Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Høj Packet Loss på netværk

Af Bruger Aspirant Asland | 21-09-2021 22:06 | 1057 visninger | 6 svar, hop til seneste
Hej HOL Jeg laver dette opslag i håb om at der er der er nogen der har et forslag til hvad der kan være skyld i mit problem. Jeg har fornyeligt opgraderet netværket hjemme hos mine forældre fra deres inkluderet modem fra deres ISP til et ubiquiti netværk. Jeg har efterfølgende testet netværket med massere af speedtest og alt så ud til at fungere perfekt, nu 2 uger senere klager de over at de mister forbindelsen under deres zoom møder. jeg har efterfølgende kørt en PingPlotter og her er det tydeligt at se at der er en høj packet loss på deres netværk (Se vedlagt billede) https://i.imgur.com[...] Deres opsætning: Modem fra ISP (Hiper) Sagem Fast 3890V3 kører bridge mode og er tilsluttet ubiquiti USG router. Jeg har testet alle computere i huset både Lan/Wifi med PingPlotter og alt i huset oplever packet loss på samme tid. Jeg har prøvet at skifte kablet fra modem til router, med ingen effekt. Jeg har ikke haft muligheden for at teste om der er packet loss hvis jeg slår bridge mode fra og forbinder direkte fra computer til modem. Kunne deres packet Loss være skyld i forbindelsen mellem Modem og router, eller er det forbindelsen ind til huset? De har en 1000/60 Coax forbindelse ind til huset. VH. Malthe
--
#1
Coff
Mega Supporter
21-09-2021 22:36

Rapporter til Admin
Er der høj pakketab hvis du pinger noget på lan-nettet? USG, har du slået packet inspection til? Hvis ja, så kan det godt vlre at din USG ikke kan håndtere det.
--
#2
Asland
Bruger Aspirant
21-09-2021 23:02

Rapporter til Admin
Nej ingen Packet Loss hvis jeg pinger noget på Lan-nettet Packet inspection er slået fra. Jeg har også forsøgt at slå QoS (Quality of Service) til, men desværre uden held.
--
#3
jst
Gigabruger
22-09-2021 08:17

Rapporter til Admin
Jeg ville klart pille Hipers egen router HELT af dit netværk, og KUN bruge den USG. USG skal blot sættes til VLAN 101 og kommer så direkte på Hipers net (se mere på Hipers hjemmeside) Jeg har selv lavet dette hos flere. Virker osse hvis man har fastspeed.
--
#4
potteplante
Giga Supporter
22-09-2021 08:32

Rapporter til Admin
#0 har oplevet det samme her under Covid da jeg arbejdet hjemme. Hvor den af en eller anden grund smid alle pakker og så røg forbindelsen. kort tid hvor den så kom tilbage på et tidspunkt. Du skal tage kontakt til deres support. Mener de også sat noget monitor på min forbindelse for at se om de kunne finde noget, hvor jeg endt med en ny router, nu har jeg ikke samme problem. men har heller ikke arbejdet så meget hjemme som før. #3 Hvordan har du gjort det? Hvilken router har du brugt, som har Coax indgang? og hvilket indstillinger bruger du for at få det til at virke?
--
Google is your friend!
#5
Asland
Bruger Aspirant
22-09-2021 08:49

Rapporter til Admin
#3 Jeg troede kun det kunne lade sig gøre hvis man havde en fiber forbindelse ind til huset? Der skal vel også bruges en form for converter eller router der kan tage imod Coax signalet. #4 Jeg vil prøve at give Hiper et kald idag og høre om de kan se noget eller evt. sende et nyt modem ud.
--
#6
Pico
Super Nørd
22-09-2021 10:42

Rapporter til Admin
#3 Det kan du ikke via coax forbindelsen, det skal være fiber.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM

Opret svar til indlægget: Høj Packet Loss på netværk

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning