du vil altid have en bottleneck
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Guestimate baseret ud fra hjemmeside:
https://pc-builds.com[...]
--
Intel i7 9700k @ 4.8ghz - 16GB G.Skill @ 3200mhz - Asus ROG Strix Z390-F - Strix 2080 TI - Samsung Evo 860 raid 0.
Uden at vide hvilken software der skal afvikles, er det mere eller mindre væsentligt.
Bottleneck er lidt et buzzword der bruges i flæng, så'n lidt ligesom "non K" og den slags vrøvl.
Men ellers er der en hel side dedikeret til de mest almindelige spil ifht. "bottleneck"
https://pc-builds.com[...]
Jeg ved ikke hvor præcis den er, men den er da proppet med forslag der kan få selv den mest optimistiske gamer til at overveje et upgrade.
--
det er sven bents speciale :)
--
Det #1 sagde. Nogen er altid det langsomste led. Og heldigvis.
For de fleste af os er det godt, fordi når vi opgraderer, kan vi købe et grafikkort som er "bedre end vores CPU behøver" - fordi den næste opgradering så kan blive en CPU - som måske er "lidt bedre end vores grafikkort".
Sådan har det altid været.
Hvis man gerne vil undvære "bottlenecks" skal man bare købe en konsol. Hvis du vil købe en PC uden "bottlenecks" er den værdiløs at opgradere på, fordi du så næste gang er nødt til at købe en helt "perfekt matchende PC" igen.
Men ja. Nogen i dit system vil altid være det, som holder det tilbage fra at præstere bedre. Lige som alt andet. Og det kommer helt an på hvad du laver/spiller - fordi forskellige spilmotorer bruger resourcer forskelligt. Din opløsning, detaljegrad, krav til "Hz" og meget andet, spiller også ind.
--
"ORK SATME!"
Tak til jer alle! Det har virkelig hjulpet mig
Da jeg byggede min pc for nogle år siden, valgte jeg i bund og grund de dele som var mest "value". Der tænkte jeg ikke på at den skulle være foruden en "bottleneck".
#5
Især det du skriver giver rigtigt god mening, og har hjulpet mig godt på vej. Mange tak for det
--
#8
Har du læst hvad de skriver?
Du kan ikke lave en maskine, uden den har en bottleneck, der vil altid være noget der holder det ene eller det andet tilbage, ellers ville du jo i princippet have uendeligt kræft i din maskine.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. @0
jeg vil ogsaa oenske en nemt regler der goer mig til milliarder men saadaan virker vedenen nu ikke
De information du har her kan baa ingen maade bruges til at fremkomme med en flaskehals.
en flaskehalse er nar du har en enhede som loebe toer for ressources for en andned ogderved satte engreanse for total ydelsen.
aftersom forskellige software bruger forskellige ressorucer i forskellige forhold saa er det dit brug i Forhold til din hardware der er afgorende.. med andre ord har du kun halvedelen af formlen der.
- 7-zip din maskine er CPU flaskehalset
- Quake3 i 16k med 16af og AA saa er det din GPU
Loadet er forskellige og derved flyttes flaskehalsen sig
Du kan regne det ud ved at maale load imod hinanden for at finde ud af hvor du er loebeter toer for ressource. men du blover noed ti lat holde mente i multithredeing og multicore
du bliver noed til at bruge process monitor for at kunne finde Traad load
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury