Hvilke programmer er det?
Hvor hurtigt er din forbindelse?
Hvad er det for en switch du har købt?
Jeg kan godt komme med en masse ideer til hvad der kunne være galt men uden flere oplysninger så er det ret svært at vide hvor man skal starte.
--
Og du har en router imellem switchen og internettet ?
--
Hej ved ikke helt hvad det er for nogen programer hun bruger. men det er noget der bliver streamet fra en server.
der sidder en router et andet sted i huset. og så går der kabel fra den og ind til kontoret. og så sidder switchen inden på kontoret og fordeler internettet der. jeg kan ikke rigtig flytte routeren da den osse fordeler internettet hvor den sidder.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #3 det er svært at hjælpe når du ikke svarer på spørgsmålene.
Hvis din hastighed ikke er særlig høj og kæresten streamer i 4k mens tv'et streamer netflix og du spiller et eller andet spil mens du ser de nyeste videoer på Youtube, så vil noget fejle. Hvis det er en gammel switch som kun kører 10mb, så vil du få fejl. Hvis det er en router du har købt men tror det er en switch så kan du også opleve fejl.
Der er simpelthen så mange steder der kan være problemer at det er ret svært at pege på hvor dit problem er.
--
hvis problemet er løst ved at køre uden om "switchen" i kontoret, så er det nok en router i har sat i kontoret. en switch er totalt dum og er somregel ikke et problem i det private... en router derimod er lidt mere klog og kan derfor også være indstillet forkeret..
--
Vi har vores internet ind i gangen i et skab der sidder en router vi fik med da vi bestilte internettet. den fordeler nettet ud i huset. på kontoret sidder en dlink DGS 1005D som så fordeler nettet ud til de to computere.
vi har en 200/200 mbit og jeg laver ikke så meget andet end at spille og se youtube mens hun arbejder. men hun mister så forbindelsen periodisk hvis begge pc'er er koblet til. hvis hun så tager stikket fra vægen og sætter direkte i hendes pc så kærer det som det skal. men så har min pc ikke noget internet.
håber det er en bedre beskrivelse.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #6: Du skal aktivere QoS (Quality of Service) i din router, som dårligt nok står beskrevet i din manual (jeg har kigget). Det må gemme sig under noget avanceret opsætning et sted. Jeg vil tro at det vil løse dit problem, hvis ikke kræver det nok en bedre switch.
--
Sidst redigeret 27-03-2021 08:55