 19:17

Rapporter til Admin
#0 - Tag fat i Befro. Eventuelt via forbrugerstyrelsens hotline, som har direkte telefonnumre til de fleste forhandlere. Få Befro til at oplys hvilket værksted de har brugt, (Højst sansynligt Infocare Ballerup), og så tag direkte fat i værkstedet, for at høre hvordan de har fejlfundet produktet, og hvilken fejlbeskrivelse befro har medsendt.
--
--- Brug dog Google.
#20
Kilroy
Nørd Aspirant
26-08-2008 19:31

Rapporter til Admin
#18, selvfølgelig får de ikke mange produkter ind, der ikke fejler noget - det er jo ikke noget folk gør for sjov, og hvis det er en fejl40, kan det vel afhjælpes i butikken...
--
Blog :: http://www.goodlooking.dk[...] (span-bugfix)
#22
Noel Christensen - Befro ApS
Gæst
26-08-2008 20:52

Rapporter til Admin
#12+13+14+15 Tak - i er altid velkomne :) #16 Jeg vil meget gerne om du vil oplyse mig dit RMA-nr., evt. på mail: [email protected] - det lyder usansynligt så jeg vil meget gerne tjekke hvad der kan være gået galt. #19 Der er brugt Apple direkte, og servicerapport derfra er medsendt til kunden.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
NegoDeAdsTeR
Semibruger
12-10-2008 14:09

Rapporter til Admin
#22 Kære Noel. Jeg har opdateret min Ipod med mit musik bibliotek, og den lyder stadig elendigt. Jeg troede egentlig den var blevet "ok", efter alt dette, men det må jeg tilsyneladene ha bildt mig selv ind? Jeg geninstallerede softwaren som du skrev, uden effekt. Lyden er stadig elendig, og det er egentlig for ubehageligt at lytte til musik på min ipod, til at jeg overhovedet gider bruge den til det. #8 Hvilken sandhed? :D at Noel fra Befro lyver om at pakken har ligget en uge på Posthuset, når jeg var nede, og nægte modtagelse som aftalt, en uge før han besvarede min mail? :D føler du dig sej at du kan fremhæve løgn over for en anden bruger på et hardware forum? :P #15 Ja når butikken fortæller "sandheden", på trods af, at alt hvad jeg har skrevet er sandt, så må jeg jo være den som lyver :D #20 Det tog mig over 5 mails for at få Befro til at se på varen, så det må vel svare til at man skal stille sig op og råbe af dem 5 gange dagligt, for at få sendt en vare til reparetion, hvis i ellers har en "fysisk" butik, Noel?. Alt i alt er det vel fornøjeligt at se, at man kan få det til at ligne at Befro har god service, på en enkelt kundes bekostning. Det er vist ikke Moral eller Etik i har mest af, Noel, og resten af banden. Jeg var nede og nægte modtagelse af pakken, jeg ventede en uge uden respons, derfor skrev jeg en mail. Du forsvare dig så med, at du først lige har modtaget pakken, og den har ligget på posthuset i en uge, på trods af at jeg fik den sendt tilbage langtid før. Fantastisk arbejde at lyve nogle brugere fra forummet direkte op i ansigtet. Så er der da i det mindste noget du er god til, Noel. Jeg gider ikke engang spilde min tid på det her længere, jeg håber at #22 føler sig godt tilpas efter at have taget en kunde i røven, og derefter løjet sig frem på kundens bekostning. Jeg må prøve at få den repareret andre steder så. Befro er simpelthen slet ikke det værd.
--
Mvh Henrik Dell XPS m1530, Core Duo @ 2.5 GHz, 2x2 GB Dual channel @ 667 MHz, Geforce 8600 GT, Dell ultrasharp (1680x1050)
--
Sidst redigeret af |Smash|

Opret svar til indlægget: Grim behandling af Befro ApS

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login

Denne tråd er låst, og du kan derfor ikke oprette svar i den.

Begrundelse

Der er tydeligvis forskellig meninger om sagens gang. Det skal dog ikke forsøges løst via Hol.dk, men I må sammen finde ud af en løsning.<br>

Låst af |Smash| | 17-10-2008 21:50

NYHEDSBREV
Afstemning