Du har ikke samme beskyttelse som forbruger ved at indlevere udenom Føniks til ASUS, så det vil jeg ikke anbefale.
Indlever du bare til Føniks og lad dem håndtere det. Her gør du brug af din reklamationsret. Det gør du ikke hos ASUS. Det er meget muligt du får en ombytning til refurbished hos ASUS. Det må de godt når du gør brug af deres garanti. Deres garanti, deres regler. Det samme gør sig ikke gældende for reklamationsretten. Der kan Føniks ikke bare bestemme reglerne. Så der kan du være bedre stillet.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
--
Sidst redigeret 04-10-2022 21:31
Du bør altid tage den igennem forhandler og ikke producenten. Som Tofu siger så er du meget bedre beskyttet ved at tage den gennem forhandleren. Sommetider anbefaler forhandleren at du skal tage den op direkte med producenten men det er vås.
--
#2 Ja ligepræcis, det står på deres RMA side at de anbefaler at tage den med producenten for hurtigere sagsbehandling.
Takker for jeres svar, har lavet sag direkte ved Føniks, så håber jeg bare ikke sagsbehandlingstiden er alt for lang - har ikke lige noget alternativt kort på hånden :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Lige med Asus syntes jeg det fungerer meget godt.
Har fået fuld refundering to gange, af forskellige årsager.
De kommer ud til dig og henter varen uden merpris. Har endda en ven som fik en låneskærm indtil hans RMA blev afaluttet. Om man kan forvente mere hvis man går til forhandleren vil jeg nu ikke gøre mig de store forhåbninger om :)
--
Blev engang nægtet RMA af Føniks fordi jeg ikke længere havde indpakningen... De skal selvfølgelig have indpakningen for at se om et produkt fungere. Tog den direkte med producenten, og havde et splinternyt produkt indenfor få dage. Var godt nok et par år siden, så forhåbentligt er de blevet bedre.
--
ASUS tager ikke mod RMA på PC-komponenter i norden. Det skal være via forhandleren.
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.
#6 det skal du ikke regne med, Føniks RMA har været elendig i rigtig mange år.
--
#8 Var faktisk nede i butikken med det i dag og blev mødt af en superflink ekspedient - han nævnte han havde set denne type fejl før. Så langt så godt. Men det skal åbenbart sendes til Århus for check da deres RMA i kbh er lukket, så nu håber jeg bare sagen bliver løst indenfor den næste uges tid så jeg kan få et nyt kort at spille med.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #9
RMA kan nemt tage længere tid, så jeg ville nok være forberedt på det i dit tilfælde.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#10 Ja det er nok mere ønsketænkning end så meget andet :-). Nu må jeg vente og se eller måske finde noget billigt brugt i mellemtiden til at slå nogle søvnige timer ihjel om aftenen når ungerne er lagt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Alt held og lykke herfra.
ASUS er kendt for deres elendige RMA, og det er tit set, at de sender kort tilbage uden at have fikset problemet.
--
12# og det kan du dokumentere dine udsagn ?
--
Hvorfor løfte i flok ?
#13 Ja, der er masser af tråde derude. ASUS elsker at sende refurbished kort i stedet for et nyt - og så har der selvfølgelig også været noget galt med dem. Send dit eget kort ind, og du kan havne med en andens kort som er blevet "repareret".
Beskriver ASUS's RMA perfekt
https://www.reddit.com[...]
--
Min erfaring med ASUS RMA er at de er lige til at lukke op og skide i. Jeg har efter de erfaringer jeg gjorde mig med hensyn til RMA af et grafikkort efterfølgende aldrig købt ASUS produkter igen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Nå fik en mail i dag fra Føniks om fejlen er konstateret og et nyt kort er på vej. Så hvis det holder vand kan jeg da kun sige thumbs up for super hurtig og fin reklamation.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.