Rma'ed grafikkort besked "Aperture is bent"Af Ny på siden Shamanji | 28-08-2024 06:30 | 1534 visninger | 22 svar, hop til seneste
Hej jeg har et sapphire 7900xtx til rma da det gav mig spontane reboots i windows og i bios og mens den loaded windows,.
Fik så en update da det om 14 dage er gået 2 måneder siden det blev sendt ind.
"Hej Kim, Vi har desværre ikke en opdatering endnu.Vær dog opmærksom på, at der er tale om "conditional acceptance", da varen ankom med "Aperture is bent".Oftest plejer behandlingstiden på Sapphire at være 4-8 uger. Du hører fra os, lige så snart produktet er retur. God dag"
Jeg ved jeg ikke har bøjet noget og var forsigtig da jeg satte det i og tog det ud igen og kiggede kortene igennem.inden jeg sendte det ind og intet var bøjetog ved det her kort
har en stor og tung køler derfor havde jeg gpu sag branket under.
Så ved virkelig ikke hvad de mener skulle være bøjet og som skrevet kiggede jeg kortet igennem før jeg sendte det ind og så ingen fejl på noget på kortet.
Har i hørt noget som det han skriver "conditional acceptance", da varen ankom med "Aperture is bent"¿ --
ChatGPT giver mig følgende:
"Når du modtager en e-mail om en GPU, der er sendt ind til RMA (Return Merchandise Authorization), og der står "conditional acceptance" og "Aperture is bent", betyder det følgende:
Conditional Acceptance: Dette udtryk betyder, at din RMA-anmodning er blevet accepteret under visse betingelser. Med andre ord vil de tage imod din defekte GPU til reparation eller udskiftning, men der kan være nogle forbehold, der kan påvirke, hvordan garantien dækker reparationen eller udskiftningen. Det kan f.eks. være, at de har fundet en form for skade, som muligvis ikke er dækket af garantien, eller at de kræver yderligere information eller handling fra din side, før de kan gå videre med RMA-processen.
Aperture is Bent: Dette henviser til en fysisk skade på GPU'en. "Aperture" er en lidt usædvanlig term i denne sammenhæng, men det kunne muligvis referere til en del af GPU'ens fysiske struktur, som er bøjet. Det kunne for eksempel være et stik, en plade, eller en køleribbe, der er blevet bøjet under transport eller ved installation. Fysisk skade som denne kan påvirke garantien, især hvis producenten mener, at skaden skyldes forkert håndtering eller installation.
For at få præcise oplysninger om din situation, bør du kontakte producentens kundeservice eller den person, der har sendt dig e-mailen, for at få klarhed over, hvilke specifikke forbehold der gælder, og hvordan du kan fortsætte med din RMA-sag."
Så skriv til deres kundeservice og bed om en forklaring / uddybning på deres mail. :) -- Kortet er hos sapphire nu og ndc i Brønderslev som det er købt siger jeg skal.vente og høre når sapphire venter tilbage til leverandøren.
Ved bare jeg behandlede det forsigtig og ved at det ikke beskadiget da han sendte det ind.
Men tak for info -- #0 Du har ikke taget billeder af kortet inden afleverering til RMA? -- 2 måneder er helt uacceptabelt.
Men igen; jeg har endnu ikke oplevet at mine RMA-stumper bliver returneret til producenten.
Den dag min foretrukne butik lader mig hænge på den måde, finder jeg en ny hardware-pusher.
Omvendt synes jeg at jeg støder på flere og flere tråde hvor OP'eren fortæller hvordan butikken sender aben videre, og reklamationen trækker i langdrag eller bliver afvist på noget der lyder som konstruerede forklaringer.
Det lyder nederen og det er det også. -- Goats are better people Jeg uddyber en slat.
Personligt ville jeg gå konfrontatorisk på butikken der har solgt dig kortet.
De har modtaget kortet og har et eller andet sted i processen besluttet at videresende det.
Ergo kan de til dels holdes ansvarlige for varens stand, har de haft det pakket ud og pillet i det før de besluttede at inkompetencen dominerede, synes jeg at jeg har argumenter rede.
Har din butik eget værksted/diagnose-center eller hvad de nu kalder det lokale hvor et par kittelklædte nørder holder til, eller har de ikke?
Hvem har modtaget varen og dømt den "fancy wordsalat", er det butikken eller Sapphire? -- Goats are better people --
Sidst redigeret 28-08-2024 09:25 TizM, desværre nej glemte det helt da der var mange ting at se til på det tidspunkt -- JohnMikkelsen, nej de har kun alm værksted dog ikke at lave selve hardwaren
Det er ndc I Brønderslev leverandør der har modtaget varen som ndc sendte ind og de har sendt den videre til sapphire. -- Da jeg fasnt ud af kortet fik fik min pc til at genstarte spontant når den havde lyst, tod jeg kortet ud og pakkede det som da det var da jeg fik det og der var intet at se af skader, glemte at tage billeder dog :(
Kørte om til Nordjysk data center med kortet og ham i ndc har kun lige kigget på det sammen med mig og vi blev enige der at der ikke var noget fysisk skadet ved det og sendte det ind til rma hos hans leverander som har sendt det videre til sapphire.
Beskeden
"Hej Kim, Vi har desværre ikke en opdatering endnu.Vær dog opmærksom på, at der er tale om "conditional acceptance", da varen ankom med "Aperture is bent".Oftest plejer behandlingstiden på Sapphire at være 4-8 uger. Du hører fra os, lige så snart produktet er retur. God dag"
skrev leverandøren til ndc da han emailede dem om hvordan det så ud i sagen også skrev leverandøren til ndc det der står oven over. -- Jeg tænker heller ikke fotos er så fandens vigtige, i og med at butikken konkluderer at der er ikke er fysiske skader på kortet.
Dét ville jeg betragte som en ubetinget accept af en reklamationssag - hvad NDC og Sapphire finder ud af, er ikke mit problem.
Når det er sagt, kan du afvente hvad Sapphire finder ud af, det er slet ikke umuligt at cirkusordene betyder at de tager nogle forbehold, at sagen ikke på forhånd er afgjort.
Falder det ikke ud til din fordel, kan du gå i clinch med butikken -
Personligt ville jeg gå i dialog med butikken pronto uanset. -- Goats are better people Wait a minute.. der er en fjerdepart involveret?
Kan du lokkes til at fortælle hele historien? -- Goats are better people Fjerdepart? -- Sidst redigeret 28-08-2024 16:18
Yes, senor.
Jeg læste følgende sætning "og vi blev enige der at der ikke var noget fysisk skadet ved det og sendte det ind til rma hos hans leverandør som har sendt det videre til sapphire"
Jeg googlede NDC, som intet website har, eller dvs. den er "under construction" i stedet kiggede jeg på Trustpilot hvor en bruger fortæller om en brugt harddisk solgt som ny - anyway, NDC er en lille biks ejet af en enkelt mand, yes?
Og han ordner ikke selv reklamationer, men sender dem til en, for os, ukendt leverandør?
Jeg synes det hele lyder shady as f*ck, pardon my french.
..til gengæld har han en positiv anmeldelse fra ingen andre end Martin Brygmann.
Det er da lidt grineren. -- Goats are better people --
Sidst redigeret 28-08-2024 17:49 Den kan da snidlt være bøjet
men det er vel ikke nødvendigvis din sag, det kan da snildt være en sag mellem forhandleren og fragtfirmaet de har brugt.. -- #13
Der kan jo også være tale om den bøjning af printet på GFX, som nogle GFX med tunge kølere får når man ikke bruger understøttelse*** til det i kabinettet.
*** Understøttelsen fås i mange udgaver, og det er jo ikke for sjov de følger med nogle kort og ellers sælges i alverdens afskygninger...
https://www.proshop.dk[...]
https://www.temu.com[...]
https://www.proshop.dk[...]
https://geekd.dk[...]
Det kan jo godt både anses som brugerfejl, og fabrikationsfejl hvis kortet er bøjet, fordi det er anvendt uden understøttelse i kabinettet.
(Følger understøttelse med kortet fra nyt, vil jeg kalde det brugerfejl, også selvom mange ikke aner hvad den lille dims skal bruges til)
7900XTX har jo typisk en meget stor og tung køler. -- Sidst redigeret 28-08-2024 19:25 #14A
Mit 4070TI havde en lille dims ala den fra TEMU med i æsken, jeg havde sgu aldrig før set sådan en og måtte lure nærmere for at greje hvad det var.
(Jeg skiftede fra 2070S til 4070TI)
https://img.kwcdn.com[...] -- Sidst redigeret 28-08-2024 19:28 "inden jeg sendte det ind og intet var bøjetog ved det her kort har en stor og tung køler derfor havde jeg gpu sag branket under. "
Jeg synes stadig det er helt langt ude at det kort skal gennem to led før det ender hos Sapphire.
Hvad kan man sige, udover at ønske OP held og lykke med RMA'en. -- Goats are better people Han er en ven i irl :)
Min gpu var understøttet af gpu sag bracket -- Sidst redigeret 28-08-2024 19:35 #17
Fint nok.
Men så er det da også en smule sært at han ikke bare kompenserer dig på stedet? -- Goats are better people #16
Det er ikke ensbetydende med den er anvendt korrekt.
(Sådan en dims som min, billedet i #15, kan man nemt fejljusterer lidt.
Bøjningen kan være svær at se hvis man ikke tester kortet på en helt plan overflade, samtidig er bøjningen måske større når kortet er monteret og varmt, end når kortet er taget ud.
Der er heller ingen der siger de afviser, men jeg tror det er en sådan bøjning de omtaler og tager forbehold for.
(Uanset om det så er produktets skyld, eller brugerens skyld i sidste ende, er det jo fair nok at tage forbehold til det er undersøgt nærmere, såfremt leverandøren har konstateret en sådan bøjning) -- Sidst redigeret 28-08-2024 19:42 #19
Næ, men i samme øjeblik butiksejeren er enig med kunden i at kortet ikke er fysisk skadet, burde historien (imo) ikke være længere.
Det der ville jeg slet, slet ikke have tålmodighed til.
Held og lykke med det hele, Shamanji. -- Goats are better people han skal jo igennem sin leverandør for at rma den, han kan jo ikke kompenser mig da det jo ikke er hos ham fejlen ligget.
Jesper jo jo enig der men inden jeg fik den gpu sag bracket kørte kortet kun i 5 dage før jeg fik den og satte den i pc og kørte den kun up så den lige understøttede kortet ikke så det løftede kortet.
Dog uden den bracket var der lidt gpu sag men ja de kølere er store og tunge.
JohnMikkelsen, tak må jo bare vente købte jo et kort som min ven der ejer ndc havde haft liggene et msi gaming x slim rtx 4090 gav 8500 for det og det var 5 måder gammelt bagefter det andet var sendt til rma og det virker og er også under støttet selvom det heller ikke havde meget sag.
Men må vente og være tålmodig -- Sidst redigeret 28-08-2024 19:56 #21 Det er din IRL ven du har handlet med, så det er din IRL ven der har ansvaret for din reklamation - det er ham der har forpligtelsen over for dig. -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|