Forum
Mørke skygger, driver problemer og AMD 9070 XT
18
50XX launch i dag - har I fået fat i et kort?
307
Crash - Eventlog kyndig?
16
AMD 9070 XT
568
Grønland. Hvad er den bedste løsning?
31
Råd omkring RAM til i9 10 gen intel
9
Scuf Valor Pro - Wired Performance XBOX & PC Controller
1
DDR5 timings
3
100+ på lager - RTX 5070 Ti
24
død cromecast
14
Pi-hole og twingate??
1
USB slukker og tænder random
4
9800x3d varm eller normal?
30
Adgang til anden pc på privat netværk
9
hogwarts legacy?
6
Opdatering af Mobilforsiden mv
25
ASUS GeForce RTX 5070 TUF
3
Pris uden kvittering
6
Gratis spil-tråden
4
Sensorpanel - anbefalinger
3
Tilbud tråd
8
Køb af god farkorrekt IPS skærm
18
Gmail+Outlook+eget domæne->Proton
8
12VHPWR til Corsair RM750x
8
Nyt build 14-16k
19
Anbefal et accespoint
5
"Office pakke" til Android tablet ?
13
Årsopgørelsen 2024
16
Køb af bærbar til arbejde og lidt gaming
5
WD Green HDD 6TB reagerer ikke
2
Køb & Salg
S: Asus Tuf RTX 3080 ti
6
V: S: XFX RX 6900 XT MERC 319 Black V2
17
S: Ddr3l 8gb x 8
0
K: Bærbar skærm / USB-C skærm - til "farten"
2
S: Palit Gamerock 1070
2
K: Xt 7700,7800,7900
4
S: ASUS RTX 2080 Dual 8GB
3
S: Blandet HDD & SSD
10
K: 650-850w PSU i midtjylland
2
S: Asus TUF 4080 super 16GB (salg/bytte) MMVision
20
S: RTX 3070 Inno3d ICHILL X4
0
V: hjælp MM Vision Comp
12
S: gigabyte 32" 4k 144hz ips
2
S: Meta Quest 2
2
S: Sælger ROG STRIX 2080 SUPER
3
S: MSI RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC LHR
1
S: Komplet HikVision overvågning sæt
0
K: Simkort holder til OnePlus Nord N10/100
0
S: Asrock 9070 XT Steel Legend
6
S: Gtx 750 TI
2
S: PowerColor Radeon RX 9070 XT Reaper - Uåbent
0
S: Intel Core i7-12700KF
3
S: 3 ældre pcer
16
K: Søger 7900 XT
1
V: mm vision 2 billeder
1
V: 9700k, 2080ti osv
1
S: UniFi Switch Pro Max 24 PoE
0
S: IS-55 Low Profile Black CPU Cooler - ID-Cooling
21
S: Lenovo ThinkPad T15p Gen 1
0
K: Antec 902 eller 1200
2
Forum
Mørke skygger, driver problemer og AMD 9070 XT
18
50XX launch i dag - har I fået fat i et kort?
307
Crash - Eventlog kyndig?
16
AMD 9070 XT
568
Grønland. Hvad er den bedste løsning?
31
Råd omkring RAM til i9 10 gen intel
9
Scuf Valor Pro - Wired Performance XBOX & PC Controller
1
DDR5 timings
3
100+ på lager - RTX 5070 Ti
24
død cromecast
14
Pi-hole og twingate??
1
USB slukker og tænder random
4
9800x3d varm eller normal?
30
Adgang til anden pc på privat netværk
9
hogwarts legacy?
6
Opdatering af Mobilforsiden mv
25
ASUS GeForce RTX 5070 TUF
3
Pris uden kvittering
6
Gratis spil-tråden
4
Sensorpanel - anbefalinger
3
Tilbud tråd
8
Køb af god farkorrekt IPS skærm
18
Gmail+Outlook+eget domæne->Proton
8
12VHPWR til Corsair RM750x
8
Nyt build 14-16k
19
Anbefal et accespoint
5
"Office pakke" til Android tablet ?
13
Årsopgørelsen 2024
16
Køb af bærbar til arbejde og lidt gaming
5
WD Green HDD 6TB reagerer ikke
2
Køb & Salg
S: Asus Tuf RTX 3080 ti
6
V: S: XFX RX 6900 XT MERC 319 Black V2
17
S: Ddr3l 8gb x 8
0
K: Bærbar skærm / USB-C skærm - til "farten"
2
S: Palit Gamerock 1070
2
K: Xt 7700,7800,7900
4
S: ASUS RTX 2080 Dual 8GB
3
S: Blandet HDD & SSD
10
K: 650-850w PSU i midtjylland
2
S: Asus TUF 4080 super 16GB (salg/bytte) MMVision
20
S: RTX 3070 Inno3d ICHILL X4
0
V: hjælp MM Vision Comp
12
S: gigabyte 32" 4k 144hz ips
2
S: Meta Quest 2
2
S: Sælger ROG STRIX 2080 SUPER
3
S: MSI RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC LHR
1
S: Komplet HikVision overvågning sæt
0
K: Simkort holder til OnePlus Nord N10/100
0
S: Asrock 9070 XT Steel Legend
6
S: Gtx 750 TI
2
S: PowerColor Radeon RX 9070 XT Reaper - Uåbent
0
S: Intel Core i7-12700KF
3
S: 3 ældre pcer
16
K: Søger 7900 XT
1
V: mm vision 2 billeder
1
V: 9700k, 2080ti osv
1
S: UniFi Switch Pro Max 24 PoE
0
S: IS-55 Low Profile Black CPU Cooler - ID-Cooling
21
S: Lenovo ThinkPad T15p Gen 1
0
K: Antec 902 eller 1200
2
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Advarsel mod DanskNet
Af Nigaband Nørd Aspirant
Har efterhånden set flere der spørg til erfaringer med Dansknet. Så her er grundene til at jeg skifter væk fra DanskNet så snart de 6 måneders binding er ophørt.
1. Køtiden på det Dansknet kalder kundeservice ligger typisk mellem 30-60 minutter.
2. Den medfølgende router er låst så intet kan sættes op. (og du kan ikke bruge din egen)
3. Forbindelsen har det med at forsvinde i et par sek. fra tiden til anden.
4. Min 10240/1024 forbindelse er maks. 8819/861
1. Køtiden på det Dansknet kalder kundeservice ligger typisk mellem 30-60 minutter.
2. Den medfølgende router er låst så intet kan sættes op. (og du kan ikke bruge din egen)
3. Forbindelsen har det med at forsvinde i et par sek. fra tiden til anden.
4. Min 10240/1024 forbindelse er maks. 8819/861
5. De 2 mails jeg har sendt for 1 måned siden er stadig ikke blevet besvaret
nu hvor dansknet igen er begyndt at reklamere på landsdækkende tv, så synes jeg lige denne tråd fortjener en opper.
kan tilføjet at jeg stadig ikke har fået svar på mine mails og de over pbs har trukket betaling for juli 2 gange!!
kan tilføjet at jeg stadig ikke har fået svar på mine mails og de over pbs har trukket betaling for juli 2 gange!!
Til punkt 4. Kan jeg bare sige det er meget normalt, Så der skal du skyde på næsten samtlige udbydere. Husk der er et overhead på.
#3 ved jeg godt. tror dog det er et spørgsmål om tid inden telestyrelsen ændre på dette.
forresten køre internet næsten aldrig i den fart de skriver, aldrig regn med mere end 70-80% af det du bestiller... efter hvor langt du bor fra centralen...
det med router forstår jeg godt du er utilfreds med :) og ventetiden med ;p men er langt fra være end andre firma'er
det med router forstår jeg godt du er utilfreds med :) og ventetiden med ;p men er langt fra være end andre firma'er
#5 bor ret tæt på deres central. synes bare det er noget pis at mange selskaber undskylder sig med "overhead" de kan bare skrue lidt ekstra op for hastigheden (som mit gamle selskab gjorde)
Zakurt
#7
Gæst
13-11-2008 20:39
Vi er nogle som også har haft dårlige oplevelser med Internet Firmaet Dansk Net A/S.
Derfor har vi oprettet siden http://www.lorte-dansknet.dk
som en advarsel mod at bruge DanskNet A/S.
Man får nok af sådanne firmaer der bare stormer frem uden at holde hvad de lover.
Zakurt
Derfor har vi oprettet siden http://www.lorte-dansknet.dk
som en advarsel mod at bruge DanskNet A/S.
Man får nok af sådanne firmaer der bare stormer frem uden at holde hvad de lover.
Zakurt
1. Køtiden på det Dansknet kalder kundeservice ligger typisk mellem 30-60 minutter.
Har ikke prøvet deres telefon, men deres mail-svartid er 1 måned og 4 dage.. Uacceptabelt.
Det værste er at ham supporteren ikke fattede spørgsmålet, så nu skal jeg svare på den mail og frygter det tager en måned igen...
2. Den medfølgende router er låst så intet kan sættes op. (og du kan ikke bruge din egen)
Øh.. Jeg har smidt egen modem/router på, en gratis en endda, ingen problemer der.
3. Forbindelsen har det med at forsvinde i et par sek. fra tiden til anden.
Har jeg ingen problemer med.
4. Min 10240/1024 forbindelse er maks. 8819/861
Som nævnt er det sådan det er langt de fleste steder, i hvert fald når vi snakker over telefonlinjer (både ISDN og ADSL f.eks.). De kan jo heller ikke gøre for du kører protokoller der skaber en masse overhead, det er ikke din ISP der er skyld i det. Hvis du putter vindruer i en pose og vejer dem i et supermarked betaler du jo også for posen?
Har ikke prøvet deres telefon, men deres mail-svartid er 1 måned og 4 dage.. Uacceptabelt.
Det værste er at ham supporteren ikke fattede spørgsmålet, så nu skal jeg svare på den mail og frygter det tager en måned igen...
2. Den medfølgende router er låst så intet kan sættes op. (og du kan ikke bruge din egen)
Øh.. Jeg har smidt egen modem/router på, en gratis en endda, ingen problemer der.
3. Forbindelsen har det med at forsvinde i et par sek. fra tiden til anden.
Har jeg ingen problemer med.
4. Min 10240/1024 forbindelse er maks. 8819/861
Som nævnt er det sådan det er langt de fleste steder, i hvert fald når vi snakker over telefonlinjer (både ISDN og ADSL f.eks.). De kan jo heller ikke gøre for du kører protokoller der skaber en masse overhead, det er ikke din ISP der er skyld i det. Hvis du putter vindruer i en pose og vejer dem i et supermarked betaler du jo også for posen?
#8
prøv at læs hans sig.
han siger pro-shop er dårlig at handle ved LOL det er en af de mest seriøse shops i dk.
bedre service fås ingen steder.
prøv at læs hans sig.
han siger pro-shop er dårlig at handle ved LOL det er en af de mest seriøse shops i dk.
bedre service fås ingen steder.
#9 Hvor står der i min profil at proshop er dårlige at handle med? Hold dig fra at konkludere ud fra antagelser!!
Tråden har intet med proshop at gøre så hold dig til emnet. Opret en ny tråd hvis du vil forgude proshop.
#8 Jeg kan oplyste jeg stadig ikke har fået svar på mine mails. Det kan dog os være lige meget nu, eftersom jeg heldigvis ikke længere er kunde hos dem.
Nu ved jeg ikke hvordan du har sat din egen router til. Men jeg syndes er er uacceptabelt de ikke oplyser,at den medfølgende er låst!
Nu har jeg haft internet ved andre leverandøre hvor er ikke har været problemer med overheads. Jeg mener netop - for at bruge dit eget eksempelt - at de må betale for posen til vindruerne! Du køber jo heller ikke 2 gb ram over nettet og får leveret 1,5 gb fordi postdanmark skulle levere dem ;)
Tråden har intet med proshop at gøre så hold dig til emnet. Opret en ny tråd hvis du vil forgude proshop.
#8 Jeg kan oplyste jeg stadig ikke har fået svar på mine mails. Det kan dog os være lige meget nu, eftersom jeg heldigvis ikke længere er kunde hos dem.
Nu ved jeg ikke hvordan du har sat din egen router til. Men jeg syndes er er uacceptabelt de ikke oplyser,at den medfølgende er låst!
Nu har jeg haft internet ved andre leverandøre hvor er ikke har været problemer med overheads. Jeg mener netop - for at bruge dit eget eksempelt - at de må betale for posen til vindruerne! Du køber jo heller ikke 2 gb ram over nettet og får leveret 1,5 gb fordi postdanmark skulle levere dem ;)
Jo, jeg betaler for 2gb ram selvom om postdanmark skulle smide 0,5gb væk, fordi alle de andre leverandører også smider de 0,5gb væk og jeg derfor aldrig vil kunne få den fulde effekt uanset hvad jeg gjorde.
Der havde været noget om snakken hvis de var de eneste der udnyttede smuthullet med overhead, men det er de ikke. Jeg kan ikke nævne et eneste firma der ikke udnytter overheadet til deres fordel. Dit argument holder slet ikke.
Istedet for at bekymrer dig om teoritiske hastigheder burde du i stedet være tilfreds hvis du downloader med 1mb/sec eller højere og uploader med 100kb/sec eller højere. Hvis det er lavere kan jeg godt forstå du er utilfreds. Men jeg tvivler på du henter med lavere.
Der havde været noget om snakken hvis de var de eneste der udnyttede smuthullet med overhead, men det er de ikke. Jeg kan ikke nævne et eneste firma der ikke udnytter overheadet til deres fordel. Dit argument holder slet ikke.
Istedet for at bekymrer dig om teoritiske hastigheder burde du i stedet være tilfreds hvis du downloader med 1mb/sec eller højere og uploader med 100kb/sec eller højere. Hvis det er lavere kan jeg godt forstå du er utilfreds. Men jeg tvivler på du henter med lavere.
#10
Dårlig eller advarsel mod at handle hos, er vel et fedt.
ADVARSEL mod at handle hos:
http://www.proshop.dk v/Poul Thyregod
http://www.pc-huset.dk v/Tom Holm Cortsen
Måske der han har det fra ???
Dårlig eller advarsel mod at handle hos, er vel et fedt.
ADVARSEL mod at handle hos:
http://www.proshop.dk v/Poul Thyregod
http://www.pc-huset.dk v/Tom Holm Cortsen
Måske der han har det fra ???
#11 Som du selv skriver - et smuthul - ved godt dansknet ikke er de eneste, derfor håber jeg alligevel på telestyrelsen får ændret på den praksis.
#12 hold dig nu til emnet!!! - der står ikke de er DÅRLIGE at handle ved
#12 hold dig nu til emnet!!! - der står ikke de er DÅRLIGE at handle ved
Præcist. Jeg syntes heller ikke Proshop.dk er godt. Jeg har lige handlet koldkatoderør der. De virkede ikke, jeg sendte dem tilbage. De sendte dem til producenten, og efter over 1 uge fik jeg besked om at mine penge ville gå ind.
Og da jeg ringede dagen efter jeg fik katoderne, og de ikke virkede, vidste ham manden jeg fik i telefonen ikke engang hvad et fucking Molex stik var :O Han sagde: "Sådan noget med computere har jeg ikke forstand på". Omg?
Hvordan kan de ansætte en der ikke ved noget om computere i supporten ? :O
Og da jeg ringede dagen efter jeg fik katoderne, og de ikke virkede, vidste ham manden jeg fik i telefonen ikke engang hvad et fucking Molex stik var :O Han sagde: "Sådan noget med computere har jeg ikke forstand på". Omg?
Hvordan kan de ansætte en der ikke ved noget om computere i supporten ? :O
#11 Det er i øvrigt en rigtig dårlig argumentation ved at sige fordi de andre gør det så gør vi os. Du betaler i bund og grund for en varer du ikke får, længere er den ikke
#13 Hvis de ikke er dårlige at handle med, hvorfor advarer du så mod dem? Hvis der intet problem er med dem, så er der vel ingen grund til at advare imod dem?
Sorry for OT, men vil da gerne bare lige vide det :)
Sorry for OT, men vil da gerne bare lige vide det :)
#11 Det er i øvrigt en rigtig dårlig argumentation ved at sige fordi de andre gør det så gør vi os. Du betaler i bund og grund for en varer du ikke får, længere er den ikke
Hos stofa, får jeg da min forbindelse 100% :s
#13 søde ven, det står altså i din sig.
#14 Præcis, Proshop er da virkelig et ringe sted at handle.
#11 Wow, kører du også overfor rødt bare fordi de andre også gør?
#13 søde ven, det står altså i din sig.
#14 Præcis, Proshop er da virkelig et ringe sted at handle.
#11 Wow, kører du også overfor rødt bare fordi de andre også gør?
skift til fullrate, super support, og min 20 mbit/1 mbit linie fungerer som en 21,5 mbit/1,3 mbit linie, så jeg brokker mig slet ikke
#17 Selvfølgeligt er den længre. Lyder til du kun kan se tingene fra din egen side.
Man gør selvfølgeligt som størstedelen af de andre da man ellers vil mist kunder. Længre er den ikke.
Man gør selvfølgeligt som størstedelen af de andre da man ellers vil mist kunder. Længre er den ikke.
#16 fordi jeg har oplevet en rigtig rigtig dårlig service ved RMA! og så ik et ord mere om proshop i denne tråd
#18
#11 Wow, kører du også overfor rødt bare fordi de andre også gør?
Ja hvis ham bagved også vil over så han er på vej op i røven af mig.
#11 Wow, kører du også overfor rødt bare fordi de andre også gør?
Ja hvis ham bagved også vil over så han er på vej op i røven af mig.
#20 det hænger slet ingen steder sammen - meget god pointe som #18 har skrevet.
#19 Tror du også alle de Fullrate kunder der er på TDC udstyr har den hastighed? Nej, det har de ikke.
#24 det har intet at gøre med hvad andre har! man tager et valg for at blive som "de andre" det er netop producenter som tør gøre noget nyt der får opmærksomhed. Og lur mig - hvis først en producent begynder at reklamere med at de INGEN overheads har så følger resten af børnehaven nok med
#24 haha. du tåger da virkelig, knægt. Er det lidt for tidligt?
#25 Jeg er sikker på at hvis du læser betingelser osv igennem, så står der et sted at der er overhead på en ADSL forbindelse. Du får netop derfor nøjagtig den forbindelse du er lovet. Men held og lykke med din nye udbyder, som sikkert ikke har overhead.
#24 Hvor har du lagt hjernen? :i
#27 Det kan godt være udbyderen skriver de har overheads med småt i deres betingelser - men det er imod markedsføringslovens § 1 at lave en reklamere for eks. 10mbit uden at kunne levere det.
#29 Det kan jo være installationen i din bygning ikke kan trække mere. Det burde du finde ud af før du kaster mudder i flæng som en lille dement abe :P
#29 mange udbydere skriver skam også "OP TIL"...
#30 læs #10 inden du har så travlt med at udtale dig
#31 mange?? tror alle skriver det med småt men ikke i deres tilbud med stor skrift.
#31 mange?? tror alle skriver det med småt men ikke i deres tilbud med stor skrift.
#32 Og det er fordi loven ikke kræver det.
Hmm.. Stofa skriver det i deres reklamer i fjernsynet samt på deres hjemmeside. TDC skriver også at de leverer efter "best effort" og hvis hastighederne overstiger 2mbit kan de ikke love den hastighed man har bestilt.
Om ikke andet, jeg tror du accepterer vilkårene når du bestiller internet. Om du læser dem eller ej, er vel bare dit problem.
Om ikke andet, jeg tror du accepterer vilkårene når du bestiller internet. Om du læser dem eller ej, er vel bare dit problem.
4. Min 10240/1024 forbindelse er maks. 8819/861
Sikke en gang flueknepperi.
Er du sikker på at det ikke er din egen installation der er flaskehalsen? Eller hvad med din egen Router /Switch der tager de manglene 10%..
Eller måske er de 8819 bre MAX hvad dine linie fra Centralen kan trække..
Køber du en ny bil med en MAX hastighed på 220 km/t går du så også tilbage til forhandler og brokker dig over at du kun kan få den op på 210?
Sikke en gang flueknepperi.
Er du sikker på at det ikke er din egen installation der er flaskehalsen? Eller hvad med din egen Router /Switch der tager de manglene 10%..
Eller måske er de 8819 bre MAX hvad dine linie fra Centralen kan trække..
Køber du en ny bil med en MAX hastighed på 220 km/t går du så også tilbage til forhandler og brokker dig over at du kun kan få den op på 210?
#35 læs nu #10 inden du os begynder at udtale dig.
Folk hænger sig i et hastighedstab på ca. 15%. Men det er de 5 omtalte punkter der tilsammen gør jeg fraråder folk at bestille internet gennem dansknet.
Folk hænger sig i et hastighedstab på ca. 15%. Men det er de 5 omtalte punkter der tilsammen gør jeg fraråder folk at bestille internet gennem dansknet.
#36 Ændre ikke noget..Punkt 4 er stadig flueknepperi og
punkt 2 er direkte forkert...
punkt 2 er direkte forkert...
#37 så kan du måske dele ud af din enorme viden og fortælle hvordan man låser den op?
Nu er jeg selv kunde hos DanskNet, og jeg kan ikke nikke genkendende til nogle af tilfældende. Min 20/1mb linje fungere perfekt! Har hentet med 1.9mb/s og uploadet med fuld styrke, og jeg har intet problem med at bruge egen router til systemet? Og forresten, nu når jeg tænker efter har jeg aldrig haft behov for deres kundeservice, så der er jeg svar skyldig på hvor lang ventetiden er .. My bad, sorry!
/ AlphaJay.
/ AlphaJay.
#38 No Offence, men er du sådan en der slagter alle der laver én fejl? Lagde lige mærke til din undertekst med "ADVARSEL mod at handle hos:" ..
/ AlphaJay.
/ AlphaJay.
#10 Jeg tror det er meget normalt at routeren er låst når der er bindingsperiode på. Du kan sammenligne det med et telefon abonnement, der er stadig telefoner der er låst indtil de første 6 måneder er gået, så det er vel fair nok? Jeg ved f.eks. at Cybercity gør det samme.
..Sorry jeg skriver så meget, hahaha!
/ AlphaJay.
..Sorry jeg skriver så meget, hahaha!
/ AlphaJay.