• Game-Streaming Service Fra Microsoft På Vej

  • 18-12-2014 · 00:51 3953 visninger 5 svar

Microsoft bevæger sig gradvist væk fra at leve af et styresystem og dertilhørende programmer til at levere services til Windows økosystemet, og næste skridt er game-streaming fra Microsoft Azure skyen.

Det skal levere streaming af spil, og det er ikke Twitch streaming, men streaming af spil som var de installeret på din egen enhed. Så i stedet for at skulle have en super hurtig tablet, smartphone, notebook og desktop PC til at game på, kan man blot købe adgang til Microsoft's streaming tjeneste og spille derfra på ens enheder. Den kunne endda tænkes at hjælpe XBOX One til flottere grafik end dens egen hardware kan levere.

Det bliver dog ikke en ren gaming-tjeneste, da den skal hoste applikationer så vel som spil, skriver den betroede Microsoft-rapporter Mary Jo Foley fra ZDnet

Kodenavnet er Arcadia, og har tidligere været kaldt Rio og Ridgeway. Det er dog kodenavne, da Microsoft endnu ikke er langt nok fremme til at offentliggøre yderligere detaljer om projektet.

Arcadia skulle endda have potentiale til at kunne køre Android apps til Windows-platformen, skulle Microsoft have mod på det. Dermed kunne de hvis ikke lukke så reducere det kæmpe app-hul der er imellem Android og Windows Phone. 

Mary Jo Foley venter ikke Arcadia klar til Windows 10 lancering i 2015. 

Elite Supporter
18-12-2014 01:56
Det er jo ikke noget nyt at streame spil fra servere, og de vil sikkert have det samme problem som de andre der prøvede. lag, lag, lag.
Koldkaffe

#2

Gæst
18-12-2014 03:17
jeg prøvede onlive og gaikai for mange år siden, det fungerede fint selv om serverne ikke stod nær, så hvis vi får servere tættere på vil det fungere uden problemer imo
Ultra Supporter
18-12-2014 03:56
#3
Nvidia åbner for servere til deres tjeneste her i 2015.
Guru
18-12-2014 15:55
#1
Det behøver ikke have større latency problemer. NVIDIA's GRID har f.eks. ca. samme latency som en konsol plus et TV. Så det er i den størrelsesorden vi snakker. Det er ikke konkurrencedygtigt mht. latency med en desktop og PC skærm, men der er et marked, hvor det ikke er nødvendigt.

Hvorfor ikke spille BF4 med alle detaljer slået til på en konsol i stuen?
oak

#5

Giga Supporter
18-12-2014 18:02
Hmm
Spændende, og spændende at se hvordan de løser latency problemer, samt at vide hvordan de løser at spille fps i 4 k uden nogen form for max opløsning osv osv.....
Men hvis spil bliver som alt andre cloud løsninger, en standard ting der bliver tvunget ned over brugerne, uden nogen form for customization... sååå er det argh
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner