Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

reparationstid på ipod

Af Gæst Sander | 12-04-2006 07:05 | 3045 visninger | 8 svar, hop til seneste
Er der nogen der ved hvor lang tid fona kan beholde min ipod til reparation? Jeg ville mægtig gerne have en udtalellese fra forbrugerstyrelsen, men de har lukket i påsken, og det er ikke til at finde noget på deres hjemmeside... Det ville bare være kanon hvis der var en der havde et link til sådan en udtallelse, så kan jeg nemlig gi dem den i fona, men fakta er også fint, har både hørt 14 dage, og en måned, og intilvidere har de squ fedtet rundt med den i 20 dage, hvilket er for meget efter min mening. på forhånd tak sander
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
ronny
Supporter Aspirant
12-04-2006 07:10

Rapporter til Admin
Man skal regne med en rep. tid på op til 1 måned. Fona kan have den liggende op til en uge inden de sender den vidre og så kan der gå 1 til 2 uger før apple kikker på den og køre test...så mit bud vil være op til 1 måned før man kan rykke dem i ørene. held og lykke med rep.
--
#2
sander
Gæst
12-04-2006 07:19

Rapporter til Admin
super tørt siger jeg bare, men tak for dit hurtige svar...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
jesdok
Superbruger
12-04-2006 08:59

Rapporter til Admin
Læs Fonas politik på det område. Jeg har arbejdet i en anden elektronik-kæde og der var garanti for rep på max 21 arbejdsdage. Ellers var der tale om kompensation af en eller anden art. Kan ikke huske om forbrugerstyrrelsen har et antal max dage man må have ting til rep. Der er jo mange ting der spiller ind når man sender noget til rep. Men tjek først med Fona og held og lykke med det.
--
http://www.potenso.dk[...]
#4
alibabamann
Juniorbruger
12-04-2006 09:03

Rapporter til Admin
Så lang tid har sælger til at reparere eller ombytte Hvor længe må sælger være om at afhjælpe eller ombytte? Uanset om det er dig, der kræver afhjælpning/ombytning eller sælger, der tilbyder at afhjælpe eller at ombytte, skal det ske “inden rimelig tid”. Der kan ikke gives noget klart svar på, hvor lang tid ”rimelig tid” er. Ofte taler man i stedet om, at sælgeren har ét til to afhjælpnings-/ ombytningsforsøg. Fristens længde – eller antallet af forsøg – afhænger af: • Genstandens art • Manglens beskaffenhed • Købers behov for genstanden • Om sælger har stillet en erstatningsgenstand til rådighed Genstandens art Hvis det er en teknisk kompliceret genstand, hvor det kan være vanskeligt at finde eventuelle fejl, kan det tale for, at sælgeren skal have længere tid til at afhjælpe eller ombytte. Det er dog ikke alle fejl i teknisk komplicerede produkter, der er vanskelige at lokalisere og afhjælpe. Simple fejl Fejl, der er nemme at lokalisere og reparere, skal afhjælpes hurtigt – normalt er der kun et forsøg. Det kan fx være en sko, der skal limes eller sys, eller en løs bagside på en mobiltelefon. Komplicerede fejl Fejl der er vanskelige at lokalisere og udbedre – fx periodiske fejl – har sælger længere tid til at afhjælpe. Det kan ikke udelukkes, at sælger i særligt vanskelige tilfælde kan have ret til mere end 2 forsøg. Købers behov for genstanden Hvis det drejer sig om en vare, som køber dårligt kan undvære, kan det give sælger kortere tid til at afhjælpe. Det kunne fx være en barnevogn, et tv-apparat, en telefon eller et køleskab. Sælger kan imidlertid gøre ulempen mindre for forbrugeren (og dermed skaffe sig mere tid til at afhjælpe) ved at stille en erstatningsgenstand til købers rådighed. Tiden Hvis et afhjælpningsforsøg eller en ombytning tager lang tid, kan det i sig selv betyde, at sælger kun har ét forsøg, uanset om det er en periodisk fejl i et teknisk kompliceret vare. Hvis en ombytning derimod foretages straks ved forbrugerens reklamation, kan det tale for at tillade sælgeren mere end et forsøg. Hvis sælger har brugt tid på at undersøge, om varen er mangelfuld, idet han har sendt varen til eget værksted eller til importørens værksted for at få foretaget denne undersøgelse, vil den tid, der er anvendt til det, tælle med i den tid, sælger har til at afhjælpe. Reparation medfører ikke altid en forringelse af varen Mange forbrugere ser det som en forringelse af varen, at den måske skal repareres eller have isat nye dele, især hvis det drejer sig om en splinterny genstand. Forbrugeren kan ikke på forhånd hævde, at varen ikke kan repareres, uden at den bliver forringet, hvis sælgeren ifølge reglerne har ret til at afhjælpe. Reparationen forsinkes Hvis en vare er indleveret til sælger med henblik på afhjælpning, kan køber ikke bare fortryde og i stedet kræve, at handlen går tilbage. Dette gælder også i de tilfælde, hvor sælger har forsøgt at reparere mere end 2 gange. Man kan her sige, at køber, ved at indlevere genstanden til reparation på ny, har accepteret, at sælger endnu en gang får lov til at afhjælpe fejlen. Hvis det sidste afhjælpningsforsøg ikke sker inden rimelig tid, er du dog berettiget til at hæve købet. Send et brev til sælger eller henvend dig i butikken og forlang varen udleveret i repareret stand indenfor en nærmere fastsat frist. Du skal gøre sælger opmærksom på, at du vil hæve handlen, hvis varen ikke udleveres i repareret stand indenfor den frist, du har sat. Hvis samme fejl opstår igen efter udløbet af 2 års fristen, kan du læse mere om dine rettigheder. Publiceret: 11-09-2004 http://www.forbrug.dk[...]
--
Mogens Glistrup "Selvfølgelig er jeg racist – det er alle gode danskere. Enten er man racist, eller også er man landsforræder". , Berlingske Tidende, 11.10.1999
#5
Thomas
BOFH
12-04-2006 09:08

Rapporter til Admin
Hej Du kan sagtens rykke for den lige nu for 20 dage skal du da ikke vente på tingene i Fona. Politiken er 14 dage så gå ned og snak med butikschefen om den lange tid så er jeg sikker på de vil hjælpe dig.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#6
sander
Gæst
12-04-2006 15:10

Rapporter til Admin
Mange tak for alle jeres gode svar...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
mathilde
Gæst
14-05-2006 17:05

Rapporter til Admin
hej min ipod blev indleveret hos fona den 28 april, som først sendte den til elektronik centret den 3 maj, den 8 maj ringede jeg så til dem, fordi jeg ikke havde hørt noget, de sagde at hvis ikke jeg havde den inden for 1 måned så ville de give mig en ny mvh. mathilde
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
ida
Gæst
31-03-2009 16:59

Rapporter til Admin
hvor lang tid må de boholde en computer til rep. da jeg afleverde min i fone d. 21 janurar, og har stadig ikke fået den tilbage :S?..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: reparationstid på ipod

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning