Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Erfaringer med rma hos Proshop?

Af Bruger Aspirant ThomasAsmussen | 29-09-2022 10:27 | 1190 visninger | 17 svar, hop til seneste
Nu står jeg i den skide ærgelige situation at jeg nok skal have sendt mit grafikkort til rma hos proshop. Det melder om VIDEO TDR FAILURE sådan cirka et par gange om ugen og jeg har stort prøvet alt hvad der kan prøves. Nu er mit problem bare at det ikke er super nemt at se den fejl, jeg får den som nævnt før et par gange om ugen hvis det er slemt, og det er hvis jeg sidder der meget. Så jeg tænkte om der er nogen herinde der eventuelt har erfaring med rma hos proshop når det gælder sådan lidt specielle fejl der godt kan tage lang tid at finde? På forhånd tak!
--
#1
Mr. WoLF
Guru
29-09-2022 10:32

Rapporter til Admin
Kritisk fejl at se i event Log? Får du fejl hurtigt ved brug af furmark? Har du prøvet at tage lidt clock fra core og mem på gfx?
--
#2
Colaplus
Guru
29-09-2022 10:35

Rapporter til Admin
Sørg for at tag billeder og dokumenter alt hvad du kan med dato. Proshop kan godt blive rigtig stride når det gælder RMA og retur. Med det sagt, har jeg heldigvis selv aldrig haft de store problemer, men de er lidt besværlige, og der er flere tråde herinde der beretter om det samme.
--
MSI B460 MAG Tomahawk | Intel i9-10900 | 4x8 GB Corsair Vengeance AMD Radeon RX 6800 XT | NZXT Kraken X63 | Corsair SF750 | Lian Li O11D Mini
#3
ThomasAsmussen
Bruger Aspirant
29-09-2022 10:41

Rapporter til Admin
#1 Nu har jeg næsten lige geninstalleret for at se om det hjalp, men jeg fik et crash i går og det generede en windows minidump fil, hvilket giver fejlkoden VIDEO TDR FAILURE (116). Men nej der er ikke noget specielt i event log, ikke andet end den pointere at windows ikke lukkede korrekt Ingen fejl i furmark, det lock up der sker kan både være i spil og når der ikke rigtig sker noget som helst på skrivebordet.
--
Sidst redigeret 29-09-2022 10:46
#4
HAndersen
Gigabruger
29-09-2022 10:51

Rapporter til Admin
har aldrig haft problemer, de har altid været fair men de er ikke altid de hurtigste. har har da et par gange givet mig pengeretur eller en ny vare da de ikke har nået det inden for tiden.
--
#5
ToFFo
Guru
29-09-2022 11:04

Rapporter til Admin
Jeg har både gode og dårlige oplevelser med Proshop RMA. Ved småting er de mega hurtige. Der er ikke noget at sætte en finger på. Men ved større produkter og alt efter hvad man returnerer, kan det godt være en tung omgang. Det dyreste jeg har haft til RMA var et DOA RTX3070 men det var også sendt til RMA indenfor de 14 dage, så det tæller næppe.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0. Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
#6
Martin.v.r
Guru
29-09-2022 11:25

Rapporter til Admin
Du er helt sikker på det ikke er din ram på bundkort det giver dig disse fejl hvis de ikke får strøm nok/eller står forkert,kan du også få denne fejl,og får det til at se ud som det er gpuen
--
MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-10600K @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz 17-17-17-37@ CL16 4300mhz 1000W Sinlet Pro ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#7
ThomasAsmussen
Bruger Aspirant
29-09-2022 11:31

Rapporter til Admin
#6 Jeg har kørt memtest på dem i august og der fejlede de intet, de står på xmp profil 1 i bios. Er der andet der er værd at teste med dem?
--
#8
ChristianHP
Maxibruger
29-09-2022 11:34

Rapporter til Admin
TDR (Timeout Detection and Recovery) er en Windows feature, der resetter driveren hvis kortet ikke svarer indenfor et tidsrum, default er 2 sekunder. Hvis man nogensinde har set skærmen flashe sort kortvarigt, og bagefter ser notifikationen "Display driver stopped responding and has recovered": det er TDR i aktion. Jeg havde TDR problemer med et 1080ti for et par år siden, og dengang skyldtes det overheating. Mit kabinet var for dårligt ventileret, så når jeg spidsbelastede kortet i spil nåede det op og kysse NVIDIAs grænse på 84 grader, hvorefter det downclocker sig selv midlertidigt for at køle sig ned. Men downclocking fik kortet til ikke at svare Windows indenfor de 2s, og så crashede OS'et driveren med TDR beskeden, og sendte mig ud på desktop. Løsningen for mig var bare at rengøre kabinettets filtre, simpelthen. Men du kan også prøve at hæve TDR grænsen for at give kortet mere tid til at svare, og se om det begrænser TDR crashene. Er det et NVIDIA kort? Så er der en guide her evt: https://developer.download.nvidia.com[...] Jeg har ikke erfaring med Proshops RMA, desværre (heldigvis?).
--
#9
Martin.v.r
Guru
29-09-2022 11:37

