Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Ændret pris på vareAf Monsterbruger SaulSilver | 20-08-2022 08:19 | 2578 visninger | 42 svar, hop til seneste
Hej Hol
Jeg har for en del tid siden bestilt en Unifi Dream Router gennem Haus-Werk.dk. De har nu skrevet at varen er kommet på lager og at jeg bare skal betale også sender de den. Prisen er dog nu blevet til 2000kr, som de siger er deres nye kostpris og at de derfor ikke længere tjener penge på salget.
Jeg synes dælme det er noget frækt og undrer mig over om det overhovedet kan være tilladt. Derudover så er deres nye indkøbspris stadigvæk dyrere end hvis man som privatperson køber den Ubiquitis egen hjemmeside (ca 1800kr).
Jeg synes det lyder som en røverhistorie. Hvad tænker I? --
Hvis du har en ordrebekræftelse så kan de ikke ændre prisen. -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM Der er mangle på Ubquiti udstyr og det er ikke blevet bedre de er skifte til Wi-Fi 6.
Ved at EET Group har over x million enheder til deres hoved lager i back ordre hos Ubquiti da de simplehen ikke kan levere så det siger sig selv at prisen stiger på de enheder som ser dagens lys. -- #1 tak. Jeg synes også det virker mærkeligt hvis man ordrebekræftelse blot skal ses som vejledende også udregner man bare den rigtige pris når man skal levere.
#2 prisen er på Dream Router som jeg har bestilt er også steget. Men kan det virkeligt passe at deres pris fra Ubiquiti også er steget efter de har lagt en bestilling? Det virker jo sindsygt at man som virksomhed heller ikke kan være sikker hvilken pris man bestiller til. Og det næste er så, at hans kostpris er blevet dyrere end prisen man som privat kan købe til på deres hjemmeside -- Prøv at se det fra deres side.
Varen kommer igen på lager, men pga generel mangel, er deres kostpris steget.
Hvad skulle ideen være i at bestille og sælge en varer hvis de taber penge på det? Kender ikke deres avance men tænker ikke den er ret høj. Et salg til tidligere pris, ville det nok have været nemmere bare at have givet dig pengene i hånden. Det er desværre bare gamet pt
-- RTX, or not to RTX: that is the question. jeg købte nogle B-die ram til drengen til 1700,- jeg fik dem også til den pris
men 2dage efter ville jeg gerne havde et sæt mere,men nu var prisen 5/7000,- alt efter hvor man kigge ? mangle på vare
https://www.tradeinn.com[...] -- MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-10600K @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz 17-17-17-37@ CL16 4300mhz 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 20-08-2022 10:38 #4 - Total ligegyldigt.
Som kunde når man bestiller til en given pris, så forpligter forhandleren sig til at sælge til den pris med mindre det var en tydelig fejl og kunden har handlet i ond tro.
Her er der blot tale om et forhold imellem forhandler og leverandør, men kunden og forhandler har allerede en aftale. Forhandler og leverandør må så selv finde ud af en løsning på deres udestående, og så må forhandler jo sikre sig bedre end i fremtiden.
Hvis kunden har lagt en ordre til 1800kr, så skal forhandler sælge til 1800kr, om han tjener penge på det eller ej, det er ikke kundens problem. -- Det, som #6 siger, er korrekt. Aftaleloven er her gældende, såfremt du har trykket køb på deres hjemmeside og fået en ordrebekræftelse. Den er ikke længere.
Som forretningsdrivende skal man have styr på de varer, man har til salg på sin hjemmeside - og den pris, man sætter varen til salg til. Man kan ikke sælge, før bjørnen er skudt (og hvis man gør, må man jo kalkulere den risiko ind i sin måde at drive forretning på, at engang imellem vil der være et tab, men til gengæld hiver du mange kunder ind i din biks).
Ellers er det jo også (konkurrenceforvridende) markedsføring, at man kan sætte en attraktiv pris på en vare på sin hjemmeside, få trafik og kunder ind i butikken, for så bagefter at sige "ej, ikke alligevel". -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 20-08-2022 17:40 #7
Spørgsmålet er så bare om han faktisk har fået en ordrebekræftelse.
Det er blevet rimelig standard nu om at dage at butikkerne kun sender en opgørelse, der meget ligner en ordrebekræftelse. Hvilket bare er en mail hvor de gør dig opmærksom på at du har lavet en bestilling hos dem for nogle bestemte vare til en given pris. Men i bunden med småt skriver de altid "det her er ikke en bekræftelse på din ordre".
Bekræftelsen kommer typisk først når de faktisk har varen og skal til at sende den.
Tillader dem at annullere ordren, ændre pris m.m. lige til det sidste. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #8 Diskussionen har været oppe før og er blevet researchet en del. Webshoppen kan ikke komme udenom, at aftalen er bindende, når køber har trykket køb på hjemmesiden og har fået en mailbekræftelse på ordren, med mindre der er tale om en åbenlys prisfejl. Webshoppen kan ikke skrive sig ud af det ved fx at skrive, at "dette er ikke en bekræftelse på din ordre", "ordren er ikke bindende", el. lign. nederst på ordrebekræftelsen. Mange gør det, ja. Men det er ikke gældende, dette bekræfter både Ombudsmanden og Dansk Erhverv.
https://www.danskerhverv.dk[...] -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#9 Jeg tror det er det forkerte link du har sat ind. -- 3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - XG32VQR #10 Nej. Prøv at læse hele artiklen. Problemstillingen er den samme som i #0; at levere en vare, fordi aftalen er bindende. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#9
Ja mange gør det. Langt de fleste netbutikker tænker jeg. Men Forburgerombudsmanden har rigtig nok info på hjemmesiden omkring det.
Se side 12 i "Webtjek"
https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
"Forbehold for trykfejl, forkerte prisoplysninger og udsolgte varer.Et forbehold om, at sælgeren skal kunne annullere aftalen, hvis der er trykfejl, forkerte prisoplysninger
eller varen er udsolgt mv., er efter Forbrugerombudsmandens opfattelse et urimeligt aftalevilkår." -- #11 Det var nu i forhold til dit sidste afsnit (om ordrebekræftelse) det nævner linket intet om.
#12 Det forstår jeg mere som at der er indgået en aftale, dog med forbehold.
Jeg har endnu ikke set noget der omhandler den specifikke situation at en webshop skriver at "ordren ikke er bindende før en ordrebekræftelse er modtaget"
Jeg er ikke ude på at forsvare fremgangsmåden, men nu har jeg utallige gange set folk påstå at lige så snart at man har trykket på køb, så er ordren bindende, uanset hvad, hvilket jeg ikke har fundet bekræftet af en instans med forstand på lovgivningen. Selv forbrugerombudsmanden skriver at "Aftalen indgås normalt på den måde..." samt "...vil der normalt være indgået en bindende aftale, når kunden har afgivet sin ordre." og "...Hvis din virksomhed er indrettet således, vil der være indgået en bindende aftale, når kunden har afgivet sin ordre." uden at angive mulige afvigelser. Så for mig at se er det stadigvæk lidt af en gråzone. -- 3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - XG32VQR --
Sidst redigeret 20-08-2022 23:00 #13 - Det vil altid være en gråzone når de forskellige instanser skriver som de gør. Der skrives meget sjældent noget definitivt, man faktisk kan bruge til noget. Det er pisse irriterende.
Hele bestillingsbekræftelse VS ordrebekræftelse problematikken er vist blevet diskuteret til døde. Men hver enkelt sag/situation er jo unik.
Så alt efter hvad der er modtaget fra forhandlers side, kan der være tale om et bekræftet køb. Men hvis det skriv der modtages kort efter afgivet ordre tydeligt viser der ikke er tale om en ordrebekræftelse, så er det fair nok de afviser den senere. Mig bekendt 'skal' webshops sende en form for kvittering for at ordren er gået igennem deres system, så snart ordren (anmodningen om at købe X vare(r) til Y pris(er) er lagt. -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
Tråden er jo ikke helt i familie med Elgiganten- eller Power-tråde hvor folk insisterer på fortsat at handle i butikkerne efter talrige kiks af forskellig art, men den er vel en slægtning.
Groft sagt betragter jeg en bestillingsbekræftelse og en ordrebekræftelse som to forskellige ting.
Når det er sagt; kørte min hardware-pusher en prisforhøjelse af på mig midt i handlen, fandt jeg en anden, længere er den ikke.
Mig bekendt er det stadig lovligt at annullere en ordre. -- Tak for alle kommentarene. Jeg er i kontakt med en anden som oplevede det samme som mig, han modtog lige pludseligt en ny faktura i går på den oprindelige pris på 1425kr. Jeg har forsat ikke hørt noget fra Haus Werk :/ -- Det er mange som nævner det med forskel på en ordrebekræftelse og bekræftelse på modtaget ordre, men jeg forstår helt ærligt ikke forskellen :s
Det her er min mail som jeg modtog med overskriften "ordre XXXX er bekræftet"
https://tinypic.host[...] --
17
Jeg synes ikke det er voldsomt kompliceret.
Når Proshop bekræfter min bestilling, behøver jeg ikke ransage hukommelsen for at huske hvad jeg har bestilt.
Min pointe er, at de først har accepteret at sælge varen til den annoncerede pris når ordrebekræftelsen er afsendt, og når først dén besked rammer mailboksen, så fanger bordet.
Din besked er en ordrebekræftelse - bordet fanger.
Vil de ikke kapitulere, så ryk dem rundt eller find et andet sted at handle.
-- #18
Tak! Jeg tænker at ringe og snakke med dem på mandag, ellers så vil jeg prøve og tage fat i forbrugerombudsmanden og høre om de mener der er en sag :) --
19
Du behøver jo ikke gå all in på at være en mokke.
Jeg husker glimrende en tråd hvor en HOL-bruger gik totalt i selvsving og ville have Knud Møller, Jesper Klein og Kaj og Andrea og Højesteret til at give ham medhold i et sagsanlæg mod Proshop for ikke at ville sælge ham 500 grafikkort han skulle bruge for et lave mønt på GPU-krisen sidste år (eller var det forrige år)
På den seriøse side:
Ja, giv den gas med dét.
Personligt er jeg ude af butikken hvis den slags overhovedet skal diskuteres.
Men dialog er altid et fint udgangspunkt.
-- Sidst redigeret 21-08-2022 12:13 #17 - Nu ved jeg godt du har fået dit svar, men udpensler det lige lidt alligevel :)
Når man bestiller på nettet skal webshoppen sende dig en bekræftelse på at din anmodning om køb af varer er gennemført. Du skal have en kvittering på det du har udført på deres platform, er modtaget i deres system til videre behandling. Det er både noget de er forpligtet til at sende, men fungerer også som en service for dig som kunde, så du kan se om det du har indtastet og det du får en kvittering på er korrekt. Det kunne jo være du havde skrevet forkert husnummer eller valgt forkert pakkeshop i farten. Så kan du kontakte dem hurtigt og forklare fejlen, inden de bekræfter ordren og sender varen. Aftalen går begge veje, da du og webshop netop har aftalt fx. leveringsadressen. Det er selvfølgelig kundens ansvar at indtaste korrekte leverings-/fakturerings-/betalingsoplysninger.
Under normale omstændigheder foregår det nogenlunde således:
Dig: "Hej, mit navn er det her, jeg vil gerne købe disse varer til de her priser, betale på denne måde og have leveret til denne adresse".
Webshop: Dette er en automatisk kvittering for at vi har modtaget følgende info fra dig. Aka. bestillings bekræftelse. Aka. kopi af hvad vi har modtaget af info fra dig, som du så kan verificere er korrekt, inden vi fortsætter med behanling af ordren: [navn], ønske om at købe [varer] til [priser], betale med [betalingsmetode] med levering til [adresse].
Vi undersøger nu om det er muligt at levere [varer] til [priser] og om [betalingsmetode] kan bearbejdes.
Webshop: "Alt er i orden. Vi har en aftale. Dette er din ordrebekræftelse."
Jeg tænkte ovenstående også kunne hjælpe andre der måtte være i tvivl om hvad der er hvad. Dog findes der webshops som heller ikke har forstået forskellen. Som ikke ved, eller er ligeglade med, at ordvalget (om man bruger bestillings- eller ordre inden 'bekræftelse') er meget vigtigt i denne sammenhæng. -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021 --
Sidst redigeret 21-08-2022 12:22 #13 Nej, men det nævner Forbrugerombudsmanden, som jeg henviser til i #9. #12 henviser konkret til Forbrugerombudsmandens "Webtjek", som dokumenterer det. #12's citat bekræfter, at man som webshop ikke kan tage forbehold for trykfejl, forkerte prisoplysninger eller varen er udsolgt i en ordrebekræftelse (undtagen åbenlyse prisfejl, hvor kunden handler i ond tro, men det er en kategori for sig, der ikke er relevant her).
FOM er ret klar i spyttet omkring problemstillingen, så det er bare at læse op hos FOM, udover emnet er blevet fluekneppet til døde i tidligere tråde, så der kan man læse flere kilder, hvis man er interesseret i det. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 21-08-2022 17:05 For at vi ikke skal fluekneppe emnet yderligere, så tråden igen kører af sporet og alle får lange løg eller andre kropsdele bliver lange:
Der står i "Webtjek" side 9 fra Forbrugerombudsmanden, som #12 henviser til:
"Salget
Indgåelse af aftaler om køb
Her kan du læse, hvornår der er indgået en bindende aftale. Du kan også se, hvordan du er stillet, hvis aftalen har fået et forkert indhold – fx fordi du har oplyst en for lav pris.
Aftalen indgås normalt på den måde, at kunden går ind på din side og finder den vare, han eller hun vil købe. Kunden lægger herefter varen i indkøbskurven, accepterer dine aftalebetingelser, vælger betalingsform og afgiver sin ordre (accepterer dit tilbud). Hvis din virksomhed er indrettet således, vil der være indgået en bindende aftale, når kunden har afgivet sin ordre. "
På side 10:
"Hvad betyder det, at aftalen er bindende?
At aftalen er bindende betyder, at kunden har ret til at fastholde købet, og at du som udgangspunkt har pligt til at levere varen til den aftalte pris (red.: når der står "som udgangspunkt", er det selvfølgelig fordi der er et forbehold i de tilfælde, hvor der er tale om åbenlyse prisfejl, hvor kunden handler i ond tro - det afsnit uddybes lige nedenunder i PDF'en, så læs PDF'en i sin helhed, hvis man er i tvivl).
Leverer du ikke varen, kan du blive forpligtet til at erstatte kundens eventuelle tab i den forbindelse. Tabet kan fx være den merpris, kunden vil være nødt til at betale ved at købe varen i en anden netbutik."
Lige nedenunder i PDF'en forklares, hvornår en aftale ikke er bindende (afsnittet "Åbenlyse fejl i prisangivelser mv. "), og det er - som sagt - i de tilfælde, hvor kunden handler i ond tro. Konkrete eksempler er uddybet i PDF'en. Så igen, det er meget simpelt forklaret, men man er nødt til at læse lidt mere end et par linjer i guiden.
TL;DR:
Modtager du en ordrebekræftelse fra webshoppen efter du har været inde på webshoppen og afgive en bestilling (trykket "køb" og gennemført bestillingsflowet), så er aftalen bindende, undtagen i de tilfælde, hvor du som kunde handler i åbenlys ond tro. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 21-08-2022 17:32 De skriver så dette på deres hjemmeside
Prisen er et estimat på hvad vi forventer den vil komme til at koste. Varen sendes først afsted efter accept/betaling af faktura, som sendes når varen kommer på lager. Der trækkes ligeledes ingen penge på din konto nu, men først når du har gennemført købet via fakturaen, hvor den endelige pris også vil være opgivet.
Om det stod der da #0 bestilte sin vare vides ikke, men de tager da forbehold nu -- AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC
24
Det holder nok ikke vand det der.
Men-
Hvis de skal bindes af alt fra en simpel tilkendegivelse på at bestillingen er modtaget til fast pris inden varen rammer butikkens reol og uagtet indkøbspris, har jeg en smule ondt af den butik.
Men nu har de jo sendt en ordrebekræftelse, der har OP en glimrende sag, skulle han nu vælge at gå helt blå på den dér og de ikke er modtagelige for sund fornuft. -- Sidst redigeret 21-08-2022 18:56 #25 - Bevares, der er da en sag, men spørgsmålet er nok mere om det virkelig er besværet værd. Nu så vi jo en (foreløbig) afslutning i scalper-sagen mod proshop hvor scalperen (som forventet) tabte sagen.
Om end jeg ville mene der er en bedre sag her, tager den slags bare meget lang tid. Så hvis der kommer en sag ud af det og den kører i... lad os sige et år... så har kunden sikkert fundet et andet produkt alligevel og gider pludselig slet ikke købe den vare som startede sagen. Måske har kunden helt glemt sagen, som jo bare kører derudaf uden kundens medvirken. Så spild af tid for alle parter, bare for at "få ret" :P
Jeg tror den webshop primært henvender sig til erhvervskunder, men har tænkt det ville være en god ide at åbne op for privatkunder. For lige at tjene lidt ekstra til rundstykker hver fredag. Men handel med privatkunder kan være en meget, meget dårlig ide. Der er kæmpe forskel på privatkunder og erhvervskunder. Så snart man tror at man sagtens kan klare privatkunder, når man kan klare erhvervskunder, har man tabt på forhånd. -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021 --
Sidst redigeret 21-08-2022 19:02
26
Jow-jow.
Jeg ville heller ikke gide det pjat for småpenge - omvendt har jeg aldrig oplevet en kundeservicemedarbejder der ikke var på arbejde for at servicere, det' nok rent held!
Men nu om dage splatter folk jo helt ud over hvad som helst.
Jeg synes stadig Proshop"sagen" er herregrineren.
-- #24 Den er ikke gangbar i en juridisk kontekst. Forbrugerombudsmanden uddyber det her:
https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
I tilføjelse til FOM's juridiske vurdering vil jeg mene (men det er så min egen juridiske tolkning), at allerede når en webshop har en "købsknap" på hjemmesiden, så er man som webshop juridisk på afveje i at påberåbe sig retten til at annullere i ethvert henseende efter kunden har modtaget bestillingsbekræftelse pr. mail. Så skal knappen i stedet nok snarere hedde "send tilbudsanmodning" el. lign.
#26 Trådstarter i Proshop-sagen tabte ikke. Der blev ikke truffet afgørelse og han fik sine penge tilbage. Blot en præcisering. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 21-08-2022 19:17 Det næsten altid billigere købe direkte igennem ubiquiti -- Pc - I5 2500K @ 4,5 Lc | Asrock ultimate6 | 4 gb Cl 7 | 6870 |
Hifi - Denon 4308 | Dali mentor 8 | Cw HFA 18x | Samsung us6705 46" Led #28 - Det er vel som man ser på det. Sagen blev "afvist". Det er vel mere et nederlag end en sejr, derfor valgte jeg at kalde den for tabt. Men ja, du har ret, den er ikke som sådan "tabt".
Da der aldrig har været trukket penge for købet har han vel heller ikke fået penge tilbage. Eller her tænker du måske på pengene han betalte for at starte sagerne. I så fald vidste jeg ikke han havde fået de penge tilbage han havde betalt for at starte sagerne til at begynde med.
Jeg håber lidt den sag giver et prej til folk om man måske ikke bør starte en masse sager pga. bagateller. Det ender med man spilder en masse menneskers tid, samtidig med sin egen, uden at få noget ud af det. Man tager måske endda tid fra folk der har en reel sag og gør deres sagsbehandling bliver længere. -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021 --
Sidst redigeret 21-08-2022 19:34 #31 Jeg mente pengene, som han indbetalte til FKN; dem fik han tilbage. FKN har ikke afvist at behandle sagen, men henvist forbrugeren til en anden instans (først). Det betyder ikke, at sagen ikke kan afprøves igen ved FKN, alt efter udfaldet ved den anden instans. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
Nu fik i løjsere mig til at læse hele Proshop-tråden.
Løjsere!
Nu er jeg en smule øm i øjnene og kom i tanke om en stodder der brugte ... var det en kvart million på at forsøge at tvinge Danske Spil til at forære ham 9 millioner kroner.
Kan I huske ham?
https://nyheder.tv2.dk[...]
-- Igen - tusinde tak for alle inputs. Det hele blev noget teknisk og jeg synes at parallelerne til Proshop sagen måske ikke er helt relevante, men fred være med det :)
Jeg er nu blevet kontaktet af forhandleren som skriver
"Hej SaulSilver". Vi har valgt at imøde se din efterspørgsel. Men vi vil godt gøre dig opmærksom på at vi sætter penge til på den, også ved en pris på 1999,- da dette er vores direkte indkøbspris på dem, unden de følge omkostninger der tilgår. Om du vælger at tror på dette eller ej, kan vi ikke være herre over. Vi håber du bliver glad for din Dream Router. Vi vil som følge af dette ikke lave pre-ordre i fremtiden, da vi ikke på nogen måde ønsker sur kunder, men udelukkende glade og tilfredse af slagsen. Vi har kørt med pre-ordre siden vi starte vores hjemmeside og vi har ikke oplevet en prisstigning som denne på et produkt nogensiden før. Men da det er ude af vores hænder, at regulere på indkøbspriser, kan vi ikke garantere at det ikke vil ske igen og derfor vil vi ikke mere have pre-ordre, det vil vores forretning simpelt hen ikke overleve. Du må have en god aften, jeg har netop sendt dig en ny faktura."
Jeg ved ikke om jeg tror på at deres indkøbspris er 1999kr, som er dyrere end den nuværende pris på Ubiquitis egen hjemmeside, men hvis jeg tager deres ord for gode varer. Så synes jeg faktisk at det er en service udover det forventelige at de nu alligevel sælger den til den oprindelige pris. Og det sætter jeg pris på.
Jeg er glad for at jeg ikke skal bruge til på at tage fat i hverken ombudsmand eller andet.
Igen igen - tak for inputs :) -- #33 Lyder skørt.
#34 God service, og flot af dem både at kompensere dig, men samtidig fortælle om den penible situation og balancegang, det er for dem som webshop. Du kan skrive til dem og fortælle, at de bare kan følge "guiden", som Forbrugerombudsmanden skriver om her:
https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
+ evt. få ændret teksten på købsknappen til "send reservationsanmodning" eller et eller andet, så har de ikke nogen problemer på den specifikke router eller de varer, hvor de har pre-ordrer på, hvis de åbenbart ikke kan låse prisen hos leverandøren.
-- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#34 - Det er, som forventet, en webshop som normalt har med erhvervskunder at gøre, der har udvidet til privatkunder og nu brænder de nallerne på det, fordi de slet ikke har sat sig ind i hvor enormt krævende privatkunder er (kan være. I forhold til erhvervskunder).
Godt det fik en lykkelig slutning! Altså for dig. Satme ikke for dem :D -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021 --
Sidst redigeret 22-08-2022 15:36 Har man valgt at drive webshop, så må man stå på mål for de priser man angiver.
Er dét umuligt at efterkomme, så er det nok ikke en webshop man skal drive...
#34 Fedt at du har fået varen til den pris der blev angivet :) -- ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q #37 - Well, obviously :D
Men det er vildt at tænke på hvor meget forskel der er på B2B og B2C.
Både på hvilke typer kunder man har med at gøre, samt hvilke regler der er. B2C er meget firkantet mens B2B er det vilde vesten. De er totalt omvendt af hinanden :P
De håbede folk nok ville tage det afslappet, hvis der skulle komme en prisstigning. Hvis kunderne så ikke er tilfredse med prisstigningen køber de et andet sted. Men så simpelt er det sjældent med privatkunder. Hvis man har siddet med kundeservice for B2C kunder, finder man hurtigt ud af hvor modbydelige mennesker kan være for at spare lidt håndører. I dette scenarie opfører kunden sig dog eksemplarisk. Men det er ikke unormalt der flyver trusler over disken fordi en eller anden skal vente en dag mere på sin musemåtte eller whatever xD -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021 --
Sidst redigeret 22-08-2022 18:36 Jeg arbejder i en virksomhed der har butikker og en af Danmarks største webshops. Vi sælger kun varer vi har på lager. Her kunne nogen måske lære noget.
-- A clean house is a sign of a broken computer #40 det er ikke holdbart inden for elektronik, så vil der være 1-2 tilbage der har kapital nok bag sig til det i DK, det er heller ikke i forbrugerens interesse. Det er meget normalt man har "fjernlager" ved en distributør for de mindre solgte/meget dyre vare, og derfor er afhænging af om de kan levere til de dato'er de melder tilbage til forhandleren med. Små ting som kabler og andet, der har minimal kostpris er intet problem, men når vi snakker decideret elektronik vil det ende med _langt_ højere priser for forbrugerne hvis det skal være på lager først.
Alternativt er man som Elgiganten/Power har et meget begrænset antal forskellige produkter/modeller til salg, så kan det løbe rundt, men hvis man skal kunne levere de lidt mere specielle elektronik dele eller have forskellige alternativer til salg, kommer man ikke uden om ovenstående. -- Sidst redigeret 23-08-2022 17:25 #40
Kommer jo an på hvilke kunder man har. Arbejder selv med salg(ikke detail) og tror mine kunder ville blive ret skuffet over ikke at kunne få skaffevarer hjem. -- RTX, or not to RTX: that is the question.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 404 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|