Hvad sagde Proshop da du forelagde dem sagen?
--
10700KF | Asus Z590-Plus TUF
2x8 GB Corsair @ 3200 MHz
WD Blue 500 GB (2,5" SATA) | CM V650 V2 Gold
Gt 730 2GB | NZXT Kraken x63
#1:
Jeg har endnu ikke set den ind. Jeg har først lige åbnet den. Men jeg får sendt det til dem, jeg ville blot lige høre hol's meninger.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg ville sende den retur.
Har tidligere købt en CPU køler og fået tilsendt en SSD i den kasse som køleren skulle være i.
100% de ikke har hverken set eller tjekket den ikke er defekt
--
#3
What the?! :D
----
Men som #3 skriver, "smid" den tilbage i nakken på dem mens tid er og håb på at de ikke skyder skylden på dig pga. den dårlige indpakning, samt hvis den viser sig faktisk at være defekt...
--
Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something.
#3 #4:
Helt enig - den skal bare retur. Jeg henter en ny hos Proshop og tager den personligt med til dem - jeg tør ikke sende den afsted sådan der.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er forståeligt at indpakningen kan gå en smule op som her på billedet fra en video:
https://i.imgur.com[...]
Men når kassen var åben fra start, altså ikke lukket ordenlig til, og over halvdelen af slangen er gået ud af indpakningen, så er det noget andet...
https://i.imgur.com[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du modtager skidtet og ser det ligner lort, hvorfor i alverden er Proshop ikke den første du har kontaktet?
--
AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC
#7 +1.
--
10700KF | Asus Z590-Plus TUF
2x8 GB Corsair @ 3200 MHz
WD Blue 500 GB (2,5" SATA) | CM V650 V2 Gold
Gt 730 2GB | NZXT Kraken x63
#7 Fordi HOL er omringet af Danmarks Altvidende Orakler :D
--
Den er købt hos Hapii (Som teknisk set er Proshop og ligger på samme adresse), men de VIL have at den sendes til dem, selvom at den ikke er pakket forsvarligt ind. Så nu ender det sikkert med at jeg får skylden for at den er defekt eller har taget skade under transporten fordi at posen indvendig er gået op - og så skal jeg betale 50 kroner for fragt...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #10 Så vidt jeg husker, betaler kunden ikke for fragt i forbindelse med RMA. Be' om en returlabel
--
Puls er en bonus!
Om der er grundlag nok for at sende den retur er irrelevant. Du har din fortrydelsesret. Men det kan være du kan få Proshop til at æde returfragten, fordi den ser ud til at have været pakket op da du fik den. Om end du får meget svært ved at bevise det :P
Det kan også være den er blevet "rystet" op under fragt. Pakkerne bliver jo ikke altid håndbåret på en pude gennem postens maskiner og biler.
Inspicér nu lige varen inden du gør mere ud af det. Hvis varen intet fejler og du tager den i brug, ville det dog være god stil lige at nævne for Proshop at du har oplevet det problem. Hvis det er en fejl fra deres side, vil de sikkert gerne vide det, så de kan forbedre interne processer. Men de skal have en chance for at forsvare sig synes jeg.
Jeg er generelt ikke fan af Proshop men ret skal være ret.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
--
Sidst redigeret 27-07-2022 16:15
#10 Så er det fordi du ikke argumenterer godt nok for din sag.
Du skriver blot til dem at du har købt en ny vare, men modtaget en der tydeligt bærer præg af at have været taget i brug/pakket ud og pakket dårligt ind igen. Derefter giver du dem muligheden for at ombytte eller ophæve købet jf. købeloven.
Du kan jo tjekke om det evt. mangler manual eller lign., som kan underbygge din påstand.
Jeg har f.eks. lige sendt en robotplæneklipper retur, som ikke opfyldte mange af de ting der blev lovet. Saglig og konkret argumentation, og alle pengene netop modtaget retur, på trods af at den har været taget i brug et par dage.
--
5950x | RTX 3090 | WD Black SN850 2TB | EKWB 2x360mm