Rapporter til Admin
har du sat volten til dem i bios ? ,xmp er fint ? men det kan give fejl ved auto volt set til dem derfor bør denne sætte i bios det er ikke mange dag siden ,der var en der havde samme problem,blev løst ved at sætte volten til ram
--
MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-10600K @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz 17-17-17-37@ CL16 4300mhz 1000W Sinlet Pro ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 29-09-2022 11:39
#10
ThomasAsmussen
Bruger Aspirant
29-09-2022 11:43

Rapporter til Admin
#9 Er det noget du ved hvad skal hedde i asus bios? jeg kan se der er noget der hedder dram voltage, som står på 1.3500. Længere nede var der noget andet der hed Dram REF voltage control, det stod på auto, der var nok 20-30 felter der kunne fyldes ud
--
#11
Martin.v.r
Guru
29-09-2022 12:01

Rapporter til Admin
dram voltage er den regtig men ikke altid den giver så der står,og dem der køre me auto oc på ders cpu,tænker ikke over at båndbreden på ders ram også stiger = mere støm,og hvis de så ikke får det,så giver det fejl,ikke alle spil sutter lige meget på ram. men når det sker,så kan det give fejl,som kan ligner Gpu fejl prøv at sætte dem til 1.4v hvis det er DDR4
--
MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-10600K @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz 17-17-17-37@ CL16 4300mhz 1000W Sinlet Pro ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#12
ThomasAsmussen
Bruger Aspirant
29-09-2022 12:12

Rapporter til Admin
#11 Jeg prøver at se om det gør noget, det tager bare lige mindst en uge før jeg ved om det løser problemet
--
#13
Martin.v.r
Guru
29-09-2022 12:15

Rapporter til Admin
helt i orden,det ville bare være træls at sende din gpu til rma,hvis fejlen ligger på din ram,så er det nemmer at test den mulighed først
--
MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-10600K @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz 17-17-17-37@ CL16 4300mhz 1000W Sinlet Pro ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 29-09-2022 12:15
#14
JohnnyGogo
Ultra Supporter
29-09-2022 20:59

Rapporter til Admin
Har kørt RMA på en PSU, og et grafikkort hos Proshop.. begge uden problemer. De er ikke de hurtigste men de har været ganske fair i begge tilfælde. Fik endda bare pengene tilbage i begge tilfælde. Ville gætte på at periodiske fejl ikke er noget de altid behøver at se/finde bevis for.. da det er for ressourcekrævende for dem både ift. strømbrug, og mandskabstimer. Men er rent gætværk.. :)
--
Lenovo Legion T5: R7 5800 @ 4,7 - BeQuiet Pure Loop 240 / RTX 3080 TUF / 32GB 3600mhz / 1+2 TB Nvme / Rm750x / Lenovo 27" IPS 1440p @ 165hz
#15
ThomasAsmussen
Bruger Aspirant
29-09-2022 21:56

Rapporter til Admin
#13 Det tog ikke en uge, endnu et lockup her til aften. #14 Godt at høre, kunne være fedt hvis der var mulighed for at komme i kontakt med deres teknikere før man sender noget afsted. Men tænker der ikke er nogen vej udenom som det ser ud lige nu.
--
#16
JohnnyGogo
Ultra Supporter
29-09-2022 22:43

Rapporter til Admin
#15 da jeg skulle sende mit grafikkort retur optog jeg en video af problemet, og smed på en USB nøgle som jeg så smed med i kassen til grafikkortet. Tapet fast på en lille seddel som beskrev hvorfor USB nøglen var med
--
Lenovo Legion T5: R7 5800 @ 4,7 - BeQuiet Pure Loop 240 / RTX 3080 TUF / 32GB 3600mhz / 1+2 TB Nvme / Rm750x / Lenovo 27" IPS 1440p @ 165hz
#17
WakeyWakey
Super Supporter
29-09-2022 22:49

Rapporter til Admin
#16 super ide tbh.
--
Main: Zen 5900x - RTX40xx soon - Strix x570i - trident z 16gb cl 16 3200mhz - Jonsbo A4 - H100i Capellix//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.

Opret svar til indlægget: Erfaringer med rma hos Proshop?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning