Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Føniks reklamation vs asus RMA

Af Gæst Per | 04-10-2022 21:17 | 1353 visninger | 16 svar, hop til seneste
Hej, Har et 3060ti ca. 1 mdr gammelt som af uransagelige årsager pludselig er stoppet med at virke. Jeg vil derfor gerne høre erfaringer ifht. indlevering til Føniks til reklamationsret vs direkte asus RMA. Nogen erfaringer på hvad der kan betale sig / er hurtigst? På forhånd tak
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
ToFFo
Guru
04-10-2022 21:28

Rapporter til Admin
Du har ikke samme beskyttelse som forbruger ved at indlevere udenom Føniks til ASUS, så det vil jeg ikke anbefale. Indlever du bare til Føniks og lad dem håndtere det. Her gør du brug af din reklamationsret. Det gør du ikke hos ASUS. Det er meget muligt du får en ombytning til refurbished hos ASUS. Det må de godt når du gør brug af deres garanti. Deres garanti, deres regler. Det samme gør sig ikke gældende for reklamationsretten. Der kan Føniks ikke bare bestemme reglerne. Så der kan du være bedre stillet.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0. Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
--
Sidst redigeret 04-10-2022 21:31
#2
Anomynous
Semi Nørd
04-10-2022 21:32

Rapporter til Admin
Du bør altid tage den igennem forhandler og ikke producenten. Som Tofu siger så er du meget bedre beskyttet ved at tage den gennem forhandleren. Sommetider anbefaler forhandleren at du skal tage den op direkte med producenten men det er vås.
--
#3
Per
Gæst
04-10-2022 21:43

Rapporter til Admin
#2 Ja ligepræcis, det står på deres RMA side at de anbefaler at tage den med producenten for hurtigere sagsbehandling. Takker for jeres svar, har lavet sag direkte ved Føniks, så håber jeg bare ikke sagsbehandlingstiden er alt for lang - har ikke lige noget alternativt kort på hånden :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
DonBonzini
Elitebruger
04-10-2022 21:53

Rapporter til Admin
Der står lidt her: https://www.forbrug.dk[...]
--
#5
chichu
Juniorbruger
04-10-2022 23:09

Rapporter til Admin
Lige med Asus syntes jeg det fungerer meget godt. Har fået fuld refundering to gange, af forskellige årsager. De kommer ud til dig og henter varen uden merpris. Har endda en ven som fik en låneskærm indtil hans RMA blev afaluttet. Om man kan forvente mere hvis man går til forhandleren vil jeg nu ikke gøre mig de store forhåbninger om :)
--
#6
prometheusx
Bruger Aspirant
05-10-2022 00:36

Rapporter til Admin
Blev engang nægtet RMA af Føniks fordi jeg ikke længere havde indpakningen... De skal selvfølgelig have indpakningen for at se om et produkt fungere. Tog den direkte med producenten, og havde et splinternyt produkt indenfor få dage. Var godt nok et par år siden, så forhåbentligt er de blevet bedre.
--
#7
MartnL
Supporter Aspirant
05-10-2022 09:18

Rapporter til Admin
ASUS tager ikke mod RMA på PC-komponenter i norden. Det skal være via forhandleren.
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.
#8
xxxx
Bruger
05-10-2022 12:35

Rapporter til Admin
#6 det skal du ikke regne med, Føniks RMA har været elendig i rigtig mange år.
--
#9
Per
Gæst
05-10-2022 13:48

Rapporter til Admin
#8 Var faktisk nede i butikken med det i dag og blev mødt af en superflink ekspedient - han nævnte han havde set denne type fejl før. Så langt så godt. Men det skal åbenbart sendes til Århus for check da deres RMA i kbh er lukket, så nu håber jeg bare sagen bliver løst indenfor den næste uges tid så jeg kan få et nyt kort at spille med.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Azakiel
Skribent
05-10-2022 13:58

Rapporter til Admin
#9 RMA kan nemt tage længere tid, så jeg ville nok være forberedt på det i dit tilfælde.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#11
Per
Gæst
05-10-2022 14:51

Rapporter til Admin
#10 Ja det er nok mere ønsketænkning end så meget andet :-). Nu må jeg vente og se eller måske finde noget billigt brugt i mellemtiden til at slå nogle søvnige timer ihjel om aftenen når ungerne er lagt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Specter_
Bruger Aspirant
05-10-2022 15:09

Rapporter til Admin
Alt held og lykke herfra. ASUS er kendt for deres elendige RMA, og det er tit set, at de sender kort tilbage uden at have fikset problemet.
--
#13
krantrold
Ultrabruger
05-10-2022 15:27

Rapporter til Admin
12# og det kan du dokumentere dine udsagn ?
--
Hvorfor løfte i flok ?
#14
Specter_
Bruger Aspirant
05-10-2022 15:41

Rapporter til Admin
#13 Ja, der er masser af tråde derude. ASUS elsker at sende refurbished kort i stedet for et nyt - og så har der selvfølgelig også været noget galt med dem. Send dit eget kort ind, og du kan havne med en andens kort som er blevet "repareret". Beskriver ASUS's RMA perfekt https://www.reddit.com[...]
--
#15
Bah
Gæst
06-10-2022 13:38

Rapporter til Admin
Min erfaring med ASUS RMA er at de er lige til at lukke op og skide i. Jeg har efter de erfaringer jeg gjorde mig med hensyn til RMA af et grafikkort efterfølgende aldrig købt ASUS produkter igen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Per
Gæst
06-10-2022 20:23

Rapporter til Admin
Nå fik en mail i dag fra Føniks om fejlen er konstateret og et nyt kort er på vej. Så hvis det holder vand kan jeg da kun sige thumbs up for super hurtig og fin reklamation.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Føniks reklamation vs asus RMA

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE