Hjælp til RMA sag hos Føniks..Af Ny på siden Mortenhoey | 04-09-2024 11:32 | 3885 visninger | 102 svar, hop til seneste
Hej HOL,
Jeg er kommet i rigtige trælse problemer hos Føniks og jeg vil gerne høre jeres tanker omkring RMA-sagen. Jeg er total uforstående overfor deres afgørelse og vil høre om I har været ude fra noget lignende eller kan hjælpe med sagen fremadrettet.
Grafikkortet koster 6500 for ny og er 6 måneder gammelt.
På forhånd tak for hjælpen.
Mail til Fønik - Medarbejder navn fjernet
Jeg stiller mig meget uforstående overfor jeres mail og denpludselige ændring ift. den tilbagemelding I gav mig i sidste uge, hvorved I
tilkendegav, at grafikkortet ikke kunne blive repareret, hvorfor jeg skulle
modtage et nyt til afhentning i denne uge.
Det er fuldstændig uacceptabelt, at I informerer om at dervil blive lavet en ombytning og I ugen efter trækker det tilbage med den
begrundelse, at jeg angiveligt pludseligt selv skulle have forskyldt fejlen på
grafikkortet.
Blot for at opsummere fakta så indleverer jeg første ganggrafikkort d. 05/07/24!, da jeg synes der var en del coil whine fra
grafikkortet, men derudover virkede grafikkortet fint og så virkede således
også ved indlevering. Da I efter indlevering har testet grafikkort, finder I
ingen fejl på grafikkortet, men anfører, at der er en grad af coil whine, som
dog er langt under producentens standard. Dette ses også nedenfor i denne
fejlsøgningsbeskrivelse fra jer d. 02/08/24: Jeg accepterer jeres testbegrundelse
og afhenter grafikkortet.
"Hej Morten.
Jeg opretter gerne en sag til dig igen, og jeg vil gerneunderstrege vi har taget dine servicesager meget seriøst, ligesom vi gør alle
Vores servicesager.
Da grafikkortet indleveres virker det som det skal, detfejlmeldes på at der er coilwhine og under vores tests har vi kunne konstatere
at
Der er meget lidt coil whine, i sådan en grad det næstenikke kan høres.
På intet tidspunkt under vores tests har grafikkortet haftproblemer med at vise billede på nogen af portene, samt har det bestået alle
benchmarks
Det er blevet testet igennem.
Som sagt tager vi det gerne ind og tester igen, og jegopretter en sag til dig med det samme.
Skulle det vise sig at der er en fejl, så gør vi naturligvisalt hvad der er påkrævet for at lave en ombytning til dig.
Med venlig hilsen / Best regards
Føniks medarbejder"
Da jeg samme aften efter afhentningen af grafikkortet sættergrafikkortet til, viser det ingen skærmbillede og er død. Efterfølgende
indleverer jeg det straks til jer igen, hvor I endnu engang tester det, inden I
vælger at sende det tilbage til producenten. Jeg venter i den forbindelse 5
uger på, at modtage besked fra jer om, at fejlen ikke kan laves, hvorfor
grafikkortet vil blive ombyttet og der er et nyt på vej til mig d. 27/08/24.
"Hej Morten.
Ironisk nok, lige efter vores samtale, har vi fået et svartilbage fra Sapphire, og deres servicepartner
Om at grafikkortet ikke har kunne repareres, og at der er etnyt grafikkort på vej tilbage til os.
Den nuværende leveringstid vi har fået fra dem er midt næsteuge, så burde det lande hos os.
Med venlig hilsen / Best regards
Føniks medarbejder"
I dag får jeg så besked om at grafikkortet lige pludseligeikke kan ombyttes pga af selvforskyldte skader på HDMI indgangen der ikke
tidligere er blevet påpeget af hverken jer, de to gange i har testet kortet
eller producenten. Da dette er anden gang I beskadiger mit produkt mens det er
I jeres varetægt (tidligere LG skærm) forventer jeg forsat, at kunne afhente et
nyt grafikkort snarest muligt, da ovenstående er fuldstændig uacceptabelt den
måde I behandler jeres kunder på.
Slutteligt vil jeg gøre opmærksom på, at jeg har fulddokumentation over alle mails i forløbet, herunder billeder af mit grafikkort
ved begge indleveringer (dog ikke af portene), hvor man kan se at grafikkortet
ikke har en eneste rids.
Hvis I ikke kan få ombyttet grafikkortet må I jo krediteredet. Det er fuldt ud jeres ansvar, da jeg har indleveret et fuld
funktionsdygtigt grafikkort uden fejl eller skader som I også selv påpeger og
nu står tilbage med endnu en beskadiget vare forsaget i jeres varetægt.
Bliver der ikke bragt orden i RMA sagen samt afsluttethurtigst muligt, vil der blive oprettet en sag hos klagenævnet og den fulde sag
vil blive dokumenteret på Trustpilot og andre medier. Jeg arbejder selv hos
nordens største hardware reseller og jeg har aldrig oplevet noget lignende. --
kontakt forbrugerstyrrelsen troede dog kun proshop var kendt for den slags svinestreger.. -- jep jep Typisk Føniks, have en ligende oplevelse, bare med et bundkort, for mange år siden.
Handler aldrig hos Føniks igen. -- Det er en klokkeklar ankesag og jeg synes du skal informere Føniks om at du har intentioner om at bringe forbrugerklagenævnet ind i sagen.
Nå, det har du jo så gjort.
(Totalt topkarakter til dig for at have kørt hele dialogen på skrift - det er der satme en del mennesker der glemmer) -- Goats are better people --
Sidst redigeret 04-09-2024 12:11 Det er præcist det samme med de der latterlige Internet hardware firmaer der sender brugt bundkort til folk hvor der er bukkede CPU pins eller lign. Ved reklamation så henviser de til at der er små ridser ved hullerne som anvendes til at spænde kortet fast i kabinettet. Komplett er de dummeste SVIN. Jeg oplevede at blive direkte svindlet 2 gange og har ALDRIG handlet der igen. Er 4 år siden.
De er SÅ latterlige. Og ha ha ha ha det ene bundkort sendte jeg retur UDEN at have åbnet det. De holdt fast i at JEG havde lavet ridserne.... Komplett og min bare røv :-) -- Ked af at høre det står så slemt/svinsk til i diverse større butikker. Håber de afslutter sagen hurtigt så du får et nyt grafikkort eller pengene at vælge imellem.
En ting er sikkert Føniks er slettet fra indkøbslisten.
-- EDGE WIFI DDR4 I9 14900kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
Seasonic TX1600W Vand:FLT240 3 280rad CPU/GPU
rx7900xtx Nitro vand C 1440P 165Hz Og til info fik jeg denne mail igår:
"Hej Morten,
Vi er netop blevet kontaktet af vores leverandør, og er desværre ikke med gode nyheder.
Grafikkortet er blevet afvist af producenten pga. selvforskyldt skade.
"The RMA on the VGA card was rejected by Sapphire due to damage to the HDMI connector"
Det betyder, at der ikke kan tilbydes ombygning,som ellers forventet.
Grafikkortet er nu på vej retur til os, og når vi modtager det, vil det blive sat klat til afhentning.
Med venlig hilsen
Føniks Computer A/S
www.fcomputer.dk[...] -- Ved godt det ikke tæller så meget i bedømmelsen af Føniks med de tilbyder ikke fragt med postnord, kun bring og gls ;-) -- Det minder meget om denne ret nylige tråd og andre tilsvarende sager...
https://www.hardwareonline.dk[...]
Kørte om til Nordjysk data center med kortet og ham i ndc har kun lige kigget på det sammen med mig og vi blev enige der at der ikke var noget fysisk skadet ved det og sendte det ind til rma hos hans leverander som har sendt det videre til sapphire.
Hvad sælger i første omgang siger ved indlevering om stand og fejl, ændres hvis producenten senere finder at brugeren er årsag til fysisk skade.
I begge disse tilfælde er der tale om Sapphire kort, om det er lige så udbredt ved andre mærker, tjaa?
Men det ser ud til sælgerne følger producenten, uanset hvad de tidligere måtte have sagt. -- Sidst redigeret 04-09-2024 13:51 sjovt butikken har test kortet,før de sender det til ombytning,hvem har så skadet dette kort ? fuck en griner -- asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@5000MHZ cl18
1000W ROG STRIX ROG,RTX 3080 MSI case phanteks nv9
#9 Kortet er indleveret, afhentet og så indleveret igen. Den påståede skade kan derfor være sket i OP's varetægt. OP skriver til Føniks, at " billeder af mit grafikkortved begge indleveringer (dog ikke af portene)", hvilket er et selvmål, da OP hermed erkender, at OP ikke kan bevise, at stikkene/portene var OK ved indlevering.
IMO er denne type tråde spild af tid, da de intet ændrer. Opret en klagesag ved en højere instans, og få en saglig vurdering. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO --
Sidst redigeret 04-09-2024 14:13 #9 lige præcis min tanke, hvis det havde opdaget skaden inden de sendte det videre var det jo noget andet. Men det gjorde de ikke og sendte det afsted til dybere undersøgelse.
De siger det er en bøjet HDMI pin. Der vil jeg jo argumentere for at det opdager man inden man sender det afsted.. -- desuden bør en hdmi port da kunne fixes relativt let? -- jep jep #12
Spørgsmålet er jo ikke om det kan fikses, men om det er dækket. Det er selvskade ikke, derfor er den afvist -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#9 #13
Præcis, men hvem har bevisburden? Da de tjekker grafikkortet igennem inden de sender det ned til producenten giver de ingen melding om fysiskeskader og det er lidt det jeg hæfter mig ved.. Alle kan sku da se en bøjet HDMI pin.
Derfor mener jeg ikke at den ligger hos mig, men hos dem.
-- #10
Hvis jeg havde billeder af portene var hele sagen jo ikke noget problem? Så var det jo A eller B? De har jo heller ikke billeder af portene, så kan ikke se forskellen? Problemet er at de ikke selv pointere noget inden de sender der på 6 ugers jordomrejse (Taiwan åbenbart), hvor jeg derefter får skriftligt af vide at kortet bliver ombyttet..
Så kan ikke helt følge din argumentation og spilder ikke nogens tid, spurgte og nogle have råd / havde oplevet lignende før :-)
-- Det ender bare med folk køber deres ting ved Amazon, så de butikker skal tage sig sammen -- Intel 13700k Thermalright Peerless Assassin 120 SE + Asus strix ROG B760i + Gunnir Intel Arc A770 16GB Havde lignende oplevelse med dem for over 10 år siden, sørgeligt at de stadig kører den standard - vildt at de stadig er i branchen... -- Ryzen 5 3600x - GTX1080 TI STrix 11gb - 32gb Ram #15: Når de har skrevet til dig at det bliver ombyttet, vil jeg mene at forretningen hænger på den. Du kan evt. prøve at kontakte forbrugerrådet Tænk (jeg vil anbefale du køber et medlemskab, det koster vist kun 50 kr om måneden). Så kan de vejlede dig hvad du bør gøre, som næste skridt.
https://taenk.dk[...] -- +27 / -0 på den uofficielle black/white liste #18
Det er også lidt min påstand plus de ikke selv finder nogle "fysiske skader" inden de selv sender det afsted til producenten.
Tak for tippet - jeg tager fat i dem :) -- Sidst redigeret 04-09-2024 16:58 For de interesserede er der følgende status:
Jeg har desværre på nuværende tidspunkt stadig ikke modtaget noget grafikkort fra Føniks, heller ikke mit gamle defekte endnu. Jeg indleverede mit grafikkort til dem 04/07/24, virkelig vildt at deres RMA tid er så lang og fortsætter endnu.
Jeg har oprettet en klagesag hos Nævnes Hus, hvor Føniks og jeg blev indkaldt til en mæglersamtale d. 20/09/24, men Føniks har valgt at afvise og vil ikke møde op. Hvilket jeg er meget uforstående overfor, men sådan er de åbenbart.
Næste skridt i sagen bliver næste instans, en klagesag hos Forbrugerklagenævnet..
Jeg har aldrig oplevet noget lignende og målløs over deres behandling..
Pas på hvor I handler.
God weekend derude. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #20
Ifølge en bruger i den famøse Lenovo-tråd der var aktuel for kort tid siden, er der "ingen seriøse selskaber der ikke følger forbrugerklagenævnets afgørelser" så du skulle stå jævnt godt.... /s
På den seriøse side; at de ikke ønsker at deltage i et mæglingsmøde, kunne indikere at du bliver nødt til at gå hele vejen og selv ikke hvis afgørelsen falder ud til din fordel, kan du regne med at butikken kompenserer dig.
Sådan er det i realiteten. -- Goats are better people #21
Tror mere de afviser det møde da deres tid koster mere end de 5000kr et grafikkort til 6500 koster i indkøb.
Tænker umiddelbart at de bøjer sig hvis der sker yderligere for at undgå en shitstorm.
Det kommer nok bare til at tage lidt knofedt og vise dem du er seriøse, som det ser ud til du gør #0 -- Zen 7900x3d - RTX 4070ti Inno3d x3 - Aorus B650i - tridentz rgb 32gb 6000mhz c30 - Jonsbo A4 - H100i Capellix/4xP12 Max - 2tb 990 m2 --
Sidst redigeret 13-09-2024 15:40 #22
Der er vel tale om et hurtigt telefonmøde, så det burde ikke have 5k i omkostning, men ved firmaet på forhånd at det vil stå fast, så sparer det naturligvis tid ved at afvise.
#0
Jeg ser frem til din næste update.
Held og lykke med din sag. -- Sidst redigeret 13-09-2024 16:57 #23 Det er også det jeg tænker.
Jeg har ikke så meget at miste, så tænker bare at køre den helt ud. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W Jeg var gået i flæske af ejer kredsen, find deres mobil/mails, kontakt og lad dem tage affære, oftest ved de ikke hvad der forgår, men lur mig der sker ting og sager når de finder ud af der er dårlig omtale.
Sådan har jeg haft bedst succes, så bruger man ikke så meget krudt på slaverne der tror det er dem som ejer den ghetto de er slave i. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
Jeg skal lige forstå det med at det ikke viser billede.
Du starter med at skrive at du har sendt et fuldt funktionsdygtigt kort til dem, men den har dog en smule coilwhine.
Du nævner slet ikke at det ikke vil vise billede.
Men Føniks skriver at de på intet tidspunkt har konstateret problemer med billede. Hvorfor skriver de det, når du ikke har skrevet til dem at det har problemer med at vise billede?
Er der noget info du har glemt at få med, eller er det mig der ikke kan læse?
Jeg er i øvrigt også påpasselig med hvor jeg handler.
Jeg har ikke købt noget hos Føniks siden 2011. Men nu hvor jeg tænker over det, har jeg heller aldrig haft en dårlig oplevelse med dem. Ud over deres lidt uddaterede hjemmeside. Men det er jo ikke dårlig service af dem at deres hjemmeside er lidt gammeldaws. -- Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024 --
Sidst redigeret 13-09-2024 18:32 #26
OP indlever kort pga coilwhine, har fint billed
Foeniks afvise sag pga coilwhine er for lavt, og korter virker som det skal
Op afhenter grafikkort og smider det i sing maskine igen. Grafikkort viser intet billede
OP indlevere grafikkort igen til foeniks pga det ikke viser billed
Foeniks afviser det pga boeje HDMI pin
Det fremgaar ret tydelig bare ved simpel skimning af OP forklaring -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #27 - Første mail er fra OP som opsummeret skriver:
Jeg indleverede et grafikkort med coilwhine. Derudover fejler kortet ikke noget.
Anden mail er fra Føniks som opsummeret skriver:
Ja, der er coilwhine, men kortet viser fint billede på alle porte.
Eftersom OP ikke har sagt noget om problemer med at vise billede, antager jeg at Føniks derfor mener OP selv er skyld i den coilwhine kortet har. Derfor undrer det mig at Føniks føler det nødvendigt at skrive at kortet viser fint billede, for det fremgår ikke af den første mail til dem.
Men lad det nu ligge. Jeg er med på hvad der foregår. Synes bare det var skrevet på en forvirrende måde.
-- Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024 --
Sidst redigeret 13-09-2024 19:01 #28
Jeg er en idiot og misforstod hvad du skrev.
Du har ret det virker underlig at de presser paa billedet paa alle porter virker naar de aldrig har vaeret en klage omkring det.
havde de blot skreveet det viser fint billed ville det havde vare mere normal. men trykket paa "alle porter" virker undeligt -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #29 - No worries jeg var heller ikke sikker på det jeg skrev overhovedet var rigtigt, for det kørte rundt i mit hoved, så var nødt til at få det afklaret for min egen sindsro :P -- Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024 Imponerende at de ikke engang gider at forsvare sig selv. Men så kan du vel komme videre med sagen en uge tidligere..
Jeg ville nok bare gå direkte efter at få hævet købet når de har spildt så meget tid. Det første år skal butikken bevise at forbrugeren har været skyld i fejlen. Derefter hænger den på forbrugeren, hvilket ikke rigtigt betyder noget hvis varen ikke har fysiske skader der umiddelbart kan kobles sammen med fejlen.
Det lyder som en virkelig tynd begrundelse i denne sag, og koblet med måden de har håndteret det på vil jeg mene at udfaldet er sagen vil være til din fordel.
Det eneste problem der er tilbage er så sagsbehandlingstiden. -- Jeg afleverer første gang kortet pga jeg var i tvivl om mængden af coil whine i kortet. Det tager tre uger at teste kortet, men de melder det OK og jeg henter det efter det bliver meldt klar.
Da jeg kommer hjem smider jeg det direkte i maskinen og kan ikke få billede på skærmen, jeg sætter et 3060 i efterfølgende og der kommer billede med det samme.
Jeg afleverer kortet til dem igen med det samme og de tjekker det og kan ikke få billede igen. Derefter går der 8 uger hvor de skriver at det først bliver krediteret og ugen efter skriver at de har fundet en fysisk skade på HDMI porten som har forsaget en kortslutning i kortet. Hvilket de mener er min fejl. Jeg bruger dog aldrig HDMI port men DP..
Jeg har nu siden 04/07/24 ikke hørt fra Føniks og jeg ved ikke hvem der har mit kort. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #31 Ikke for at forsvare Fø niks, men det kunne jo være, at de mener at kunne bevise, at kortet fungerede, da de returnerede det, og derfor ikke vil bruge tid på at forsvare sig selv, før det sker overfor en myndighed med kompetence til at afslutte sagen?
Sagen virker alt i alt meget mærkelig, da der et eller andet sted i forløbet er sket fysisk skade på portene, eller grafikkortet er blevet ombyttet til et med defekte porte. Er det alle portene, der er beskadigede, eller er det blot en? Og hvis det kun er en, hvorfor virker de andre så ikke?
RED: #32 Er du 100% sikker på, at det billedløse grafikkort, du fik tilbage første gang, er det samme som du indleverede? Personligt plejer jeg ifm. reklamationer at lave en lille, diskret ridse i PCB'et, som jeg tager et godt billede af, for at være sikker på, at der ikke sker en uannonceret ombytning.. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO --
Sidst redigeret 13-09-2024 19:31 #33
Jeg har spurgt dem om testresultaterne på alle 4 porte, som de selv skriver er blevet testet OK. Men det kan de ikke give mig/dokumenterer, jeg har kun følgesedlen som var med til udleveringen, hvilket ikke siger særlig meget om testningen.
Jeg ved bare at jeg ikke har ødelagt en HDMI port, da jeg aldrig har brugt den type port. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #33 - Personligt plejer jeg ifm. reklamationer at lave en lille, diskret ridse i PCB'et, som jeg tager et godt billede af, for at være sikker på, at der ikke sker en uannonceret ombytning.
Shit det er risky! Jeg havde skrevet serienummeret ned i stedet.
Eller taget et billede af serienummeret.
#34 - Du kan ikke gøre mere. Du bør faktisk ikke gøre mere. For det er til din fordel af Føniks har dit kort hos dem. Det styrker din sag i forhold til den vanvittige behandlingstid. De har skrevet til dig, antager jeg, at de vil ombytte, hvorefter de vender på en tallerken og siger de ikke vil ombytte alligevel.
Selvom det blot er en intern brøler, kan man sandsynliggøre at varen går fra fejlfri til defekt mens den er i deres hænder, fordi de først siger varen virker, hvorefter den ikke virker, mens de har den. -- Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024 --
Sidst redigeret 13-09-2024 19:52 #33 fysisk beskadelse af produkter en en rigtig god undskyldning for et firma at naegte haandtering af din reklemation.
I typiske sage god kendes som potential bevisofoerelse for at skaden ikke som default skal antages som vaernede tilstede ved sen sag afgoerese. og derved kan bevisbyrden for at skaden ikke er aarsag til den indleveret fejl flyttes over til forbrugeren.
S/N burde vaere nok
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #33
Det ændrer vel ikke så meget om de kan "bevise" at kortet virkede da de sendte det tilbage. De har jo efterfølgende haft det i hænderne igen og ikke konstateret nogen fysiske skader, og sender det derfor til producenten.
Hvis de porte er så smadrede at det simpelthen har ødelagt kortet burde de vel have opdaget det da de testede det anden gang.
#35
Generelt enig, men det er vel ikke mens de har haft det at det skifter fra at
virke til ikke at virke? Ellers har jeg misforstået det.
#36
Altså butikkerne vil jo gerne have at enhver form for fysisk skade er nok til at afvise reparation, men det holder nu ikke i virkeligheden. Stadig nok lidt for risikabelt at ridse et mangelags-PCB.. -- #34 Så hvis du aldrig har brugt hdmi portene er det jo såre simpelt dem som har ødelagt port under test, og kan KUN være dem.
Synes du skal spørge hvordan de er blevet testet, og selvfølgelig skal du have dokumenter med serie nummer så du kan tjekke det ikke er 2 forskellige GPUèr. Måske kan du se noget nummer på et af dine billeder (det håber jeg) så den tanke med ombytning af 2 ens kort er væk !. -- EDGE WIFI DDR4 I9 14900kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
Seasonic TX1600W Vand:FLT240 3 280rad CPU/GPU
rx7900xtx Nitro vand C 1440P 165Hz #37 - Jeg tror ikke de har ødelagt HDMI porten(e). Men OP siger han heller ikke har gjort det. I en ord mod ord situation får kunderne ofte ret.
Jeg vil mene at man kan sandsynliggøre at defekten er kommet mens varen har været i Føniks' varetægt, fordi de ændrer udfaldet af sagen lige pludselig.
Føniks: "Der er en ombytter på vej til dig".
Så må man jo vurdere at fejlen er fundet, eftersom de har haft varen i 5 uger. Hvem der har varen i de 5 uger, om det er Føniks eller Sapphire, er ligegyldigt. Det er Føniks' problem.
Også Føniks: "Ingen ombytter på vej alligevel. Du har selv ødelagt varen".
Det virker lidt.... Mistænkeligt. Det kan selvføgelig være en menneskelig fejl. Det er hvad der sker. Men det ændrer ikke på at det kan bruges imod dem, for at sandsynliggøre fejlen er opstået i deres varetægt. De siger jo, angiveligt, at en ombytning er på vej. Det må jo betyde at returen er godkendt, sagen er afsluttet og en ombytning er undervejs. Så kan man ikke bare trække i land igen.
Men sådan som jeg forstår det, så er det med ombytningen hørt i en telefonsamtale OP har med Føniks, hvorefter han modtager en mail om at varen er fysisk skadet og ikke dækket. Så er det jo ord-mod-ord. Det kan være OP har hørt/forstået noget andet end der blev sagt. Det er jo umuligt at vide, når der ikke er noget på skrift. -- Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024 --
Sidst redigeret 13-09-2024 20:23 #38 - Jeg har serienummer og billeder af kortet før indlevering, så det er ikke noget problem.
Min tese er at de har ødelagt HDMI porten fordi de har forvekslet kablerne i deres testning og kortsluttet kortet. Altså presset DP ind i HDMI porten.
Men jeg kan ikke bevise det. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #35 Der er intet risikabelt ved det, der er tale om en lille (<= 2mm), overfladisk ridse lavet med en skalpel / hobbykniv i PCB'ets lak, eller på en komponent, der er loddet fast - eks. en kondensator. Hvis ikke man ved, at ridsen er der, så ser man den ikke.
#37 Det bliver indleveret pga. hylende spoler, RMA afvises da kortet virker fint, og hyleriet er indenfor rammerne. Kortet afhentes af OP, som konstaterer, at det ikke længere virker, hvorefter det indleveres igen. Skaden må derfor være sket i tidsrummet efter Føniks første gang har testet det, og indtil de får det indleveret igen. Dermed har Føniks enten udleveret et kort, som de selv har forvoldt fysisk skade på, eller som er blevet forbyttet, eller også har OP, af irritation over at RMA blev afvist, selv beskadiget kortet, for at få det ombyttet.
Men det er alt sammen spekulation, og det bliver spændende at se, hvor sagen ender henne.. :-)
RED: #40 Uanset hvor ringe en biks Føniks måtte være, så tvivler jeg meget kraftigt på, at en virksomhed, der håndterer RMA regelmæssigt (formoder jeg), forveksler et DP kabel med et HDMI kabel. Et DP stik er i øvrigt fysisk for stort til at komme in i en HDMI-port, så det tror jeg ikke på er hvad der er sket. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO --
Sidst redigeret 13-09-2024 20:50 #41 - I forhold til de forskellige kabler er det også bare en tese.
Hvorfor skulle jeg ødelægge et grafikkort til 7000 pga. coil whine og undvære grafikkortet i over 10 uger? Alle grafikkort har jo coil whine i en eller anden grad. Havde vist været nemmere at tage det over min forsikring, hvis det var tilfældet..
Men at det stadig er i deres varetægt efter jeg indleverede det 04/07 er i min optik under al kritik. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W Billede af skaden på HDMI-porten (tilsendt fra producent efter Føniks sendte det ned):
https://postimg.cc[...]
Den skade tænker jeg alle ville have opdaget, hvis man gennemgik kortet inden man sendte det ned til producenten. Føniks skriver selv at de har gennemgået kortet inden de sendte det ned til producenten, så forstår ikke hvorfor at man først finder fejlen 9 uger efter hos producenten.
De mener fejlen er en skjult skade, hvilket jeg er uenig i.
-- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W Hold da op...total voldtaget hdmi, den bliver lidt svær at forklare for Føniks -- EDGE WIFI DDR4 I9 14900kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
Seasonic TX1600W Vand:FLT240 3 280rad CPU/GPU
rx7900xtx Nitro vand C 1440P 165Hz Tager man OPs ord for gode varer, har manden aldrig brugt HDMI-porten.
Det hele stinker af kikset RMA-håndtering.
Jeg har ingen aktier i Fønix-biksen, jeg har aldrig handlet der.
Lige så længe jeg kan huske, har den biks fået tæv - og hvorfor så handle der. -- Goats are better people Jeg er fristet til at sige det IKKE er dit kort, og forklare producenten hvad der er sket og hvordan, og selvfølgelig lige smide dit S/n nummer på dit kort ned til dem.
Man kan jo håbe på de begynder at stille nogle spørgsmål til Føniks, for hvis det er sandt havd der står i denne tråd er der tale om bedrageri. -- EDGE WIFI DDR4 I9 14900kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
Seasonic TX1600W Vand:FLT240 3 280rad CPU/GPU
rx7900xtx Nitro vand C 1440P 165Hz --
Sidst redigeret 14-09-2024 11:28 #46
Jeg synes det lyder som inkompetence.
Men vi kan gætte i alle retninger.
Under den største Proshop-storm, var der også konspirationslignende teorier om at de forbyttede RMA-varer, men med eksistensen af serienumre, forekommer det mig at være en tynd teori der i praksis er så let at tilbagevise.
Jeg sætter sparebøssens indhold på inkompetent RMA-håndtering. -- Goats are better people #47 - Det ville jeg også sætte mine penge på. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W Altså HDMI porten KUNNE jo være defekt allerede da produktet forlod samlebåndet. Det er brugerens ansvar at sikre produktet er fuldt funktionsdygtigt ved modtagelse. Så den bliver svær at vinde i så fald. Men det kunne jo være.
Jeg ved ikke hvornår jeg sidst har brugt en HDMI port. Jeg har brugt Displayport de sidste mange år på mine stationære maskiner gennem årene. Jeg kunne sagtens have været i samme situation. Altså jeg kunne sagtens have fået et kort med voldtaget HDMI port uden at opdage det før det var alt for sent. -- Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024 #49 Nej, det er usandsynligt. Kigger du efter, så er der på den sorte maling rundt om selve HDMI-porten en del slidmærker og ridser fra stik, der er blevet sat i og fjernet igen en del gange, så HDMI porten ser "godt slidt" ud.
Skaden i porten er både knækket plastik og bøjede pins, og kigger man efter, så er der på plastikket mod højre et lille hak øverst. Det kan være computeren er blevet flyttet med et HDMI kabel siddende i porten som så er blevet flået skævt ud, og har forvoldt skaderne.
Begge dele ovenfor kan IMO indikere, at computeren, som kortet har siddet i, har været hyppig gæst ved LAN-parties... -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #50
Den har aldrig været flyttet. Det ændre bare ikke på at den virkede fint, da jeg indleverede kortet og de selv melder alt ok uden fejl. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #51 Det er muligt, at det ikke er dit kort, der er på billedet. Egentligt burde du forlange at få lov til at inspicere kortet ved Føniks, eller få det udleveret, så du kan se, om skaderne rent faktisk sidder på dit kort.
En tilføjelse til #50: Kigger man på det blanke metal, der sidder rundt om porten, så er der nederst i venstre side en svag bøjning nedad, og øverst en svag bøjning opad, som begge bestyrker min mistanke om, at stikket er flået sidelæns ud af porten. Dette har knækket/bøjet en del af plastikket midt i porten, således at stikket ikke længere kunne komme i, hvorefter man har brugt "vold" for at tvinge stikket i, og det har så knækket plastikken helt og bøjet pins som de er.
LAN-party var et oplagt eksempel på, hvor det kunne være sket, en testbænk kunne være en anden mulighed... -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO --
Sidst redigeret 14-09-2024 20:10 #52 De har jo som sagt haft mit kort siden d. 04/07 og er stadig den dag i dag ikke meldt til afhentning endnu. Så grafikkortet har været ude af mine hænder rigtig rigtig lang tid og er det stadig.. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W Jeg blev nysgerrig fordi det ikke er det første indlæg hvor man påpeger at kundeservice måske halter hos Sapphire.
Jeg er med på at en enkelt tråd umuligt kan dømme Sapphire ude, men budskabet er bekymrende, none the less.
Hvis du ruller ned til reply #6, kunne du måske sagtens få en røvsyg søndag - jeg beklager.
https://www.reddit.com[...]
(4 år gammelt indlæg jeg hiver op af graven der... måske ikke alt for seriøst, alt taget i betragtning) -- Goats are better people --
Sidst redigeret 15-09-2024 10:51 #0 Lugter fælt.
Der er noget galt her...
https://www.hardwareonline.dk[...]
Han prøver at sælge noget som er "transportskade" skadet.
Der er ikke sympati fra min side...
Smid din mail korrespondance, det du har skrevet er sikkert modificeret så det ligner det skulle komme ud til din fordel.
Der har ikke været en dommer ind over, men jeg plejer at lugte scam og stegt bacon meget godt. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
Ja sikke en sag men hvis de ikke kan ombytte det så er der håbe hvis du har en udvidet elektronik forsikring de ville normalt dække sådan en type skade -- Intel 14900k TUF Gaming Z790 WIFI AMD RX 6950XT Corsair Vengeance RGB 32GB 6000 Mhz #55 Han sælger et ombyttet / NYT kort med 2 års reklamationsret, og jeg synes nu, at han er meget ærlig om de faktiske forhold. En evt. køber behøver ikke have hele historien, så længe produktet er som beskrevet. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #55 rolig nu, da Føniks skrev til mig at jeg fik et sprit nyt retur lavede jeg en salgsannonce. Som jeg skriver i den også er der intet salg på nuværende tidspunkt, da sagen køre hos klagenævnet :)
Jeg antog at kortet havde fået transportskader efter jeg havde afleveret og modtaget det igen og ikke virkede. Så både stegt bacon og scam kan du åbenbart ikke lygte.
Sagen kører hos Forbrugerklagenævnet -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #57 Lige præcis - Salget af grafikkortet i plomberet indpakning, da det var det Føniks skrev jeg fik tilbage i første omgang. Tak for opbakningen :)
Billederne af mit gamle grafikkort var bare for troværdighedensskyld. Mere er der ikke i det. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W Mht. sagen i Nævnenes Hus. Jeg har kørt 2 sager der og vundet begge. 100% winrate, yir!
Hvis modparten ikke dukker op falder sagen automatisk ud til din fordel og det antages at du har ret i alt hvad du fremlægger. Derefter kan du tage sagen videre i et decideret retshus som en Forenklet Process, det vil sige fx. Københavns Byret, hvis modparten stadig ikke er indstillet på at dukke op til de opsatte telefoniske møder. I de fleste sager indgår man et forlig inden det når så langt at man reelt skal i retten.
I mine tilfælde nåede vi så langt at sagen skulle tages op i Københavns Byret med dato og det hele, indtil skiderikkerne betalte mig mine penge. Derefter droppede jeg sagen.
Det er en del arbejde, synes jeg, for relativt små penge men af rent princip skal motherfuckerne ikke slippe afsted med det!!! -- #59 Hvis du vil lave noget ud af det her og lave dårlig reklame eller føler du er blevet behandlet skidt, så smid de konkrete facts på bordet, smid pdf mails herinde så alle kan læse dem eller lign.
Det er et stort problem med folket der piver så snart der er det mindste, der er altid 2 sider af sådan en sag, hvis du vil vinde folk over, så det skaber så stort en debat hvor de(fønix) kan træde i karakter, så bevis det med disse beviser du har.
Der er en grund til de ikke har meldt sig på banen herinde og er passive, fordi de sidder 100% og læser med i tråden, det plejer som regel er været pga. køber ikke har rent mel i posen og de afventer sagen. Havde de nu dummet sig, så skulle de nok være herinde og kommentere, blot se ved komplett,pricerunner,proshop, nogen af de største har været herinde i tråde og kommenterer og været behjælpelig, så snart de har lavet en kæmpe fuck-up!
Så frem med beviserne. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#61 Hvad giver dig ret til at kræve indblik i OP's private kommunikation? Kunne du ikke lige så godt kontakte Føniks og kræve at de fremlægger alt deres dokumentation om sagen? Vanvid..
IMO kan både OP og Føniks være "ofre" i sagen, idet producenten kan have ombyttet eller beskadiget kortet. Ikke desto mindre er det Føniks' ansvar at holde OP skadesfri, da skaden må formodes at være sket imens grafikkortet har været i deres varetægt. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #62
Lige så meget ret til som en eller andre personer lukker lort ud, hverken dig, mig eller andre ved hvad der sket, og vi har kun #0 påstand, han ville ikke komme med den direkte kommunikation, så det må betragtes som "luft" indtil hans facts og u-modificeret skrift(samtalen) påstand kommer på bordet. Han har ikke ville smide kommunikationen, ergo "luft" eller lavet sådan det er til hans fordel, når det bliver fremvist herinde..
Det er så synd for lille X, så snart der er bare lidt så er I alle sammen kloge og har haft fingeren i sagen direkte, hvorfor ikke lade ham fremvise hans dokumentation? Han kan jo bare strege navne og mails ud, så er den ikke længere...
Så snart der er et firma og en person herinde har haft handlet med dem og det er gået så skidt, så skidt, så skal der knojern,benzin frem, XX antal % af sagerne herinde er der ingen facts blot påstande, det kommer aldrig videre..
Det ender altid med det blot har været en masse sladderkællinger der har rappet lidt I hønse gården.. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#63 Du har godt nok selv rappet godt i hønsegården, med din opfordring til at OP skulle ringe direkte til ledelsen i Føniks, for at få dem til at tage affære.. Sladrekællinger er der sikkert alle steder, men jeg føler mig ikke selv truffet. Hvis Føniks kigger med, som du selv påstår, at de gør, så ville det da netop være tåbeligt, hvis OP fremlagde alle sine beviser, for så ville Føniks jo få en fordel ifm. en evt. retssag. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #64
Ja det var inden jeg havde set hans andre oplæg..
Fordel hvis han er reel ?
I think not.
Skulle han komme tilbage om 1 eller 10 måneder og sige han vandt, er det ikke ens betydning med han har legit, det kan blot være de slet ikke ville bruge kræfter på det, men lade ham lide i et stykke tid, nobody knows.
Hvis hans facts og beviser er på hans side, så er det fuldstændig ligegyldigt om han har postet det herinde eller ikke, han har jo allerede gjort noget ud af det med at smide dette forum.
Skulle det derimod være ham der taber, så kan de jo begynde med at lave sag an mod ham og trække det i langdrag for at sprede falske rygter, det kan nemt gå den anden vej hvis de gider :)
Tro ikke for et sekund, de ikke allerede vil bruge dette forum i deres sag hvis det kommer der til, der er masser af bekræftelse på det herinde I denne tråd -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
Kan vi ikke lige stoppe det der personlige hetz mod OP og så evt lige dreje sagen ind på #0 istedet.
Det hører ingen steder hjemme det der. Der er intet der ser underligt ud eller lugter af scam her. Så hold nu op med alt det jammer.
Selvfølgelig skal han da ikke begynde at smide person følsomme beskeder i form af mails og private samtaler, som i øvrigt måske skal bruges i en retssag, ind i et åbent forum, for at overbevise en eller anden heine. Nu stop dig selv wtf. -- Zen 7900x3d - RTX 4070ti Inno3d x3 - Aorus B650i - tridentz rgb 32gb 6000mhz c30 - Jonsbo A4 - H100i Capellix/4xP12 Max - 2tb 990 m2 #66 Tror udmærket godt du kender nettet, hvis man kommer med et shit show der lugter, så kom med facts ellers skulle man have holdt sin kæft, der er ikke ret mange herinde der ved hvor stor en konsekvens dette kan have på nye,tilbageværende kunder osv.
Blot tænk på hvis det var personligt, det er strafbart, så selvfølgelig skal jeg være en en anden heine og bede om dette så vi kan få det blæst helt op og give ham medvind, men det kommer nok aldrig. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#67
Der er ikke noget der lugter..
Han forklarer fint i #58 Hvorfor han har gjort som han har gjort. Nu stop.
Den salgs annonce er en hel månede gammel da han modtog hans første mail fra føniks om at kortet ville blive byttet. Han oprettede annoncen i god tro om at føniks var igang med at sende ham et nyt, som er det han prøver at sælge i annoncen, det NYE kort, som Føniks så ender med aldrig at ville sende IKKE DET GAMLE. (Som jeg læser det).
Så hold nu med den heksejagt. -- Zen 7900x3d - RTX 4070ti Inno3d x3 - Aorus B650i - tridentz rgb 32gb 6000mhz c30 - Jonsbo A4 - H100i Capellix/4xP12 Max - 2tb 990 m2 --
Sidst redigeret 24-09-2024 22:30 #68 Lige præcis.
Kommenterer ikke på #67, det er simpelthen spild af tid. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #68 Der er ingen hekse jagt.
#69 Spild af tid min bare, du lugter, det er lidt sjovt hvorfor du undgår at smide disse mails, det vil du ikke svare på :) -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#70 - Der er udsnit af dem i #0, tror du selv jeg har siddet og digtet dem? -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #70
Siden hvornår er man begyndt at kræve herinde at de faktiske mails skal ligges op, og ikke bare et copy paste af dem?
Hvad bliver det næste, bevis for at det er hans mail? Bevis for at at det er ham som har sagen kørende, i form af kopi af faktura + billede af kørekort?
Stop dog dig selv, han har fremvist mere end de fleste der brokker sig over webshops. Synes ikke det plejer være kutyme at vi antager alle lyver til det modsatte er bevist. -- I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440 Har ikke læst andet end #0.
Hvordan kan Føniks sige, der er “selvforskyldte skader på HDMI indgange”, når de selv skrev dette til,dig tidligere:
“Da grafikkortet indleveres virker det som det skal (…)
På intet tidspunkt under vores tests har grafikkortet haft problemer med at vise billede på nogen af portene, samt har det bestået alle benchmarksDet er blevet testet igennem.”
Dvs. Føniks skriver:
- kortet virker som det skal ved indlevering
- kortet viser billede på alle portene hele vejen igennem deres tests
- kortet har bestået alle benchmarks
- kortet er blevet testet igennem.
Det kan kun forstås sådan IMO, at Føniks har foretaget en grundig test af kortet ved indlevering. Og ved en grundig test må man da bestemt formode, at Føniks havde opdaget det, hvis HDMI indgangene havde været skadede på det tidspunkt. -- Sidst redigeret 26-09-2024 09:57 #73 - ja, det er også mit takeaway.
"Vi har testet alle portene, og de virker"
*senere*
"Den ene HDMI port er helt smadret"
Men... men... I har jo lige testet den og sagt at den virker perfekt? Så enten har skaden *ingen* betydning for at I selv vil godkende kortet, eller også er skaden opstået efter I har testet kortet.
-- "ORK SATME!" #73 Som jeg har forstået forløbet:
- OP indleverer kortet til Føniks pga. hylende spoler.
- Føniks tester kortet og finder at alt virker, og hyleriet er indenfor rammerne.
- OP afhenter kortet ved Føniks, men kan ikke længere få billede ud af kortet. (1)
- Kortet genindleveres til Føniks, som sender det til producenten. (3)
- OP får tilsagn om ombytning fra Føniks.
- OP opretter salgsannonce med det nye/ombyttede kort.
- Føniks trækker ombytningen tilbage pga. fysisk skade på en HDMI port. (2)
- OP fjerner salgsannoncen igen.
- Sagen går i hårknude, og Føniks udleverer ikke kortet igen.
- OP poster sagen på HOL, for at søge vejledning.
- Fortsættelse følger..... Måske.....
Pga. det lidt snørklede forløb, så kan skaden både været sket i OP's (1), Føniks' (2) og producentens (3) varetægt. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #76
Skaden kan ikke være sket hos OP (1), for han skriver i hvert fald, at Føniks tester kortet igen, da han indleverer det, efter ikke at have kunnet få billlede frem derhjemme. Så må man antage, at de havde set, der var skader på HDMI indgangene, hvis der ellers var det på det tidspunkt.
Men ja, det er en speget sag, hvor vi kun har OPs side af historien. -- #76 Fuldstændig hovedet på sømmet. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #77 - det er jo lige præcis det. Ved sådan en åbenlys skade, ville de jo have opdaget det inden de sender det til producenten. Derudover bruger jeg DP port og har aldrig rørt HDMI portene. Men det er jo kun min udlægning desværre.. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #79
Det er i hvert fald træls, hvis et firma laver en fejl og så forsøger at tørre det af på kunden, ligesom det er set mht. bundkort med bukkede pins eller hvad det var.
Det kan jo ikke være rigtigt. -- #77 Ja kortets porte er blevet testet første gang, er det sket anden gang?
Det der for jeg siger #0 skal få fingeren ud og lad os læse de mails fordi det i alle sammen kommer med her er kun gætteri.
Sjovt det er vigtigt at #0 påpeger over for firmaet at han faktisk HAR billeder som dokumentation af kortet i fin tilstand, så de bare kan få udleveret eller krediteret pengene, han nævner sjovt nok også han ikke lige det fuldstændige billede af porte, som jeg mener man burde have taget INDEN man sender noget af sted, det er normal kutyme at tage billeder af porte, front,bag,sider, det samme på bundkort, huller med lodning, socket fra forskellige vinkler osv osv..
For at vi skal lukke den her, så synger fuglene meget høj, ja der er parakitter over alt, og det kunne jo være der var nogen som kender nogen, som kender en bekendt der har været på sagen, hvor en anden fugl har set det hele fra baglinjen af der sker meget underlige ting i denne sag.
Det er et hardware forum, folk kommer fra alle verdens hjørne. Det kunne jo være der sidder nogen at kigger med fra sidelinjen som jeg nævnte da jeg prikkede til #0.
Mit besyv slutter her, smid mails så vi kan få det rigtige indblik, og ellers er der bare tanker, manipulation, konspiration, falske anklager, løgne, til slut så er det påstand mod påstand. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
En tilføjelse til #76 er, at skaden kan være sket ved Føniks, efter de har testet det første gang.
#81 Halt. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #81 - Ja jeg har billeder af mit grafikkort, hvor det er i rigtig pæn stand - det er bare det jeg påpeger. Der er tit at de ikke vil lave RMA, hvis det har ridser eller overfladiske skrammer og det har ikke været tilfældet med mit - bare lige for at få det på det rene.
Folk må gerne kigge med fra sidelinjen, jeg har intet at skjule. Jeg skylder bare ikke dig noget, så derfor smider jeg ikke alt dokumentation på bordet, da der køre en klagesag hos Forbrugerklagenævnet og hvis du ikke kan accpetere det, ja så er det jo bare ærgerligt.
Det er lige præcis påstand mod påstand og det jeg søgte her i forummet var ikke medlidenhed men vejledning. Men det er du i hvertfald ikke i stand til. Så kan virkelig ikke se hvorfor du skal køre heksejagt på sagen. Lad os lukke den med dette, du har alligevel ikke noget konstruktivt at sige og det er der vist flere det mener i tråden..
Jeg skal nok lave en status og fremlægge dokumentation når sagen er afsluttet, så andre engang kan få gavn af den proces jeg har/kommer igennem. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #84
Man kan jo starte med at smide de ting på bordet man har. Så kan alle guruerne og eksperterne herinde fra komme med deres besyv.. Han søger vejledning, hvorfor så ikke smide det på bordet som der er blevet sagt, og skrevet om i helhed? Man kan man vejlede personen med den erfaring man har, og de regler der nu end måtte være når lagt en rute man vil gå, og har de konkrete facts. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
--
Sidst redigeret 26-09-2024 14:09 #85 Du er den eneste, der efterspørger det, du selv kalder "konkrete facts". I stedet for at gøre dig til fortaler for det, du selv betragter som HOL's interesser, så burde du måske nøjes med at tale for dig selv og dine egne interesser. Du kunne jo starte med at fremlægge dokumentation for dine privatøkonomiske interesser, så folk kan se hvor meget Føniks betaler dig for at miskreditere OP. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #85
Manden beder om vejledning, så han copy/paster en mail herind.
Jeg kan ikke se det giver mening at reagere med at tro han lyver. Hvorfor skal han spørge til råds og så fremligge en falsk mail?
Så vil råd og vejledning jo være ubrugeligt.
Jeg ser ikke hvad han får ud af at lyve, så ser ingen grund til at antage at han gør.
Og i og med han har sag kørende, så får vi jo med tiden en konklusion, så kan folk drage deres konklusioner ud fra det.
-- I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440 #86
Så bliver der rappet igen, jeg har ingen relation til fønix, deres kunder, deres økonomi, har aldrig sat min ben der, og ej hellere købt noget hos dem.
#87
Du aner ikke en skid om hvad der står i den mail, hvor henne ved du fra det er et direkte copy paste, og er det et "sniplet" der kun stiller ham bedre, set ude fra?
Denne tråd er ligesom alle de andre tråde der prøver på at scamme proshop eller andre firmaer med RMA/Fortydelses ret, der kommer hver tiende dag herinde..
MINE TING HAR I HVERT FALD IKKE TAGET SKADE AF AT VÆRE I MINE HÆNDER, "oInk OiNK"
Der er absolut ingen af de større og respekteret firmaer der har interesse I at have sure kunder eller dårlige oplevelser når det gælder håndtering af rma/return's, de har ikke tid til sådan noget pjat..
Lille Nikolaj der har købt et kort til 4000,- eller for den sags skyld 6500,- so fucking what, får du problemer dokumenter ALT, inden du sender.. Så slipper du for mareridtet HVIS der skulle være rådne kar ved firmaet eller tredjeparts leverandøren som laver fejl og ikke vil indrømme det, du har dit på det rene og det kan fremvise det i et i guldæg strejfet med nugga og trøffel.
Man skulle fandeme tro i er styret af selvsamme gut og er naive. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#88
Sikke en omgang.
Jeg har ikke sagt jeg ved hvad der står i den mail, jeg "dømmer" ikke Føniks før vi hører hvad konklusionen bliver... Min pointe er blot, du angriber ham langt voldsommere end han angriber Føniks. Og dit angreb er med langt mindre "bevis" end hans er.
Så min pointe er, sku ned for charmen, det er dig som antager alt han gør er i ond tro.
De fleste andre vejleder ham bare i hvad han skal gøre, ud fra det han har fortalt. Det er meget få herinde som har høtyvene fremme og truer Føniks med bål og brand. -- I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440 Faktisk lidt komisk, at du kommer med alle de anklager om folk der "tror" de ved hvad der foregår, når du samtidig har kommenteret dette:
Der er en grund til de ikke har meldt sig på banen herinde og er passive, fordi de sidder 100% og læser med i tråden, det plejer som regel er været pga. køber ikke har rent mel i posen og de afventer sagen. Havde de nu dummet sig, så skulle de nok være herinde og kommentere, blot se ved komplett,pricerunner,proshop, nogen af de største har været herinde i tråde og kommenterer og været behjælpelig, så snart de har lavet en kæmpe fuck-up!
Kan vi blive enige om, du antager:
De læser med
De ikke kommenterer fordi de bare afventer sagen
OP ikke har rent mel i posen
Det kunne også være følgende:
De læser ikke med her
De ikke kommenterer fordi OP har ret
Op har rent mel i posen
-- I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440 #88
Spørgsmålet er om nogen kan bruge dine lange kedelige prædikener til noget som helst konstruktivt.
Har du læst tråden, ved du jo at de fleste har anbefalet OP at gå til forbrugerklagenævnet med sin kritik af butikkens håndtering af RMA'en- der kommer dokumentationen i spil og OP har allerede erklæret sig enig med flertallet i at det er vejen frem.
Tråden her er OPs finger i jorden ifht hvad andre mener om sagen før han tog skridtet - ikke en invitation til at blive stillet i dårligt lys af random vred mand. -- Goats are better people #88 Du har helt sikkert ret i, at ingen af de større, respekterede firmaer har interesse i at håndtere reklamationssager på ufornuftig vis, men enkelte firmaer formår bare ikke at håndtere dem ordentligt. Jeg har selv rigtigt dårlige erfaringer med reklamation hos Føniks, og kunne aldrig finde på at handle med dem igen, og i mine øjne er det ikke et respekteret firma. -- #88 Så længe du ikke vil fremlægge beviser for, at du ikke er på Føniks' lønningsliste, så kan folk jo ikke vide, hvad dine reelle hensigter er. Og svar mig lige på følgende: Hvis Føniks har rent mel i posen, hvorfor har de så ikke for længst udleveret OP's grafikkort, som alle andre seriøse virksomheder ville have gjort? Det virker slet ikke suspekt for dig, at de tager det som "gidsel"? -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO ..hvad skulle formålet også være med at fremlægge "al relevant dokumentation og kommunikation" i et lille forum for PC-nørder -
medmindre nogen har fået det indtryk at en håndfuld HOL-brugere har
større succes med at bistå forbrugere i klagesager, end en instans der
er sat i verden for at beskæftige sig med dét helt konkret og ikke så
meget andet. -- Goats are better people #93 - Føniks har meldt det klar til afhentning, men det tog dem over 9 uger.. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #95 Fedt, så er du klar til at smide det i en maskine :)
Tillykke med sejren :) -- #96 - Det er meldt klar til afhentning. Jeg får mit gamle kort tilbage, som er kortsluttet og har en ødelgat HDMI port. Grafikkortet ligger stadig ude ved dem, da jeg nægter at hente det. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #Alle I er alle sammen nogen vildbasser, jeg har fejlet total, bukker mig I støvet til mainstreamen, må I have en dejlig dag.
I ved bedst :)
#92 Har du alt på det rene med dokumentation med de gange du har haft problemer med dem?
#93 Der fik du dit svar, jeg sad og ventede på det.
Igen din konspirationsteori omkring du tror der er facts blev lige kastet på
gulvet igen, du har ikke hele sandheden om hvad der forgår.
Du tænker slet ikke ud af boksen, der er en formodningsregel, der er træktov, så er der 3rd part ind over, der er mange ting som kan gøre at tingene tager længere tid end forventet, glemmer kunder de kan bede om et låne kort hvis der virkelig er behov for det? -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#98
Det er bare påfaldende, så ivrig du er, efter at så tvivl om OPs fremstilling af tingene - hvilket jo reelt er det samme som, at du prøver at forsvare Føniks med næb og kløer (no pun intended!)
Så din svoger ejer butikken eller hvad? :D -- #98 Ja, Logitech gav mig da i hvert fald ret, da jeg gik udenom Føniks. Satme pinligt. -- #99
Det handler om at være relevant, uanset om det er indbildt eller ej.
Personligt irriteres jeg let af typen der leder efter svar på tiltale og ikke kan håndtere det når det endelig kommer.
Belært af erfaring, lader jeg det meste passere efterhånden.
(jeg erkender at den sarkastiske undskyldning fra oraklet dér, var millimeter fra at få mig til at lade kanonerne tale - men igen; waste) -- Goats are better people #98 - Jeg spurgte om et låne grafikkort, men det var ikke muligt. Så nej. -- 7800X3D|RTX 4080 Super|32GB DDR5 6400|B650M-A WIFI|1TB NVMe M.2|Ion + 2 Platinum 860W #102
Jeg har sandt at sige aldrig oplevet at blive tilbudt en låne-komponent, uanset hvad jeg er kommet slæbende med af hardware til RMA-afdelingen hos min foretrukne butik.
Jeg har godt nok heller aldrig spurtg efter det... jeg tvivler også på at reaktionen ville være andet end latter.
Men hvad er status så - du har fået et kort retur der slet ikke fungerer, eller hvad?
Nå.. det har du så ikke, det ligger stadig i butikken, kan jeg forstå.
Jeg kom lidt for hurtigt gennem teksten. -- Goats are better people --
Sidst redigeret 26-09-2024 18:08
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|