Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA sag probs.

Af Bruger AH | 01-12-2004 21:19 | 1454 visninger | 2 svar, hop til seneste
Hej! For ca. 1 måned siden begyndte mit GeForce 4 TI4200 128MB DDR kort at lave pixel fejl. Kortet havde gjort det een gang før, hvor jeg fik et nyt. Men nu gjorde det det igen. Jeg sender så mit kort til RMA hos Føniks-Computer, hvor PCeren er købt. Han tester det i 16timer benchmark, og siger der intet er galt. Det kan jeg ikke få til at passe, for kortet nærmest flippede ud i mit system i bl.a Eidos spil. Han snakkede så om at det kunne være bundkortet, og det ville koste 600kr ca. at få det skiftet. Nu står jeg med en rening på 400,50kr teknikertid+moms for mit GFX kort. Men hvis det er bundkortet, burde de så ikke have fundet fejlen da de havde pceren oppe hos dem? Og den er købt maj sidste år, burde jeg så ikke få skiftet bundkortet på reklamationen? Min onkel har smidt min pc over i mit nye kabinet, men han er IT-Supporter selv/står for it afdelingen hos http://www.danchell.dk.[...] Men jeg har ellers aldrig rørt ved mobo i de 1½ år. Jeg har tjekket min system temp, den siger 65grader load på CPU og ca. 55grader ved mobo. Dette er MEGET varmt imo, kan det have noget at sige hvorfor computeren gør det? For den gør det som regel først når den er varm. Laver pixelfejl altså. Men nu har jeg jo fået mit AeroCool kabinet, nu ligger min sys temp på 37grader, men jeg har jo ikke kortet at teste med. Jeg har valget mellem at punge ud eller kortet bliver destrueret. Hvad kan jeg gøre for ikke at betale regningen? For De burde vel have set fejlen første gang pceren var oppe ved dem. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak. Mvh Alexander Høgsted.
--
#1
LaB
Junior Supporter
01-12-2004 21:25

Rapporter til Admin
for at kunne påkalde dig din reklamationsret, skal du kunne bevise at fejlen var på kortet da du købte det, da det er mere end 6 mdr. gammel. De fleste butikker skilter tilmed med, at finder de ingen fejl på hardwaren, kommer du til at betale for deres omkostninger i forbindelse med testen. Der findes dog butikker der hellere vil fyre en hvid løgn af, og kræve gebyr fra kunden, fremfor at erstatte/reparere hardwaren. Hvis du virkelig føler dig snydt, synes jeg du skal tage en snak med Forbrugerstyrelsen, men jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre.
--
Lars Bornich | http://www.nerdy.dk[...] - unlock med prisgarati
#2
AH
Gæst
02-12-2004 08:19

Rapporter til Admin
ARH FUCK DA NOGET PIS! Kæftmand jeg er ved at flippe nu... Ejj ha, jeg må vel prøve at snakke med dem...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: RMA sag probs.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning