Nyheder
Test af EPOS:SENNHEISER GSP 670Skrevet af Thomas Jensen | 01-11-2020 18:14 | 3657 visninger | 25 kommentarer, hop til seneste
I sidste uge var det GSP 601 der blev set på, hvor vi i denne omgang skal se på EPOS:SENNHEISER GSP 670, deres top of the line trådløse gamingheadset, som på mange områder ligner GSP 601. GSP 670 gemmer på meget mere i det robuste ydre. Hvis du vil læse om GSP 601, så kan artiklen læses her.
Fortællingerne forsætter med GSP 670, hvor der ikke er sparet på byggekvaliteten, komfort, ej heller hardware, som også giver et skub i købsprisen i forhold til GSP 601. EPOS er som beskrevet i den ovenstående artikel gået selvstændig på markedet for gamingheadset, men udseendet og kvaliteten forbliver det samme, som vi kender fra Sennheisers. GSP 670 blev lanceret i juli 2019, hvor jeg derfor har forhåbninger om, at der også er brugt tid på firmware og softwareforbedringer siden lanceringen.
GSP 670 er ikke et Plug and Play headset som GSP 601, men et kraftfuldt trådløst USB headset med 7.1 surround sound og med indbygget Bluetooth, som blandt andet giver dig mulighed for at skifte imellem et telefonopkald og dit spil. Læs hele artiklen her!
Har selv dette headset og er meget positivt stemt over for dette produkt.
Eneste minus er deres software og de driver der følger med til udstyret, det har ikke givet andet end problemer :S -- Slesk af Natur, Venlig af tvang. Headsettet er fantastisk. Driver/software er forfærdeligt.
Er der nogle der har lykkedes at indstille softwaren, så lyden ikke forsvinder, når jeg forsøger at lade den under brug. Hvis i har løsningen, så smid gerne en pb med løsningen. :D
Alt udover software fungere super godt, headsettet er dejligt robust bygget, lyden er god og mikrofonen er af rimelig kvalitet. Personligt er jeg meget fan af bluetooth funktionaliteten. :) -- #2
haha ja den kokser fuldstændig hvis man forsøger at bruge det mens det lader xD -- Slesk af Natur, Venlig af tvang. #3 Jeg har erfaret at headsettet fremstår, som et kablet headeset, når du tilslutter usb'en. Derfor har jeg forsøgt mig at deaktivere den lydenhed i windows, men det fungere stadigvæk ikke.
Jeg kom lige til at tænkte på, om det evt. ville være løst ved at sætte usb'en til en 5v lader i stedet for i udgangen på PC'en.
Bruger du "communication audio"? For her kunne jeg nok godt bruge et hint eller to, da jeg ikke helt har fundet den rette måde at bruge den. Syntes ikke det fungere optimalt for mig. :) -- Lydenhederne samt driverne er komplet idiotisk - men samtidigt lyder hovedtelefonerne også ringe - ca 500,- klassen.. mic’en er heller ikke fantastisk... mine røg retur efter et par dage - virkeligt noget bras den collaboration Sennheiser har lavet på den her serie... leverer discountlyd til overpris på brandets bekostning. Så en del reviews før jeg købte, men de var fuldstændigt misvisende... gå udenom hvis du går bare lidt op i lyd. -- Play: i7-9700K, Z390i Strix, RTX3090 Strix, 16GB@3ghz, Xproto ITX, 1TB 970EVO, SF750, 34" AW3418DW 3440x1440@120Hz
Work: 15.4" MBP Retina 2017 --
Sidst redigeret 03-11-2020 11:26 #5 desværre findes der ikke ret mange trådløse headset med ligeså god lyd som kablet, også når det kommer til mikrofonen
jeg er heller ikke helt tilfreds med mit arctis Pro wireless, men kan ikke gå tilbage til kablet igen :( -- i5 8600K @ 4.9Ghz, 1080Ti FTW3 2Ghz, 16GB HyperX 3466Mhz #2 & #3
Jeg kan ikke genkende denne problematik. Har i eventuelt set under Windows lyd indstillingerne, om Windows ændre lydenheden når GSP 670 tilsluttes kablet? Eventuel om den ændres til communication Audio fremfor GSP 670?
Jeg synes selv det er svært, at finde et headset der rammer alle mine egne personlige præferencer, hvor GSP 601 og 670 fylder flere af dem end mange andre produkter. Nogen kan lide lukkede- andre åbne headsets, nogen kunstlæder og andre ikke. Som #6 også skriver, så findes der ikke mange trådløse headsets hvad der kendetegnes for 'god lyd', selvom 'god lyd' nu også er subjektivt.
#5
Fik du opdateret firmware både på dongle og headsettet i softwaren? -- ASUS Deluxe II(X99) - i7 6850K - H115i -
64Gb TridentZ 3200Mhz (CL14) - AX860i -
512GB M.2 950 Pro - 1TB S-EVO 850
MSI 1080 Gaming X #7 Det er et halvt år siden jeg havde det... er der kommet firmware der forbedrer lyden? -- Play: i7-9700K, Z390i Strix, RTX3090 Strix, 16GB@3ghz, Xproto ITX, 1TB 970EVO, SF750, 34" AW3418DW 3440x1440@120Hz
Work: 15.4" MBP Retina 2017 #6 Ja det tør siges - jeg havde håbet at disse qua prisen og Sennheiser navnet endeligt ville være undtagelsen... men ak. Mine Sennheiser Momentum 2.0 der koster ~1000,- mindre og også er lukkede lyder klasser bedre... hvor svært kan det være. -- Play: i7-9700K, Z390i Strix, RTX3090 Strix, 16GB@3ghz, Xproto ITX, 1TB 970EVO, SF750, 34" AW3418DW 3440x1440@120Hz
Work: 15.4" MBP Retina 2017 --
Sidst redigeret 04-11-2020 00:48 #2 & #3
Sidder selv med headsettet, der er intet problem med lyd der forsvinder herfra.
Når den beder om strøm sætter jeg kabel i og kører videre uden problemer.
Jg købte det for 14 dage siden, da jeg satte det til var der lige så meget white noise i headsettet som jeg havde i Artic Pro wireless, efter en opdatering er det dog væk.
Vil tilføje at jeg nu mener at lyden er absolut godkendt.
Kommer fra Beier Dynamic 990 Pro og en ekstern IFI dac + MOD Mic -- Sidst redigeret 04-11-2020 02:39 #10 Vildt... verden til forskel hos mig mellem GSP670 og mine andre hovedtelefoner (Sennheiser Momentum 2.0, Fidelio X2, DT770... Selv Sennheiser Game Zero - Alle på en PMA-50 ClassD amp)... som at gå fra at sidde i en papkasse til at komme ind i en koncertsal... og hold op hvor jeg prøvede at tweake EQ :/ ...jeg kan godt fornemme hvorfor folk opfatter GSP670's lyd som "god" ...i forhold til så meget gamingbras... men indtrykket var overordnet set vildt snævert og ikke specielt neutralt eller velopløst. Jeg kæmpede virkeligt for at overbevise mig selv om ikke at være skuffet - for jeg ville rigtigt gerne have et trådløst headset. -- Play: i7-9700K, Z390i Strix, RTX3090 Strix, 16GB@3ghz, Xproto ITX, 1TB 970EVO, SF750, 34" AW3418DW 3440x1440@120Hz
Work: 15.4" MBP Retina 2017 --
Sidst redigeret 04-11-2020 02:52 #11 ja lyd er meget individuelt ??
Jeg bruger det til spil og baggrundsmusik, og nej det er ikke head- fi.
Seriøs lyd høres andetsteds. -- #12 hmm jeg får faktisk hyppigt optur i spil med god lyd i... det kan være ret fortryllende, så er ikke helt enig. Skal du bare ha smæk på diskant for at høre footsteps i FPS er det selvfølgeligt ligemeget... -- Play: i7-9700K, Z390i Strix, RTX3090 Strix, 16GB@3ghz, Xproto ITX, 1TB 970EVO, SF750, 34" AW3418DW 3440x1440@120Hz
Work: 15.4" MBP Retina 2017 #10. Jeg vil forsøge mig med at fjerne driverne helt og sætte det op på ny. Det kan muligvis fixe det. Installerede du epos gaming suite før du satte headsettet til? -- #14 satte det til uden nogle drivere, den fandt det hele uden probs, men der var en frygtelig støj, så jeg hentede deres driver og så var der en opdatering til headsettet. -- #15 Tak for svar. Virker det for dig burde det virke for mig :). Det har givet mig nyt mod på at finde en løsning. -- Lyden er fin, og markant bedre end steelseries arctis headsettene.
Eneste problem, som er helt uforståeligt er at lyden ofte ikke virker når min pc har været på sleep.
Så skal man fjerne isb donglen fra computerens usb port og sætte den i igen, før det virker.
Det har jeg ikke oplevet med andre headset.
Jeg har endda også været inde og gøre så usb portene ikke lukker ned, selv hvis pc'en går i sleep mode. Alligevel opstår problemet -- Jeg har også haft dem her. Havde også mange problemer med lyden. Lyden forsvandt random, kunne skratte i ny og næ, og det virkede ofte ikke efter reboot - så skulle dongle i og ud igen for at lyd eller mikrofon virkede.
Ud over det, er det tunge af helvedes til. Jeg endte med at sende dem retur, det er sgu ikke acceptabelt på et headset til over 2k. -- Hvis du kan læse dette, har du tabt. Er enig med de andre.
De er tunge at have på hovedet.
Lyden skifter til kablet når man plugger stikket i. (Så kan man bla. Ikke bruge sin mikrofon)
Da den skifter enhed.
Og så synes jeg godt nok heller ikke batteri levetiden er acceptabelt på et så dyrt headset
Købte et cloud2 flight til 599 på tilbud og det holder end da bedre strøm... -- Mit er nu også røget retur igen.
Lyden forsvinder random, og man skal konstant tage donglen ud og sætte den igen.
Efter update af firmware kan PC nu slet ikke genkende donglen, og det er umuligt at få lyd igennem.
Derudover har jeg også prøvet at min mic 2 gange under spil holdt op med at virke, men jeg kunne stadig høre lyden, bare ikke selv snakke til mit team.
Efter lidt søgen på nettet efter løsninger, kan jeg se mange har fuldstændigt de samme problemer, og det er problemer som går langt tilbage i tiden.
Jeg er derhenne, hvor jeg ganske enkelt vil kalde headsettet for noget humbug, da så mange rapporterer om problemer uden de løses. Og det er trods alt et premium produkt.
Ganske enkelt et håbløst produkt. -- #11
Momentum er lavet til musik og har derfor en helt andet kurve ens GSP 670.
Mange ville finde neutral lyd som værende "dårlig" fordi de er forvænt med alt for meget bas og boost i andre steder i båndet. De gamle sennheiser zero er også audioheadphones hvor er blot blev sat mic på.
Hvis man fx er 50 er ens hørelse jo også en helt anden end hvis man er 20. Bas kan alle headset lave. Men en god diskant er svær - og jo det der betyder noget i competitive gaming.
Viol du have en god oplevelse i SP spil med fed lydside ville jeg nok heller ikke vælge gsp 670. Men bruge pengene andetsteds.
Det er jo heller ikke som sådan et samarbejde mellem Epos og Sennheiser. Epos Audio er bare Sennheiser Communications A/S ( selvstændig DK afdeling der laver sennheisers kommunikations-udstyr siden 2003 ) der skiftede navn for lidt tid siden. Præcis de samme medarbejdere, ledelse, lokation mm.
Det koster at købe udstyr udviklet i DK. Uanset om det er bedre eller ej :-)
Synes selv vægten er høj ja. -- #21 Er godt klar over at gaming headsets typisk er anderledes tunet - her har Sennheiser jo ellers ofte netop været en (positiv) undtagelse... hvorfor GSP670 også fremstod skuffende. Jeg har aldrig hørt et spil (eller noget som helst andet) lyde bedre på et "gaming" headset fremfor et HiFi headset... der må da være et eller andet marked for trådløse headsets til folk med hifi-kvalitetssans som også gamer? :P
Jeg var ikke klar over at Epos faktisk er dansk, blot at det var en joint venture med Sennheiser (heraf "samarbejde"...) og i den forstand lidt en satellitvirksomhed... jeg forstår også at dét ophører i år? -- Main: i7-9700K, Z390i Strix, RTX3090 Strix, 16GB@3ghz, Xproto ITX, 1TB 970EVO, SF750, 34" AW3418DW 3440x1440@120Hz
Mobile: 15.4" MBP Retina 2017 #22
"der må da være et eller andet marked for trådløse headsets til folk med hifi-kvalitetssans som også gamer?"
Det er der også - men det er så lille at det som udgangspunkt ikke er noget at hente for en virksomhed. Det er en meget lille niche. (desværre for os)
Fra 2003-2019 hed det sennheiser communications a/s lå i Solrød og senere Ballerup og var 50/50 ejet af WDH(dansk) og Sennheiser(tysk).
Fra slut 2019 ændrede det navn til Epos Audio da WDH købte Sennheisers andel og det derfor blev 100% danskejet. Men med samme lokation i Ballerup, samme medarbejdere osv. Står på deres hjemmeside(r) mere i detaljer :-) -- Sidst redigeret 16-11-2020 15:37 #23 Ja og nu er de købt af Demant?
Jeg ved ikke om det er SÅ lille en niche... lille jo - men der er større fokus på god lyd idag end nogensinde... og sælger du noget der reelt er overlegent - og diverse youtube reviewers identificerer dette - vil der både være købere som reelt går op i kvaliteten... og købere som måske ikke har den store reelle hifi interesse - men "skal ha det bedste grej uanset hvad". -- Main: i7-9700K, Z390i Strix, RTX3090 Strix, 16GB@3ghz, Xproto ITX, 1TB 970EVO, SF750, 34" AW3418DW 3440x1440@120Hz
Mobile: 15.4" MBP Retina 2017 --
Sidst redigeret 16-11-2020 18:08 #24
Ja førhen ejede WDH 50%. Nu ejer de 100%.
Tjae. de store virksomheders marketingsafdelinger mener i hvertfald det er en meget lille niche. Så der er nok ikke så meget at gøre. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|