• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Anden computer snak
  • 11-07-2008 · 17:16 2351 visninger 41 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Advarsel mod DanskNet

    Af Nigaband Nørd Aspirant
Har efterhånden set flere der spørg til erfaringer med Dansknet. Så her er grundene til at jeg skifter væk fra DanskNet så snart de 6 måneders binding er ophørt.

1. Køtiden på det Dansknet kalder kundeservice ligger typisk mellem 30-60 minutter.

2. Den medfølgende router er låst så intet kan sættes op. (og du kan ikke bruge din egen)

3. Forbindelsen har det med at forsvinde i et par sek. fra tiden til anden.

4. Min 10240/1024 forbindelse er maks. 8819/861

Nørd Aspirant
11-07-2008 17:20
5. De 2 mails jeg har sendt for 1 måned siden er stadig ikke blevet besvaret
Junior Nørd
11-08-2008 19:21
nu hvor dansknet igen er begyndt at reklamere på landsdækkende tv, så synes jeg lige denne tråd fortjener en opper.

kan tilføjet at jeg stadig ikke har fået svar på mine mails og de over pbs har trukket betaling for juli 2 gange!!
Maxi Supporter
11-08-2008 19:27
Til punkt 4. Kan jeg bare sige det er meget normalt, Så der skal du skyde på næsten samtlige udbydere. Husk der er et overhead på.
Junior Nørd
11-08-2008 19:29
#3 ved jeg godt. tror dog det er et spørgsmål om tid inden telestyrelsen ændre på dette.
afse

#5

Monsterbruger
11-08-2008 19:31
forresten køre internet næsten aldrig i den fart de skriver, aldrig regn med mere end 70-80% af det du bestiller... efter hvor langt du bor fra centralen...
det med router forstår jeg godt du er utilfreds med :) og ventetiden med ;p men er langt fra være end andre firma'er
Junior Nørd
11-08-2008 19:34
#5 bor ret tæt på deres central. synes bare det er noget pis at mange selskaber undskylder sig med "overhead" de kan bare skrue lidt ekstra op for hastigheden (som mit gamle selskab gjorde)
Zakurt

#7

Gæst
13-11-2008 20:39
Vi er nogle som også har haft dårlige oplevelser med Internet Firmaet Dansk Net A/S.
Derfor har vi oprettet siden http://www.lorte-dansknet.dk
som en advarsel mod at bruge DanskNet A/S.
Man får nok af sådanne firmaer der bare stormer frem uden at holde hvad de lover.
Zakurt
Forumansvarlig
13-11-2008 21:27
1. Køtiden på det Dansknet kalder kundeservice ligger typisk mellem 30-60 minutter.
Har ikke prøvet deres telefon, men deres mail-svartid er 1 måned og 4 dage.. Uacceptabelt.
Det værste er at ham supporteren ikke fattede spørgsmålet, så nu skal jeg svare på den mail og frygter det tager en måned igen...

2. Den medfølgende router er låst så intet kan sættes op. (og du kan ikke bruge din egen)
Øh.. Jeg har smidt egen modem/router på, en gratis en endda, ingen problemer der.

3. Forbindelsen har det med at forsvinde i et par sek. fra tiden til anden.
Har jeg ingen problemer med.

4. Min 10240/1024 forbindelse er maks. 8819/861
Som nævnt er det sådan det er langt de fleste steder, i hvert fald når vi snakker over telefonlinjer (både ISDN og ADSL f.eks.). De kan jo heller ikke gøre for du kører protokoller der skaber en masse overhead, det er ikke din ISP der er skyld i det. Hvis du putter vindruer i en pose og vejer dem i et supermarked betaler du jo også for posen?
Elite Nørd
13-11-2008 21:56
#8
prøv at læs hans sig.

han siger pro-shop er dårlig at handle ved LOL det er en af de mest seriøse shops i dk.
bedre service fås ingen steder.
Junior Nørd
15-11-2008 10:45
#9 Hvor står der i min profil at proshop er dårlige at handle med? Hold dig fra at konkludere ud fra antagelser!!

Tråden har intet med proshop at gøre så hold dig til emnet. Opret en ny tråd hvis du vil forgude proshop.


#8 Jeg kan oplyste jeg stadig ikke har fået svar på mine mails. Det kan dog os være lige meget nu, eftersom jeg heldigvis ikke længere er kunde hos dem.

Nu ved jeg ikke hvordan du har sat din egen router til. Men jeg syndes er er uacceptabelt de ikke oplyser,at den medfølgende er låst!

Nu har jeg haft internet ved andre leverandøre hvor er ikke har været problemer med overheads. Jeg mener netop - for at bruge dit eget eksempelt - at de må betale for posen til vindruerne! Du køber jo heller ikke 2 gb ram over nettet og får leveret 1,5 gb fordi postdanmark skulle levere dem ;)
Yilar

#11

Junior Supporter
15-11-2008 11:08
Jo, jeg betaler for 2gb ram selvom om postdanmark skulle smide 0,5gb væk, fordi alle de andre leverandører også smider de 0,5gb væk og jeg derfor aldrig vil kunne få den fulde effekt uanset hvad jeg gjorde.

Der havde været noget om snakken hvis de var de eneste der udnyttede smuthullet med overhead, men det er de ikke. Jeg kan ikke nævne et eneste firma der ikke udnytter overheadet til deres fordel. Dit argument holder slet ikke.

Istedet for at bekymrer dig om teoritiske hastigheder burde du i stedet være tilfreds hvis du downloader med 1mb/sec eller højere og uploader med 100kb/sec eller højere. Hvis det er lavere kan jeg godt forstå du er utilfreds. Men jeg tvivler på du henter med lavere.
Maxi Supporter
15-11-2008 11:08
#10
Dårlig eller advarsel mod at handle hos, er vel et fedt.
ADVARSEL mod at handle hos:
http://www.proshop.dk v/Poul Thyregod
http://www.pc-huset.dk v/Tom Holm Cortsen

Måske der han har det fra ???
Junior Nørd
15-11-2008 11:19
#11 Som du selv skriver - et smuthul - ved godt dansknet ikke er de eneste, derfor håber jeg alligevel på telestyrelsen får ændret på den praksis.

#12 hold dig nu til emnet!!! - der står ikke de er DÅRLIGE at handle ved
Semi Nørd
15-11-2008 11:19
Præcist. Jeg syntes heller ikke Proshop.dk er godt. Jeg har lige handlet koldkatoderør der. De virkede ikke, jeg sendte dem tilbage. De sendte dem til producenten, og efter over 1 uge fik jeg besked om at mine penge ville gå ind.

Og da jeg ringede dagen efter jeg fik katoderne, og de ikke virkede, vidste ham manden jeg fik i telefonen ikke engang hvad et fucking Molex stik var :O Han sagde: "Sådan noget med computere har jeg ikke forstand på". Omg?

Hvordan kan de ansætte en der ikke ved noget om computere i supporten ? :O
Junior Nørd
15-11-2008 11:26
#11 Det er i øvrigt en rigtig dårlig argumentation ved at sige fordi de andre gør det så gør vi os. Du betaler i bund og grund for en varer du ikke får, længere er den ikke
Ultra Supporter
15-11-2008 11:27
#13 Hvis de ikke er dårlige at handle med, hvorfor advarer du så mod dem? Hvis der intet problem er med dem, så er der vel ingen grund til at advare imod dem?

Sorry for OT, men vil da gerne bare lige vide det :)
Junior Nørd
15-11-2008 11:27
#11 Det er i øvrigt en rigtig dårlig argumentation ved at sige fordi de andre gør det så gør vi os. Du betaler i bund og grund for en varer du ikke får, længere er den ikke
[Max]

#18

Monster Supporter
15-11-2008 11:30
Hos stofa, får jeg da min forbindelse 100% :s

#13 søde ven, det står altså i din sig.

#14 Præcis, Proshop er da virkelig et ringe sted at handle.

#11 Wow, kører du også overfor rødt bare fordi de andre også gør?
Mega Supporter
15-11-2008 11:30
skift til fullrate, super support, og min 20 mbit/1 mbit linie fungerer som en 21,5 mbit/1,3 mbit linie, så jeg brokker mig slet ikke
Slam

#20

Ny på siden
15-11-2008 11:31
#17 Selvfølgeligt er den længre. Lyder til du kun kan se tingene fra din egen side.

Man gør selvfølgeligt som størstedelen af de andre da man ellers vil mist kunder. Længre er den ikke.
Junior Nørd
15-11-2008 11:31
#16 fordi jeg har oplevet en rigtig rigtig dårlig service ved RMA! og så ik et ord mere om proshop i denne tråd
Slam

#22

Ny på siden
15-11-2008 11:32
#18

#11 Wow, kører du også overfor rødt bare fordi de andre også gør?
Ja hvis ham bagved også vil over så han er på vej op i røven af mig.
Junior Nørd
15-11-2008 11:33
#20 det hænger slet ingen steder sammen - meget god pointe som #18 har skrevet.
Slam

#24

Bruger Aspirant
15-11-2008 11:34
#19 Tror du også alle de Fullrate kunder der er på TDC udstyr har den hastighed? Nej, det har de ikke.
Junior Nørd
15-11-2008 11:36
#24 det har intet at gøre med hvad andre har! man tager et valg for at blive som "de andre" det er netop producenter som tør gøre noget nyt der får opmærksomhed. Og lur mig - hvis først en producent begynder at reklamere med at de INGEN overheads har så følger resten af børnehaven nok med
[Max]

#26

Monster Supporter
15-11-2008 11:51
#24 haha. du tåger da virkelig, knægt. Er det lidt for tidligt?
Semi Supporter
15-11-2008 12:21
#25 Jeg er sikker på at hvis du læser betingelser osv igennem, så står der et sted at der er overhead på en ADSL forbindelse. Du får netop derfor nøjagtig den forbindelse du er lovet. Men held og lykke med din nye udbyder, som sikkert ikke har overhead.
Jintao

#28

Monsterbruger
15-11-2008 12:22
#24 Hvor har du lagt hjernen? :i
Junior Nørd
15-11-2008 12:34
#27 Det kan godt være udbyderen skriver de har overheads med småt i deres betingelser - men det er imod markedsføringslovens § 1 at lave en reklamere for eks. 10mbit uden at kunne levere det.
Jintao

#30

Monsterbruger
15-11-2008 12:43
#29 Det kan jo være installationen i din bygning ikke kan trække mere. Det burde du finde ud af før du kaster mudder i flæng som en lille dement abe :P
Semi Supporter
15-11-2008 23:49
#29 mange udbydere skriver skam også "OP TIL"...
Junior Nørd
16-11-2008 09:43
#30 læs #10 inden du har så travlt med at udtale dig
#31 mange?? tror alle skriver det med småt men ikke i deres tilbud med stor skrift.
Slam

#33

Bruger Aspirant
16-11-2008 09:46
#32 Og det er fordi loven ikke kræver det.
Semi Supporter
16-11-2008 09:52
Hmm.. Stofa skriver det i deres reklamer i fjernsynet samt på deres hjemmeside. TDC skriver også at de leverer efter "best effort" og hvis hastighederne overstiger 2mbit kan de ikke love den hastighed man har bestilt.

Om ikke andet, jeg tror du accepterer vilkårene når du bestiller internet. Om du læser dem eller ej, er vel bare dit problem.
Ultrabruger
16-11-2008 09:58
4. Min 10240/1024 forbindelse er maks. 8819/861

Sikke en gang flueknepperi.

Er du sikker på at det ikke er din egen installation der er flaskehalsen? Eller hvad med din egen Router /Switch der tager de manglene 10%..

Eller måske er de 8819 bre MAX hvad dine linie fra Centralen kan trække..

Køber du en ny bil med en MAX hastighed på 220 km/t går du så også tilbage til forhandler og brokker dig over at du kun kan få den op på 210?
Junior Nørd
16-11-2008 10:42
#35 læs nu #10 inden du os begynder at udtale dig.

Folk hænger sig i et hastighedstab på ca. 15%. Men det er de 5 omtalte punkter der tilsammen gør jeg fraråder folk at bestille internet gennem dansknet.
Ultrabruger
16-11-2008 14:45
#36 Ændre ikke noget..Punkt 4 er stadig flueknepperi og
punkt 2 er direkte forkert...
Junior Nørd
16-11-2008 17:16
#37 så kan du måske dele ud af din enorme viden og fortælle hvordan man låser den op?
Bruger Aspirant
18-11-2008 01:36
Nu er jeg selv kunde hos DanskNet, og jeg kan ikke nikke genkendende til nogle af tilfældende. Min 20/1mb linje fungere perfekt! Har hentet med 1.9mb/s og uploadet med fuld styrke, og jeg har intet problem med at bruge egen router til systemet? Og forresten, nu når jeg tænker efter har jeg aldrig haft behov for deres kundeservice, så der er jeg svar skyldig på hvor lang ventetiden er .. My bad, sorry!

/ AlphaJay.
Bruger Aspirant
18-11-2008 01:39
#38 No Offence, men er du sådan en der slagter alle der laver én fejl? Lagde lige mærke til din undertekst med "ADVARSEL mod at handle hos:" ..

/ AlphaJay.
Bruger Aspirant
18-11-2008 01:44
#10 Jeg tror det er meget normalt at routeren er låst når der er bindingsperiode på. Du kan sammenligne det med et telefon abonnement, der er stadig telefoner der er låst indtil de første 6 måneder er gået, så det er vel fair nok? Jeg ved f.eks. at Cybercity gør det samme.

..Sorry jeg skriver så meget, hahaha!

/ AlphaJay.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner