Ja, det er meget normalt. Det kan være de har en aftale med Corsair, eller deres leverandør, om at Corsair krediterer eller ombytter til et nyt sæt.
Du laver en reklamationssag -> forhandlerens ansvar
Forhandler kører en garantisag hos producent -> Corsairs problem
På den måde undgår de at lave et udlæg ved at sende dig en ombytter med det samme.
Da jeg stod for RMA hos Komplett leverede vi legendarisk service, og ingen kunne komme i nærheden af at være så hurtige som os. Vi testede alt hardware samme dag vi modtog det. Og blev der fundet fejl, blev der samme dag bestilt en ny vare til kunden. Hvis varen ikke var på lager, eller udgået, blev kunden ringet op for at høre hvilket alternativ de kunne tænke sig, eller om de ville have penge tilbage.
Det ville være god stil af Computersalg bare at ombytte med det samme. Det er god kundeservice. Især hvis de selv har konstateret fejlen. Men jeg tror ikke de har testet dit RAM kit, de har bare sendt det videre, for det er for dyrt i arbejdstid at teste folks hardware, når man bare kan sende det til producenten som en garantisag.
At de kører den på garantien, har dog ingen indflydelse på din reklamationsret. Så de kan ikke bruge flere måneder på at behandle din reklamationssag bare fordi Corsair er langsomme.
--
- Indsæt signatur -
TAK..
i know med komplett. var der selv :)
--
#2 - Nu ringer det en klokke :D
--
- Indsæt signatur -